اقتصادی

احتمال فراخوان ثبت نام جاماندگان سهام عدالت تا اواسط تابستان/افزایش قیمت بنزین نخواهیم داشت

خبر فوری/ کرمان رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم 4 میلیون نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد جان سالم به در ببرند و اولویت بعدی کارگران، کارگران و… باشد و عدالت برقرار شود.

دکتر محمدرضا پورابراهیمی در گفت وگو با خبرنگار خبر فوری، اظهار کرد: تامین اجتماعی یکی از تنها سازمان هایی است که هیچ ارتباط بودجه ای با دولت ندارد و مبلغی که در بودجه گذاشته می شود واقعاً از الزامات سازمان تامین اجتماعی است. جامعه از دولت است.

وی با تاکید بر اینکه منابع تامین اجتماعی متعلق به کارگران و کارفرمایان است، افزود: دولت می خواهد برای این سازمان تصمیم گیری کند و ما اعلام کردیم که این موضوع برخلاف اصل 96 قانون است. بنابراین این موضوع در کمیسیون اقتصاد مجلس پیگیری شد و گزارشی به رئیس مجلس ارسال شد و جلسه هیات تطبیق تشکیل شد که مصوبه قانون است و دولت حقوق را رعایت می کند. سایر مستمری بگیران مستثنی شدند.

پورابراهیمی تصریح کرد: قانون می گوید سازمان تامین اجتماعی افزایش حقوق را پیشنهاد و تصویب کند که اخیرا خود دولت تصمیم گرفت و گزارش دادیم که این موضوع در قانون خوانده و رد شده است. کمیته اجرا

نماینده مردم کرمان و راور در شورای اسلامی بیان کرد: در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی بدون نظر دولت نمی تواند تصمیم گیری کند و باید مجددا موضوع را به دولت ارائه کند یا نظر قبلی بدهد. یا تعداد بیشتر. تصویب شده و به شورای حاکم گزارش می شود.

وی ادامه داد: دولت دو راه دارد، اول اینکه مصوبه قبلی سازمان تامین اجتماعی که به دولت ابلاغ شده را در دستور کار قرار دهد و دوم اینکه مصوبه قبلی را به سازمان تامین اجتماعی ارسال کند، سازمان می تواند بدهد. نظر آن اما در این بین مجلس به وظیفه خود عمل کرده و امیدواریم رویکرد دولت تعاملی باشد.

پورابراهیمی در بخشی دیگر از سخنان خود در پاسخ به این سوال که آیا مشکلی برای افزایش قیمت بنزین وجود دارد؟ او گفت نه؛ هیچ برنامه ای در این حوزه برای سال 1401 در دستور کار مجلس و دولت نیست.

رئیس کمیته اقتصادی شورای اسلامی در خصوص باقی مانده سهام به خبر فوری گفت: منتظر ضوابط اجرایی دولت از سوی وزارت اقتصاد هستیم و هفته گذشته ادامه دادیم و دولت اعلام کرده است که سهام قابل واگذاری را شناسایی می کند.

نماینده مردم کرمان و راور به شورای اسلامی شهر افزود: پیش بینی می کنیم 4 میلیون نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد جان سالم به در ببرند و اولویت بعدی کارکنان، کارگران، کارگران و … احتمالا تا اواسط تابستان است. .

پورابراهیمی در بخشی دیگر از سخنان طرح ودیعه مسکن گفت: پس از افزایش چشمگیر قیمت مسکن و اجاره بها طی دو سال گذشته، دو اقدام مجلس و دولت در حال انجام است که اولین آن پیگیری است. . یک قرارداد اجاره که منابع رسمی باید آن را در مشاوران املاک درج کنند.

وی بیان کرد: دومین اقدامی که به صورت همزمان در کمیته ساخت و ساز مجلس تحت عنوان مدیریت حوزه مسکن دولتی انجام می شود مجموعه تصمیمات اساسی در حوزه زیرساخت ها و زیرساخت ها است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: در حوزه نظام بانکی اقدامات موقتی وجود دارد که یکی از آن‌ها نظام سپرده‌گذاری مسکن است که به کاهش نرخ سرمایه در بخش اجاره کمک می‌کند اما در نتیجه. تورم جوابگو نیست و باید به افزایش میزان درآمد و افزایش قدرت خرید، تقویت ارزش پول ملی و کمک به کاهش تورم کمک کند.

انتهای پیام