اخبار سلامت

شرایط لازم برای سلامت دانش آموزان و کادر مدرسه باید فراهم شود

خبر فوری/قم رئیس مرکز بهداشت قم با اشاره به بازگشایی مدارس به‌عنوان یکی از مهم‌ترین محل‌های تجمع، گفت: فراهم کردن شرایط لازم برای سلامت معلمان، دانش‌آموزان و سایر کارکنان مدارس به منظور کاهش مواجهه با این عوامل بسیار مهم است. ویروس کرونا و شکستن زنجیره انتقال بیماری ها.”

دکتر سیامک محبی رئیس مرکز بهداشت قم امروز با برشمردن بازگشایی مدارس به عنوان یکی از مهم ترین محورهای دیدار گفت: فراهم آوردن شرایط لازم برای سلامت مربیان، دانش آموزان و سایر کارکنان مدارس به منظور کاهش مواجهه با این بیماری ویروس کرونا. شکستن ویروس و زنجیره انتقال بیماری از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: نظام سلامت بیش از هر زمان دیگری بر اصول کلی پیشگیری از کرونا و مشارکت همه اولیا و مسئولان آموزش و پرورش در حفظ سلامت دانش آموزان و کارکنان مدارس تاکید دارد.

محبی در زمینه دسترسی به واکسن‌های پیشگیری از کرونا و اثبات نقش موثر آن در کاهش بستری‌ها و مرگ‌ومیرها توصیه کرد: علاوه بر واکسیناسیون همگانی، آموزش بهداشت فردی به‌ویژه شستن مرتب دست‌ها و استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی ارائه شود. . دانش‌آموزان دائماً و فضاهای کلاس و مکان‌ها و دوره‌های ملاقات نیز باید دارای تهویه و گردش هوای مناسب باشند.

محبی در پایان تصریح کرد: دانش آموزان مبتلا یا مشکوک به بیماری های عفونی باید در منزل استراحت کنند و برای درمان مناسب با پزشک پیگیری کنند. پس از بازگشت به مدرسه و رفع کامل علائم.

انتهای پیام