اقتصادی

شاکری: نرخ‌گذاری ارزی بلیت هواپیما هیچ مبنای قانونی ندارد

عضوکمیسیون غیرنظامی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اقدامات شرکت‌های هواپیمایی مبنی بر اعمال عوارض بر بلیط هواپیما برای مسافران خارجی فاقد وجاهت قانونی است و مسئولان مسئول باید سکوت را بشکنند و جلوی این اقدام غیرقانونی را بگیرند.

اقبال شکری در گفت وگو با خبر فوری، از اقدام ایرلاین ها برای اعمال قیمت ارز بر بلیط هواپیما انتقاد کرد و اظهار کرد: این اولین بار نیست که شرکت های هواپیمایی چنین اقدامی می کنند و شرکت های هواپیمایی هم چنین اقدامی نمی کنند. صدور اطلاعیه یا بیانیه. یک نظر مردم را در تاریکی رها کرده است. سازمان هواپیمایی باید نقش خود را در این اقدام روشن کند. متأسفانه دور باطل تخلفات ایرلاین ها مدام در حال تکرار است که منجر به ایجاد نابرابری در سطح اجتماعی شده است.

این عضو کمیته عمران قوه مقننه در ادامه با بیان بی اطلاعی این کمیته از اقدامات شرکت های هواپیمایی اظهار داشت: بنابراین نرخ ارز بلیت هواپیما برای مسافران خارجی فاقد مجوز قانونی است و شرکت هواپیمایی سازمان. در این معنا باید مسئولیت پذیر بود. با وجود آثار جانبی این اقدام، آیا اکنون اهمیت دارد که چگونه تصمیمات بی تفاوتی از سوی نهادهای کشور که نهادهایی را ناظر اصلی خود هستند، اتخاذ می کنند؟

شرکت های هواپیمایی برای فروش کارت های ارزی چه خدماتی ارائه خواهند داد؟

نماینده مردم تهران در شورای اسلامی تصریح کرد: با فرض اینکه شرکت های هواپیمایی با مصوبه قانونی قیمت بلیت را افزایش داده اند، حالا باید بگویند در ازای آن افزایش قیمت چه خدمات جدیدی به مسافران ارائه می کنند؟ کیفیت خدمات در چه سطوحی افزایش می یابد؟ بدون بهبود کیفیت خدمات نمی توان قیمت را افزایش داد.

شاکریک تاکید کرد: قطعا افزایش قیمت ها تاثیر منفی بر جذب گردشگران خارجی خواهد داشت. از سوی دیگر با چنین اقدامی ظرفیت های داخلی کاهش و ظرفیت های خارجی افزایش می یابد. نتیجه این موضوع بی عدالتی و تبعیض علیه مردم خواهد بود.

این عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی باید سریعا دستور توقف این اقدام غیرقانونی را بدهد. سازمان‌های نظارتی متولی این حوزه هم اکنون سکوت کرده‌اند که نشان می‌دهد فعالیت‌های خود را متوقف کرده‌اند و همچنان می‌توانند در مراکز قضایی نظارت شوند. این اقدام باید فورا متوقف شود.

انتهای پیام