اخبار جامعه

درمان تصلب شرایین با نانو مواد جدید

خبر فوری/ خراسان رضوی محققان نانومواد زیست تخریب پذیری ساخته اند که از مکان های بیماری عکس می گیرند و داروهایی برای مبارزه با بیماری شریان های محیطی (PAD) ارائه می کنند.

محقق اصلی این تحقیق با کیتا نگوین، استاد مهندسی زیستی در دانشگاه آرلینگتون در ایالات متحده، جیان یانگ، استاد مهندسی زیستی در دانشگاه پن استیت، و آرلینگتون و رالف میسون، استاد سابق تگزاس و استاد رادیولوژی ملاقات کرد. در مرکز پزشکی جنوب غربی در تگزاس. همکاری می کند.

نگوین گفت: «آنچه در این پروژه مهم است این است که این فناوری قابلیت نمایش فلورسنت و اولتراسوند را دارد و اطلاعات دقیق‌تری را به بیماران و پزشکان ارائه می‌کند. همچنین داروی متمرکزتری را در اختیار بیماران قرار می دهد که اثربخشی آنها را افزایش می دهد.

بیماری شریان محیطی که به عنوان آترواسکلروز یا انسداد شریان شناخته می شود، بیماری است که بیشتر در افراد مسن دیده می شود. این بیماری بیش از 200 میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد و با نرخ بالای بیماری و مرگ مرتبط است.

هدف از این مطالعه توسعه نانوذرات زیست تخریب‌پذیر جدید برای ارائه عوامل درمانی است که به طور خاص از سلول‌ها در برابر استرس محافظت می‌کند، تشکیل رگ‌های خونی را در شرایط هیپوکسی تسهیل می‌کند و تکنیک‌های غیرتهاجمی چند تصویری را فعال می‌کند.

یکی از یافته‌های این مطالعه این است که این بسترهای نانوذرات جدید هرگونه درمان موضعی، درمان مؤثر بیماری و نظارت بر درمان‌های تصویربرداری غیرتهاجمی را ارائه می‌کنند.

نگوین گفت: “هدف کلی کاهش عوارض و بهبود کیفیت زندگی برای بیماران مبتلا به بیماری شریانی محیطی است.”

مایکل چاو، رئیس بخش مهندسی زیستی در دانشگاه تگزاس در آرلینگتون، گفت: «تحقیقات نوآورانه نگوین می‌تواند کمک بزرگی به مبتلایان به بیماری شریان‌های محیطی باشد».

چوک افزود: “این فناوری پیشرفته فرصتی برای تغییر پروتکل های ما برای مبارزه با تصلب شرایین است.” وقتی می‌توانید آسیب‌های موضعی را هدف قرار دهید، برای بیماران بسیار بهتر است و نسبت به درمان فعلی کمتر تهاجمی است.

انتهای پیام/