اقتصادی

افزایش ۷ درصدی حجم عملکرد بنادر کشور

خبر فوری / بوشهر وزیر راه و شهرسازی گفت: افزایش ظرفیت زیرساختی بنادر در استان بوشهر منجر به افزایش 15 درصدی صادرات از بنادر این استان در 11 ماهه امسال شد.

محمد اسلامیک روز پنجشنبه در بندر بوشهر به خبرنگاران اظهار داشت: بندر بوشهر در صادرات و واردات و همچنین در بخش دریایی کشور از موقعیت خوبی برخوردار است و در سال های اخیر چندین پروژه از جمله اسکله های مختلف ، لایروبی بندر ، افزایش تناژ کشتی ها و کشتی های پشتیبانی افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در دولت های یازدهم و دوازدهم ظرفیت تخلیه و بارگیری 180 میلیون تن بود که اکنون به 280 میلیون تن رسیده است که بخشی از این پیشرفت در بنادر استان بوشهر است.

به گفته این مقام مسئول ، تحول 11 ماهه امسال نشان می دهد که صادرات بندر کشور 7 درصد افزایش یافته و انتظار می رود این روند صعودی ادامه داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی استفاده از ظرفیت های داخلی و شرکت های کشتی سازی بوشهر را مورد تأکید قرار داد و گفت: قراردادهای جدیدی برای تأمین شناورهای بندری کشور به این شرکت ها اعطا شده است و با فعالیت های دریایی می توانیم نقش و عملکرد را در این زمینه بهبود ببخشیم. “

اسلامی با بیان اینکه راه آهن بوشهر – شیراز یکی از مهمترین پروژه ها است ، خاطرنشان کرد: در روند امور حقوقی و مالی ، اعتبار لازم را از ظرفیت بازار سرمایه برای تسریع فعالیت های با ظرفیت بالا در بازار سرمایه می دهیم. هماهنگی لازم “

وی با اشاره به رشد 70 درصدی بزرگراه های کشور ، گفت: “تعداد بزرگراه های کشور در ابتدای دولت 12 هزار و 500 کیلومتر بود و تا پایان دوره خدمات دولت به 20 هزار کیلومتر افزایش خواهد یافت.”

وزیر راه و شهرسازی افزود: در زمینه فعالیت های بزرگراهی ، سرمایه گذاری های بخش خصوصی با سرمایه گذاری های بخش خصوصی در حال بررسی است.

محمد اسلامیک اظهار داشت که در ابتدای کار دولت ، طول بزرگراه های کشور 2100 کیلومتر بود و در پایان دوره خدمات دولت به 3100 کیلومتر می رسد. بزرگراه 4000 مایلی دیگر برای آزمایش عملکرد در دستور کار قرار دارد.

وی یادآور شد: از پروژه های افتتاح شده در منطقه آزاد راههای کشور می توان به گردنه البرز ، بخشی از جاده ابریشم اشاره کرد. بزرگراه اصفهان – شیراز نیز سال آینده افتتاح خواهد شد و بزرگراه شیراز – بوشهر نیز در دستور کار قرار دارد که قرار است بودجه آن از طریق بازار سرمایه تأمین شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در ارتباط با ناوگان هوایی کشور گفت: “متأسفانه با حرکت تروریستی در ایالات متحده ، آنها قصد داشتند جلوی توسعه حمل و نقل هوایی و دریایی را بگیرند ، اما هنوز طناب کشی شما 15 برابر شد در مقایسه با سال گذشته. “

انتهای پیام