اخبار حوادث

جنجال جریمه رانندگی برای خاراندن سر!

آفتاب‌‌نیوز :

نوامبر سال گذشته، «تیم هانسن»، به‌دلیل استفاده از تلفن همراه حین رانندگی جریمه شده بود. او با دیدن این برگه جریمه شوکه شد، چراکه به گفته خودش او هرگز موقع رانندگی از تلفن همراه استفاده نمی‌کند. بنابراین تصمیم گرفت، عکسی را که دوربین هوش مصنوعی از او گرفته است ببیند.

در نگاه اول، به نظر می‌آمد که هانسن در حال صحبت با تلفن همراه است اما با نگاه دقیق‌تر به عکس مشخص می‌شود، او چیزی در دست ندارد و فقط در حال خاراندن سرش است. خنده‌دار اینکه، فرد مسئول بررسی عکس‌های دوربین‌ها هم متوجه این خطای هوش مصنوعی نشده بوده است.

جنجال جریمه رانندگی برای خاراندن سر!

به‌طور تصادفی، هانسن مهندس فناوری اطلاعات است و با استفاده از تجربه‌ شخصی خود به پلیس توضیح می‌دهد که دوربین‌های هوش مصنوعی مورد استفاده در اداره‌های راهنمایی و رانندگی، از نوع «مونوکم؛ Monocam» هستند که معمولا دچار خطا می‌شوند. به گفته او، این نوع دوربین‌های هوش مصنوعی باید در سطح وسیعی آموزش ببینند تا دچار خطا نشوند. در واقع به آنها باید مجموعه وسیعی از تصاویر با حالت‌های مختلف داده شود تا ویژگی‌های تصاویری را که می‌بینند، بهتر تحلیل و بررسی کنند.

درهر حال این مرد دیگر مجبور به پرداخت جریمه برای کار نکرده نشد.

کارگروه خبری مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی انتقال احساسات و امواج رویدادها به خوانندگان هستم. از طریق زبان زنده و روان، مخاطبان را در قلب رویدادها قرار می‌دهم.