اقتصادی

سفر اقتصاد جهان را عوض می‌کند؟

انبوه مسافرانی که تابستان امسال فرودگاه‌های بسیاری از نقاط جهان را پر می‌کنند، نشانه‌ای از آن چیزی است که گردشگری جهانی پیش رو دارد.

به گزارش خبر فوری، سفر تا سال ۲۰۳۳ به یک صنعت ۱۵.۵ تریلیون دلاری تبدیل خواهد شد که بیش از ۱۱.۶ درصد از اقتصاد جهانی را تشکیل می‌دهد و این نشان‌دهنده افزایش ۵۰ درصدی نسبت به ارزش ۱۰ تریلیون دلاری آن در سال ۲۰۱۹ است که سفر ۱۰.۴ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را تشکیل می‌داد.

این پیش‌بینی ۱۰ ساله را شورای جهانی سفر و گردشگری ارائه کرده است؛ این گزارش سهم اقتصادی بازارهای عمده گردشگری جهان را تجزیه و تحلیل می‌کند و پنج اقتصاد برتر سفر و گردشگری را در سال ۲۰۲۲ از نظر سهم تولید ناخالص داخلی نشان می‌دهد که مانند قبل از سال ۲۰۱۹ باقی ماندند و شامل ایالات متحده، چین، آلمان، بریتانیا و ژاپن بودند که ژاپن در فهرست اخیر از بریتانیا پیشی گرفت. فرانسه، مکزیک، ایتالیا، هند و اسپانیا در رده ۱۰ برتر قرار گرفتند.

این گزارش همچنین شامل ارقامی در مورد سهم سفر و گردشگری در بازار کار است که به طور کلی، صنعت تا سال ۲۰۳۳ حدود ۴۳۰ میلیون نفر را در مقایسه با ۳۳۴ میلیون نفر سال ۲۰۱۹ مشغول به کار خواهد کرد. این رقم تقریباً یکی از هر ۹ شغل در سطح جهان را تشکیل می‌دهد.

جولیا سیمپسون، رئیس و مدیر عامل شورای جهانی سفر و گردشگری گفت: اقتصاددانان بر این باورند که تولید ناخالص داخلی جهانی به صورت سالانه حدود ۲.۶ درصد در سال رشد خواهد کرد و در سفر و گردشگری، ما انتظار داریم  که رشد سالانه حدود ۵.۱ درصد باشد.

سیمپسون افزود: پیش‌بینی دیگری از شورای جهانی سفر و گردشگری به تغییرات بزرگ اشاره می‌کند که طی ۱۰ سال آینده، اقتصاد مسافرتی ایالات‌متحده که از نظر تولید سالانه ۲ تریلیون دلار آمریکا بزرگترین اقتصاد جهان است، تاج و تخت خود را به چین واگذار می‌کند.

پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۳۳، بخش مسافرتی چین ۴ تریلیون دلار کسب کند و ۱۴.۱ درصد از اقتصاد چین را تشکیل دهد. در مقابل، پیش بینی می‌شود صنعت ایالات‌متحده به ۳ تریلیون دلار برسد و ۱۰.۱ درصد از اقتصاد ایالات‌متحده را تشکیل دهد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مسافران چینی قبل از همه‌گیری، ۱۴.۳ درصد از هزینه‌های سفر خارجی جهان را تشکیل می‌دادند. بر اساس گزارش شورای جهانی سفر و گردشگری در کشورهایی مانند آمریکای لاتین، آمریکای شمالی و اروپا بهبود بدست آمد و انتظار می‌رود که صنعت تا پایان سال به سطح ۲۰۱۹ بازگردد. هنگامی که مسافران چینی بازگردند که انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۴ اتفاق بیفتد، موج قابل توجه دیگری از رشد گردشگری جهانی آغاز خواهد شد و سهم چین از هزینه‌های سفر خارجی جهانی تا سال ۲۰۳۳ به ۲۲.۳ درصد می‌رسد.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.