اقتصادی

آمار پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی از ابتدای امسال

بر اساس گزارش ها، از ابتدای سال جاری تاکنون 3000 میلیارد تومان تسهیلات به بخش اشتغال داخلی اختصاص یافته است که بیش از 100 درصد کل تسهیلات سال گذشته است.

به گزارش خبر فوری، در حال حاضر توسعه مشاغل خانگی در بسیاری از کشورهای جهان در حال بررسی است و طبق آمار 23 درصد از کل مشاغل در کشورهای فوق صنعتی به مشاغل خانگی اختصاص دارد.کار برنامه های وزارت تعاون است. ، اقدام کار و اجتماعی در زمینه اشتغال زایی است.

مشاغل خانگی علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار، سودآور بوده و برای صاحبان مشاغل از این نوع درآمدزایی داشته است.

به گفته فعالان کارگری، کم هزینه بودن و بهره وری بالا از مزیت های اصلی مشاغل خانگی است که به طرق مختلف قابل انجام است.

وزارت کار تصمیم می گیرد بسته های توسعه بازار کسب و کار را مختص هر استان تهیه کند و برای بازسازی مشاغل داخلی یارانه ارائه کند.

محمود کریمی بیرانوند – تعاون، معاونت استخدامی وزارت رفاه اجتماعی – اخیرا آماری از پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی ارائه کرد و گفت: با همکاری بانک مرکزی و وزارت کار از ابتدای امسال تاکنون. ، 3000 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان مشاغل خانگی اختصاص یافته است.

به گفته وی، این رقم بیش از 100 درصد کل تاسیسات در سال گذشته است و بالغ بر 95 درصد مجوز مشاغل خانگی از این دولت به صورت فوری صادر شده است.

معاون وزیر کار گفت: روند نظارت دقیق و اجرای دقیق دستورالعمل پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی برای جلوگیری از انحرافات احتمالی با جدیت دنبال می شود.

پیش از این معاون اشتغال وزارت کار گفت: در زمینه تامین مالی مشاغل داخلی با همکاری بانک مرکزی کمک های ویژه ای در نظر گرفته شده و میزان اعتبار به بانک های عامل ابلاغ شده است. نسبت به سال قبل دو برابر شده است.

مشاغل خانگی بهترین شکل کارآفرینی به ویژه برای زنان و جوانان جویای کار است که برای عرضه محصولات خانگی نیاز به حمایت مالی و بازاریابی دارند.

به گزارش خبر فوری، بر اساس آمارها از بدو تاسیس دولت سیزدهم تاکنون نزدیک به 93 هزار مجوز مشاغل خانگی صادر و برای بیش از 71 هزار نفر اشتغال ایجاد شده است. همچنین بیش از 38000 نفر جویای خانه در این مدت از کارجویان خانگی بهره مند شده اند.

انتهای پیام