اقتصادی

توضیحی در خصوص قطعی برق در برخی شهرهای خوزستان

خبر فوری/خوزستان سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور گفت: این روزها شبکه برق خوزستان رکوردهای تاریخی مصرف برق را به ثبت می رساند که در روز پنجشنبه مصرف برق 8720 مگاوات ثبت شد.

کیومرث روزی درباره برق برخی از شهرهای شمال شرق خوزستان گفت: این روزها شبکه برق خوزستان رکوردهای تاریخی مصرف برق را به ثبت می رساند، مثلا در روز پنجشنبه ۸۷۲۰ مگاوات برق ثبت شد.

به گزارش خبر فوری، وی افزود: این مصرف برق در حالی رخ داده که دمای هوا 53 درجه و رطوبت در برخی نقاط 90 درصد بوده است. این شرایط باعث افزایش مصرف برق و اضافه بار برخی تجهیزات شبکه می شود.

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور گفت: روز جمعه نیز مانند روز گذشته مصرف برق در بسیاری از نقاط به ویژه در شهرهای ایذه، باغ ملک و رامهرمز افزایش یافت و به همین دلیل با توجه به افزایش مصرف برق. مصرف و گرمایش تجهیزات، پست اصلی باغملک برای مدت کوتاهی از بین رفت، همکاران بلافاصله موفق شدند با انتقال بار بسیاری از قسمت‌های بار از دست رفته را به حالت عادی برگردانند و مردم برق‌دار شدند.

وی زمانی گفت: در ایستگاه توزیع بالادست مشکلی نداشتیم و همه ایستگاه های توزیع بالادست در مدار بودند، اما مشکل در نیروگاه اصلی انتقال برق باغ ملک رخ داد. در حال حاضر هیچ مشکلی در شبکه وجود ندارد و آخرین فیدرهای پست باغملک در حال وصل شدن است و تا دقایقی دیگر شهر باغملک مانند آخرین شهری که داشت به مدار مصرف کننده باز می گردد. خاموشی

وی در یک برنامه تلویزیونی گفت: در این روزها که دما و رطوبت هوا بسیار بالاست، اگرچه تحمل گرما بسیار سخت است، از مردم می خواهیم برای جلوگیری از خاموشی، مصرف برق خود را کاهش دهند.

انتهای پیام