اخبار عمومیکسب و کار خبر فوری

مدت زمان شارژ باتری لپ تاپ ایسوس

قطعا زمانی که با لپ تاپ فیلم می بینیم یا بازی ها و برنامه های سنگینی را با آن اجرا می کنیم، مدت زمان نگهداری شارژ نیز کاهش می یابد

آشنایی کلی با لپ‌ تاپ های ایسوس

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، برند ایسوس یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین‌های بازار در عرصه تولید بهترین لپ‌تاپ‌های جهان است. قبل از این که بخواهیم بدانیم لپ تاپ ایسوس چقدر شارژ نگه میدارد، خالی از لطف نیست در مورد این محصولات اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

در واقع از همان ابتدای کار که لپ‌تاپ‌ها جایگاه ویژه‌ای میان مردم پیدا کردند، فقط چند برند مطرح در بازار وجود داشت که ایسوس یکی از این‌ها بود. شرکت ایسوس توانست طی چند دهه فعالیت، نبض بازار هدف را به خوبی به دست بیاورد. طوری که در این چند سال مشتریان بسیار زیادی از سراسر جهان جمع کرده و تبدیل به بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده لپ‌تاپ در جهان شد.

قیمت لپ تاپ Asus .برندهای دیگری هم نظیر ایسر، لنوو، دل، سونی و… سعی کردند در این رقابت سهمی مهمی داشته باشند. اما یکی از اصلی‌ترین رقبای ایسوس در بازار هدف فقط شرکت اپل بود. این دو شرکت، یعنی اپل و ایسوس توانستند کل بازار را از آن خود کنند. منظور ما این نیست که برندهای دیگر تاثیرگذاری زیادی روی مشتریانشان ندارند، بلکه می‌خواهیم بگوییم همیشه این دو برند، جزو بهترین تولیدکنندگان لپ‌تاپ در جهان بوده‌اند.

هنگامی که بحث طراحی، ظرافت، قدرت و سرعت لپ‌تاپ‌ها به میان می‌آید، هیچ برند دیگری در میان سیستم‌های ویندوزی، توان رقابت با ایسوس را ندارند. حالا که در مورد این برند اطلاعات کلی و جامعی کسب کردیم، بهتر است به موضوع اصلی یا همان  Asus لپ تاپ  چقدر شارژ نگه میدارد، بپردازیم.

بدون شک اولین سوالی که پاسخ آن برایمان اهمیت زیادی دارد، این است که بدانیم  بهترین لپ تاپ ایسوس چقدر شارژ نگه میدارد. همان‌طور که در بالا گفتیم ایسوس یکی از معروف‌ترین برندهای بازار است که سابقه درخشانی در عرصه تولید لپ‌تاپ دارد. البته این بدین معنا نیست که ایسوس صرفا در کار تولید لپ‌تاپ است.

بلکه از کارت گرافیکی گرفته تا مانیتور و سایر لوازم الکترونیکی را با بهترین کیفیت تولید و روانه بازار می‌کند. به همین دلیل هنگام، سطح توقع‌مان هم از آن بالاتر می‌رود. پس بدون شک این سوال برای همه‌مان پیش خواهد آمد که لپ تاپ ایسوس چقدر شارژ نگه میدارد؟

در واقع باتری لپ‌تاپ یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه کرد. بدون وجود چنین ویژگی، لپ‌تاپ دیگر هیچ ماهیت قابل‌حمل بودن نخواهد داشت. شاید در گذشته باتری لپ‌تاپ‌ها چندان تعریفی نداشت، اما امروزه تکنولوژی ساخت باتری‌ها و پردازشگرهای فوق حرفه‌ای، تمام معادلات را تغییر داده است.

چرا که هم باتری‌ها نسبت به گذشته بهتر شده‌اند و هم تراشه‌هایی روی کار آمده‌اند که مصرف باتری را به حداقل می‌رسانند. به عبارت دیگر، لپ‌تاپ‌هایی که جدیدا ساخته می‌شوند، نسبت به محصولات قدیمی از عمر بالاتری برخوردار بوده و باتری‌شان دیرتر فاسد می‌شود. در مورد عمر باتری لپ‌تاپ‌های ایسوس هم چنین چیزی به طور کامل صدق می‌کند.

باتری لپ تاپ ایسوس چقدر دوام دارد؟

اگر بخواهیم کاملا واقع‌بینانه به قضیه نگاه کنیم، باید بگوییم کمتر پیش می‌آید بخواهیم هر سال یا دو سال یک بار لپ‌تاپ‌مان را تعویض کنیم. با وجود نوسانات قیمت ارز و بازاری که به هیچ وجه نمی‌توان آن را پیش‌بینی کرد، همیشه سراغ خرید لپ‌تاپ‌هایی هستیم که حداقل 5 سال برایمان دوام داشته باشد.

چه بسا کسانی هم هستند که از لپ‌تاپ‌شان انتظار بیش از این دارند. پس علاوه بر این که بخواهیم بدانیم لپ تاپ ایسوس چقدر شارژ نگه میدارد، قطعا کنجکاو خواهیم شد در مورد عمر باتری آن هم اطلاعات کاملی به دست بیاوریم. یعنی مطمئنا برای همه‌مان کاملا مهم خواهد بود بدانیم باتری لپ‌تاپ ایسوسی که قرار است خریداری کنیم، دقیقا چند سال دوام خواهد آورد؟

به طور کلی طی مطالعاتی که روی عمر باتری لپ‌تاپ‌های ایسوس انجام شده است، می‌توانیم یک بازه زمانی 3 تا 5 ساله را برای آن در نظر بگیریم. بدون شک نوع استفاده شما از لپ‌تاپتان، روی این موضوع تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. یعنی اگر می‌خواهید بدانید که لپ تاپ ایسوس چقدر شارژ نگه میدارد، باید ابتدا از خودتان این سوال را بپرسید که از لپ‌تاپتان چگونه استفاده می‌کنید.

بدون شک، اگر از لپ‌تاپ‌تان به خوبی استفاده کنید، عمر باتری‌تان هم بیشتر شده و حتی می‌توانید این مدت زمان را افزایش دهید. یعنی حتی 6 سال یا بیشتر از آن استفاده کنید. اما به طور کلی هر چقدر هم که بخواهید از لپ‌تاپ‌تان خوب استفاده کنید، عمر باتری آن به پایان خواهد رسید.

چرخه عمر باتری

همان‌طور که در بالا توضیح دادیم هر باتری برای خودش یک عمری دارد که پس از پایان رسیدن آن، باید تعویض گردد. جالب است بدانید این موضوع حتی برای قوی‌ترین باتری‌های جهان هم صدق می‌کند. شاید شما هم در مورد چرخه باتری مطالب زیادی شنیده و یا خوانده باشید.

معمولا شرکت‌های سازنده باتری، بر اساس چرخه برای محصولاتشان عمر خاصی در نظر می‌گیرند. حالا این چرخه دقیقا چیست و چرا بر اساس آن، عمر باتری در نظر گرفته می‌شود؟‌ در واقع هر بار که شما و یا هر وسیله‌ی دیگری را شارژ می‌کنید، یک چرخه محسوب می‌شود. البته فقط شارژ کردن چرخه محسوب نشده و اتمام آن هم تاثیر زیادی دارد.

اگر بخواهیم در این مورد بیشتر توضیح بدهیم، باید بگوییم که از آغاز شارژ شدن باتری تا به اتمام رسیدن آن، یک چرخه محسوب می‌شود. برای مثال، زمانی که باتری لپ‌تاپ‌تان به 30 درصد برسد و بخواهید آن را تا 100 یا 90 درصد شارژ کنید، یک چرخه از عمر آن را استفاده کرده‌اید.

به همین دلیل، بیشتر کسانی که باتری لپ‌تاپشان امکان جدا شدن داشت، آن را بدون باتری استفاده می‌کردند تا چرخه کمتری از آن استفاده شود. البته این کار نه خوب است و نه بد. چرا که هم مزایا و هم معایب خاص خودش را دارد. نکته مهمی که باید به آن اشاره کنیم، بحث اتمام تعداد چرخه‌ها است که پس از آن، نمی‌توان کاری به حال باتری کرد.

پس از اتمام چرخه باتری چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

در مورد این که لپ تاپ ایسوس چقدر شارژ نگه میدارد خواندیم که نه تنها این برند بلکه تمام برندهای دیگر هم بر اساس یک چرخه کار می‌کنند. برای مثال، شرکت تولیدکننده لپ‌تاپ ایسوس برای مدل‌های گیمینگ، خانگی، مهندسی و… یک چرخه خاصی در نظر می‌گیرد.

یعنی به هیچ عنوان تعداد چرخه‌هایی که برای یک محصول در نظر گرفته می‌شود، هرگز مشابه با محصولات دیگر نیست. مثلا از آنجایی که لپ‌تاپ گیمینگ مخصوص بازی‌های سنگین طراحی می‌شود، معمولا برای آن باتری قوی‌تر، چرخه‌های بیشتر و حتی سیستم خنک‌کننده‌ی بهتری هم در نظر گرفته می‌شود تا بتواند رضایت کاربران را تا مدت زمان طولانی جلب کند.

اما به جز این که بخواهیم بدانیم لپ تاپ ایسوس چقدر شارژ نگه میدارد، شاید برایمان جالب باشد در مورد اتمام عمر باتری هم اطلاعات بیشتری کسب کنیم. یعنی بدانیم اگر تمام چرخه‌های یک باتری تمام شد، دقیقا چه اتفاقی برای آن می‌افتد؟ به طور کلی اگر بخواهیم این موضوع را بررسی کنیم باید بگوییم که هیچ چاره‌ای جز تعویض باتری، یعنی خرید نسخه‌ی تازه‌ی آن وجود ندارد.

اما موضوع مهمی که وجود دارد، بحث بازار داخلی‌مان است. معمولا باتری‌هایی که در بازار داخلی کشورمان موجود است، هرگز مانند باتری اورجینال خود لپ‌تاپ عمل نمی‌کند و نمی‌تواند رضایت مشتریان را جلب نماید. این در حالی است که اگر بتوانید یک باتری باکیفیت خریداری کنید، هرگز مشکلی با اتمام عمر باتری لپ‌تاپتان نخواهید داشت.

تکنولوژی جدید باتری‌ها

بدون شک همه ما در ابتدای خرید محصول‌مان، ذوق و شوق زیادی داریم. یعنی هرگز به این فکر نمی‌کنیم که لپ تاپ ایسوس چقدر شارژ نگه میدارد و یا عمر آن چقدر خواهد بود. تنها چیزی که به آن فکر می‌کنیم، انجام دادن کارهای مورد علاقه یا مورد نیازمان با لپ‌تاپی است که جدیدا خریده‌ایم.

اما پس از گذشت 2 یا 3 سال متوجه فاسد شدن باتری لپ‌تاپ‌مان شده و این موضوع ما را بسیار ناراحت می‌کند. باید توجه داشته باشید که فرد ناراضی از این وضع فقط شما نیستید، بلکه عده زیادی از مردم حس کاملا مشابهی دارند. شرکت‌های تولیدکننده لپ‌تاپ‌ها هم، از این موضوع کاملا آگاه هستند.

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید، دانشگاه‌های برتر دنیا در حوزه تکنولوژی، هر ساله، بودجه‌های عظیمی برای پیدا کردن راهکارهای برتر در جهت بالا بردن عمر باتری صرف می‌کنند. تلاش‌های سال‌های اخیر هم، کاملا بی‌ثمر نبوده است. چرا که امروزه شاهد تحولاتی عظیم در صنعت تولید باتری‌های قدرتمند و لپ‌تاپ‌هایی هستیم که عمر بالاتری دارند.

در نتیجه پاسخ دادن به این سوال که لپ تاپ ایسوس چقدر شارژ نگه میدارد، کاملا بستگی به تکنولوژی آن محصول خواهد داشت. یعنی اگر لپ‌تاپ خریداری شده‌تان جزو محصولات پرچم‌دار ایسوس بوده و در آن جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده شده باشد، بدون شک عمر باتری لپ‌تاپ‌تان هم بیشتر از این خواهد شد.

آیا باتری لپ‌تاپ بلافاصله پس از اتمام چرخه فاسد می‌شود؟

در بالا راجع به موضوع چرخه باتری‌ها به طور کامل توضیح دادیدم و گفتیم که پاسخ دادن به سوال لپ تاپ ایسوس چقدر شارژ نگه میدارد، بستگی به چرخه باتری هر محصولی خواهد داشت. یعنی شرکت سازنده لپ‌تاپ‌ها برای باتری هر محصولی، یک چرخه در نظر می‌گیرد و پس از اتمام رسیدن آن، عمر باتری به پایان می‌رسد.

حالا این به معنای فاسد شدن ناگهانی باتری نیست. هرگز در هیچ لپ‌تاپی چنین اتفاقی نمی‌افتد که باتری لپ‌تاپ سریعا و کاملا ناگهانی فاسد شود. بلکه این موضوع به مرور زمان اتفاق می‌افتد. یعنی خودتان به مرور زمان شاهد افت شدید کیفیت باتری لپ‌تاپ‌تان خواهید شد.

اگر در ابتدای فعالیت لپ‌تاپ‌تان، 3 تا 5 ساعت بتواند شارژ نگه دارد، به مرور این مدت زمان کمتر و کمتر خواهد شد. تا جایی که متوجه خواهید شد باتری لپ‌تاپ‌تان قادر به نگهداری شارژ تا 5 دقیقه نخواهد بود. حالا بسیاری از باتری‌ها در همین سطح باقی مانده و به عمرشان ادامه می‌دهند، برخی باتری‌های دیگر سریعا از همین حد هم نزول پیدا کرده و به طور کلی از رده خارج می‌شوند.

یعنی به طور ناگهانی جریان را قطع کرده و لپ‌تاپ خود به خود خاموش می‌شود. در چنین شرایطی باید حتما اقدام به تعویض باتری‌تان کنید. چرا که خاموش شدن ناگهانی و پیاپی لپ‌تاپ‌تان دردسرهای زیادی برایتان ایجاد خواهد کرد.

عوامل موثر در فرسودگی باتری

اگر شما هم قصد خرید یک سیستم جدید را داشته باشید، حتما این سوال برایتان مطرح خواهد شد که لپ تاپ ایسوس چقدر شارژ نگه میدارد و چگونه می‌توان جلوی فرسودگی باتری را گرفت؟‌ در واقع پاسخ به این سوال‌ها کاملا متفاوت است.

یعنی پاسخ به این سوال مستلزم رعایت کردن موارد بسیار زیاد است که به چند مورد از آن‌ها اشاره خواهیم کرد. در بالا راجع به این قضیه اشاره کردیم که لپ تاپ ایسوس چقدر شارژ نگه میدارد. حالا قصد داریم به این موضوع بپردازیم که چه موارد منجر به فاسد شدن باتری لپ‌تاپ ایسوس شده و چگونه می‌توانیم جلوی این اتفاق را بگیریم.

اولین و مهم‌ترین موردی که می‌توان به آن اشاره کرد، همان بحث چرخه‌های زیاد است. یعنی هر چقدر که باتری را بیشتر شارژ کنید و شارژ آن به پایان برسد و این چرخه را تکرار کنید، عمر آن را زودتر تمام خواهید کرد. برای این کار بهتر است در لپ‌تاپ‌های پرچم‌دار، هنگام استفاده در طول روز، اجازه دهید باتری به مرز 100 درصد برسد و آن را از حالت شارژ خارج نکنید.

چرا که سیستم لپ‌تاپ‌های جدید و مدل بالا طوری طراحی شده است که می‌تواند به محض رسیدن شارژ به مرز 100 درصد جریان را یکسره کرده و جلوی شارژ بیش از حد باتری را بگیرد. اما چنین چیزی در مورد باتری‌های لپ‌تاپ‌های میان‌رده ایسوس صدق نمی‌کند. برای لپ‌تاپ‌های میان‌رده بهتر است آن را بدون باتری استفاده کنید. البته در صورتی که برق ساختمان‌تان نوسان زیادی نداشته باشد.

تعاریف متعدد عمر باتری

در واقع باتری تمام لپ‌تاپ‌ها دو نوع عمر دارد، بلند مدت و کوتاه مدت. در مورد عمر بلند مدت باتری لپ تاپ ایسوس، صحبت کردیم و گفتیم بین 3 تا 5 سال برای کاربران عادی است. یعنی اگر به طور اصولی از لپ‌تاپتان استفاده کنید می‌توانید بدون مشکل، تا 5 سال از آن استفاده نمایید. اما عمر کوتاه مدت به باتری، به زمان دقیق گفته می‌شود که باتری لپ‌تاپ با یک بار شارژ قادر است آن را ایجاد کند.

برای مثال، اگر لپ‌تاپ شما می‌تواند 3 ساعت شارژ تامین کند، عمر کوتاه مدت آن 3 ساعت محاسبه می‌شود. حالا این موضوع چه تاثیری می‌تواند روی عمر طولانی مدت باتری داشته باشد؟ در واقع هر چقدر که عمر کوتاه مدت باتری بیشتر باشد، یعنی بتواند مدت زمان بیشتری شارژ نگه دارد، عمر طولانی مدت آن هم بیشتر خواهد شد.

بدین معنا که شما نیاز به دفعات بیشتری برای شارژ کردن باتری لپ‌تاپ‌تان را نخواهید داشت. در نتیجه، عمر طولانی مدت باتری‌تان هم بیشتر خواهد شد. فرض کنید عمر کوتاه مدت باتری یک لپ‌تاپی 8 ساعت است. یعنی 8 ساعت طول می‌کشد تا یک چرخه به اتمام برسد. حالا اگر عمر کوتاه مدت لپ‌تاپی دیگر، 3 ساعت باشد، پس از اتمام آن، باید چرخه‌های سه ساعته دیگر به طور مکرر تکرار شوند.

حتم داریم خودتان پی به این موضوع برده‌اید. جالب است بدانید برخی مدل‌های لپ‌تاپ ایسوس مانند The Asus ExpertBook B940 عمر کوتاه مدت باتری‌شان 24 ساعت است! یعنی در طول 24 ساعت حتی یک بار هم از چرخه باتری کمتر نخواهد شد. طبیعی است که چنین باتری قدرتمندی عمر طولانی مدت بیشتری هم خواهد داشت.

تاثیر مدل لپ‌تاپ روی عمر باتری

پاسخ این که لپ تاپ ایسوس چقدر شارژ نگه میدارد، بستگی به موارد مختلفی دارد. در بالا به برخی از این موارد پرداختیم و آن‌ها را بررسی کردیم. اما یکی از مهم‌ترین مباحث در بحث عمر باتری، مدل محصولی است که خریداری می‌کنید. برای مثال، اگر بحث عمر باتری لپ‌تاپ برایتان بسیار مهم باشد، نمی‌توانید گزینه ارزان‌قیمت‌تر را انتخاب کنید. معمولا لپتاپهای ارزانقیمتتر عمر کوتاهمدت باتریشان کمتر است.

یعنی مدت زمان کمتری می‌توانند شارژ نگهداری کنند. طبق توضیحی که در بالا دادیم، همین موضوع تاثیر بسزایی در عمر طولانی مدت باتری خواهد گذاشت. در نتیجه، چنین می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار روی عمر باتری مدل لپ‌تاپ است.

هنگامی که شما اقدام به خرید یک لپ‌تاپ چند هزار دلاری ایسوس می‌کنید که عمر کوتاه مدت باتری آن بیشتر از 9 تا 12 ساعت است، قطعا عمر بلند مدت باتری‌اش هم، بسیار طولانی‌تر خواهد بود. چرا که چرخه‌های کمتری را صرف شارژ کردن خواهد کرد. هر چقدر که یک باتری چرخه‌های کمتری را تجربه کند، به همان اندازه عمر بلند مدتش، طولانی‌تر خواهد بود.

پس اگر شرایطی برایتان پیش آمد که میان چند گزینه برای خرید مردد ماندید، سعی کنید حتما گزینه‌ای را انتخاب نمایید که عمر کوتاه مدت باتری‌اش بیشتر از همه است. در این شرایط، می‌توانید در طولانی‌ مدت، باتری بادوام‌تری داشته باشید و از شارژدهی عالی لپ‌تاپ‌تان هم نهایت لذت را ببرید.

تاثیر سخت‌افزار روی باتری

با این که در بالا راجع به یک عمر مشخص برای باتری‌ لپ‌تاپ ایسوس صحبت کردیم، اما ماجرا فقط به اینجا ختم نمی‌شود. پاسخ به سوال لپ تاپ ایسوس چقدر شارژ نگه میدارد، بستگی به موارد متعددی دارد. یکی از این موارد بحث سخت‌افزار است. اگرچه اشاره کردیم لپ‌تاپ‌های ایسوس معمولا بین 3 تا 5 سال عمر دارند، اما آیا مدل‌های دیگر می‌توانند عمر بیشتری داشته باشند؟

بدون شک، بله. چرا که حتی برخی لپ‌تاپ‌ها پس از 10 سال کارکرد هم، فاسد نشده‌اند و همچنان سالم هستند. به نظر شما دلیل این موضوع چه چیزی می‌تواند باشد؟‌ اگر بخواهیم در یک کلام بگوییم: سخت افزار! در واقع، سخت افزار مهم‌ترین بخشی از لپ‌تاپ است که می‌تواند تاثیرات بسزایی روی باتری داشته باشد.

اگر لپ‌تاپ‌تان دارای سخت افزارهای قدرتمند است، بدون شک روی باتری‌تان هم تاثیر خواهد گذاشت. جالب است بدانید که حتی نوع هارد یا حافظه داخلی‌تان هم روی این موضوع تاثیرگذار خواهد بود. مطالعات گسترده‌ای نشان داده‌اند که هاردهای SSD تاثیر بسیار بهتری روی عملکرد باتری می‌گذارند. در واقع هر چقدر که باتری فشار کمتری را متحمل شود، به همان اندازه قادر خواهد بود عمر طولانی مدتی داشته باشد.

حالا بخشی از این فشارها را بخشی دیگر را CPU و یا GPU قوی و ظرفیت رم بالا می‌تواند تامین کند. زمانی که سیستم‌تان بدون فشار زیاد حتی پردازش‌های سنگین‌تان را هم بتواند به خوبی انجام دهد، باتری هم کمتر دچار فشار شده و تعداد چرخه‌هایش کاهش پیدا می‌کند. پس سخت‌ افزار هم می‌تواند مرتبط با پاسخ سوال لپ تاپ ایسوس چقدر شارژ نگه میدارد،‌ باشد.

اقداماتی که عمر باتری لپ تاپ ایسوس را طولانی‌تر می‌کند

در بالا به نکات مهمی اشاره کردیم که می‌توانند پاسخ سوال لپ تاپ ایسوس چقدر شارژ نگه میدارد، باشند. همان‌طور که خودتان خواندید، موارد بسیار زیادی روی این موضوع تاثیر دارند. یعنی از سخت‌افزار گرفته تا مدل لپ‌تاپ و… همگی روی این موضوع تاثیرگذار هستند. اما همچنان کاربران مشتاق هستند با انجام دادن برخی کارها، عمر باتری لپ‌تاپشان را بیشتر کنند.

در اینجا چند مورد وجود دارد که باید به آن‌ها اشاره کنیم. ابتدا باید بگوییم بحث عمر باتری لپ‌تاپ تا حد زیادی به مواردی که در بالا ذکر کردیم، یعنی مدل، سخت‌افزار و… دارد. ثانیا، عمر باتری لپ‌تاپ می‌تواند بیشتر شود و راهکارهای مفید زیادی وجود دارد که می‌تواند این کار را انجام دهد، اما هرگز به پای لپ‌تاپ‌های مدل بالا نخواهند رسید.

منظور ما این است که شما نمی‌توانید از یک لپ‌تاپ معمولی که عمر کوتاه مدت باتری آن فقط 2 ساعت است انتظار باتری لپ‌تاپ ایسوس چند هزار دلاری را داشته باشید که عمر کوتاه مدت 24 ساعته دارد! اما باز هم این راهکارها می‌توانند به قدری مفید باشند که تفاوت‌های زیادی در سیستم‌تان ایجاد کنند.

چرا که شما می‌توانید تا جای ممکن و در حد لپ‌تاپ خودتان، عمر باتری را بیشتر کنید. چرا که اگر این راهکارها را انجام ندهید، عمر باتری لپ‌تاپ‌تان زودتر به پایان می‌رسد و در نتیجه، سریعا فاسد می‌گردد. با استفاده از راهکارهایی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، می‌توانید عمر طولانی مدت باتری لپ‌تاپتان را افزایش دهید.

نحوه صحیح شارژکردن باتری

یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند عمر باتری لپ تاپ را افزایش دهد، نحوه شارژ کردن آن است. در واقع هیچ چیزی نمی‌تواند مانند شارژ کردن غیر اصولی، باتری لپ‌تاپ را دچار شوک کند. زمانی که شارژ باتری لپ‌تاپ از یک حدی پایین‌تر بیاید، دچار شوک می‌شود.

همین موضوع باعث می‌شود تا باتری به مرور زمان دچار مشکلات زیادی شده و قادر به شارژ کردن درست نشود. البته باز هم این موضوع بستگی به موارد مختلف و متعددی دارد. یعنی از نوع مدل لپ‌تاپ تا تکنولوژی ساخت باتری، می‌تواند تاثیرگذار باشد. حالا اگر قصد داشته باشید نحوه صحیح شارژ کردن باتری را بدانید باید به چند نکته مهم توجه کنید