اخبار عمومی

معجزه شکلات تلخ در رابطه با حافظه!

شکلات تلخ سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان است که به جلوگیری از آسیب سلولی ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند. همچنین خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و فشار خون بالا را کاهش می دهد و جریان خون را بهبود می بخشد.

به گزارش خبر فوری، عصر ایران وی نوشت: به گفته محققان، مصرف شکلات تلخ می تواند فرکانس امواج مغزی را تغییر دهد و برای بهبود حافظه و کاهش استرس مفید است، در واقع برای افرادی که عاشق شیرینی هستند، بهتر است تمام شیرینی های مضر را با شکلات تلخ جایگزین کنند. برای حفظ سلامتی.البته شکلات تلخ واقعی و باکیفیت است.یعنی شکلات نه محصولی که با ترکیبی از مواد مختلف و با استفاده از تلخ مصنوعی درست شده باشد!

شکلات تلخ سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان است که به جلوگیری از آسیب سلولی ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند. همچنین خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و فشار خون بالا را کاهش می دهد و جریان خون را بهبود می بخشد.

با استناد به مطالعه ای از دانشگاه لوما لیندا کالیفرنیا، که همچنین در نشست سالانه زیست شناسی تجربی 2018 ارائه شد، فواید شکلات تلخ در رابطه با تأثیر آن بر امواج مغزی مرتبط با حافظه و توانایی یادآوری سوژه ها آشکار شده است.

Keter Lee Burke از دانشگاه لوما لیندا و تیم تحقیقاتی اش از تکه های 48 گرمی شکلات تلخ استفاده کردند که 70 درصد از دانه های کاکائو تانزانیا تشکیل شده بود.

برک توضیح داد: آنچه ما دریافتیم این بود که آنتی اکسیدان ها توانایی تغییر فرکانس مغز شما را دارند، بدیهی است فرکانس مغزی مفیدی به نام گاما. فرکانس گاما با آنتی اکسیدان های شکلاتی تنظیم، تقویت و واقعاً روشن می شود.

امواج مغزی در فرکانس‌های مختلف ساطع می‌شوند و از این نظر شبیه رادیو هستند. برک اضافه کرد که فرکانس گاما بالاترین فرکانس است و “با پیشرفته ترین سطح پردازش شناختی، حافظه و یادآوری مرتبط است.”

امواج گاما به عملکردهای پیچیده ای مانند پردازش اطلاعات، تقویت حافظه و کاهش استرس نسبت داده می شود. تاثیرات مثبت بر مغز یا به قول محققان افزایش “انعطاف پذیری عصبی” به دلیل مصرف شکلات تلخ در 30 دقیقه اتفاق می افتد.

برک می گوید: در این مطالعه، داوطلبانی که یک تخته شکلات تلخ 70 درصد مصرف کردند، پس از 30 دقیقه افزایش قابل توجهی در فرکانس گاما در نواحی مهم مغز (پشت و سمت راست مغز) نشان دادند. افزایش امواج مغزی فرکانس گاما چند ساعت طول می کشد.

تیم تحقیقاتی به مطالعه داوطلبان آزمایش ادامه داد و تا دو ساعت پس از پایان پروژه، آنها می‌توانستند فرکانس گامای تحریک‌شده را، البته به شکل کاهش‌یافته، ببینند. بنابراین زمان زیادی طول می کشد تا این امواج فروکش کنند.

این تحقیق می تواند برای بهبود عملکرد شناختی به ویژه در جمعیت های سالمند مورد استفاده قرار گیرد. با توجه به نتایج به دست آمده، یکی از مزایای اصلی شکلات تلخ تنظیم دقیق فرآیندهای شناختی هنگام مصرف آن است. به گفته بورک، اگر واقعا بتوانیم فرکانس گاما را افزایش دهیم، در زندگی، به ویژه در زمینه تقویت فرآیندهای شناختی مغز، واقعاً سود خواهیم برد.

داده های شکلات

دانه های کاکائو در داخل غلاف کاکائو یافت می شود. آنها میوه هایی هستند که روی درختان در آب و هوای معتدل مانند آمریکای مرکزی، آمریکای جنوبی و آفریقا رشد می کنند. بله، شکلات از نظر فنی از یک میوه می آید. بسیاری از میوه ها و سبزیجات دیگر نیز سرشار از آنتی اکسیدان هستند، مانند اسفناج، چغندر، تمشک، توت فرنگی و البته کلم پیچ.

دانه های کاکائو از داخل میوه جمع آوری شده و سپس خشک و تخمیر می شوند. این ماده در نهایت تبدیل به کره کاکائو می شود. کاکائو خام را می توان به تنهایی یا در پخت و پز استفاده کرد. برای تبدیل کاکائو خام به شکلات یا کره کاکائو، آن را با شکر و شیر ترکیب می کنند.

همچنین برای تبدیل کاکائو خام به «کاکائو» محصول باید بو داده شود. همانطور که بورک توضیح می دهد، کاکائو به سادگی نسخه خام، کمتر فرآوری شده یا فرآوری نشده است. در حالی که کاکائو فرآوری شده در نظر گرفته می شود. طعم شکلات تلخ، شکلات شیری و سایر انواع شکلات بسته به میزان کره و شیر مصرفی متفاوت است.

به طور معمول، هر محصولی که بیش از 70 درصد کاکائو داشته باشد، «شکلات تیره» در نظر گرفته می شود و این ترکیبی است که در تحقیقات بورک استفاده شده است.

شکلات تلخ با 70 درصد کاکائو یا بالاتر از نظر ترکیبات آنتی اکسیدانی بسیار غنی است. بنابراین برای سلامتی بدن بسیار مفید است.

برک اشاره کرد که این میوه از نظر آنتی اکسیدان از گیلاس و بسیاری از سبزیجات دیگر پیشی می گیرد. اگر از طعم تلخ رنج می برید، درصد کاکائو بالاتری توصیه می شود.

جسیکا کوردینگ، یک متخصص تغذیه در نیویورک توضیح می دهد که 85 درصد کاکائو چیزی است که بسیاری از پزشکان و متخصصان بهداشت به مردم توصیه می کنند. به عبارت ساده، درصد بیشتر کاکائو به معنای شکر کمتر است. به این ترتیب شکلات تلخ نیز حاوی شکر است اما به مقدار بسیار محدود. برای کسانی که به دنبال به حداکثر رساندن مزایای آنتی اکسیدانی شکلات هستند، مدل های تیره تر توصیه می شود.

انتهای پیام