اخبار ورزشی

قلعه‌نویی:‌ برکناری اسکوچیچ اخلاق مدارانه نبود

امیر قلعه نویی پس از پیروزی 3 بر صفر گل گهر پیکان در دیداری دوستانه گفت: ابتدا چند نکته را به خانواده محترم امینی تسلیت می گویم. من هم به رزمندگان دلاور کشورمان به ویژه حسن یزدانی تبریک می گویم. از حسن آقا تجلیل می کنم، شما قهرمان ایران هستید، ما دنبال قهرمان نیستیم، بلکه قهرمان می گردیم و یزدانی قهرمان ماست. به حسن یزدانی توصیه می کنم اگر مدال طلا نیاوردی اخلاق و رفتارت قهرمانانه است که باعث جنجال ایرانی ها شده است.

وی افزود: از مجتبی حسینی برای بازی با پیکان تشکر می کنم. با توجه به تعطیلی لیگ، قصدمان این بود که گل گهر را در شرایط مسابقه نگه داریم. 30 دقیقه چهار بازی انجام دادیم. در 60 دقیقه اول هوا کمی گرم بود اما در 60 دقیقه دوم کیفیت بازی بهتر شد. در کل از این بازی راضی بودیم. 2-3 جوان را هم امتحان کردیم که به ما امید زیادی دادند.

سرمربی تیم فوتبال گل گهر درباره گلزنی یونس شاکری در این بازی گفت: طبیعی است که بازیکن از مصدومیت رباط صلیبی خلاص شود اما بعد از زدن گل از نظر روحی و روانی بهتر شد.

قالنویی در خصوص عملکرد وسلی گومز هافبک برزیلی مقابل پیکان و اینکه آیا در آینده بازی های بیشتری انجام خواهد داد، گفت: 100 درصد او از لیگ بزرگی به ایران آمده که در آن لیگ ها چنین زمین هایی را نمی بینید. کیفیت وسلی در زمینه های خوبی مانند بازی با ملوان نیز خوب است. فکر نمی کنم بازیکنی در این سطح به فوتبال ایران رسیده باشد اما زمان می برد چون از قاره دیگری آمده است. ببینید مسی که از بارسلونا به پاری سن ژرمن رفت هنوز به مسی بارسلونا تبدیل نشده است، این طبیعی است و وسلی هم نیاز به زمان و بازی دارد. امیدواریم بتوانید در طول فصل به ما کمک کنید.

کارلوس کی روش درباره حضورش در تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: برایش آرزوی جز موفقیت ندارم، جا دارد از اسکوچیچ هم تشکر کنم. ما در بدترین شرایط به تیم ملی دادیم و در بهترین شرایط آن را دریافت کردیم. مطمئن باشید ایرانی ها همیشه در قلب ما خواهند بود برای تیم ملی و همچنین کی روش آرزوی موفقیت دارم.

چرا که آنها یکی از مربیانی به حساب می آیند که می دانند چگونه رختکن را به خوبی اداره کنند، سرمربی تیم فوتبال گل گهر اما بسیاری معتقدند اسکوچیچ نتوانست به خوبی رختکن و بازیکنانش را مدیریت کند و به همین دلیل است. فدراسیون فوتبال کی روش را جایگزین او کرد و او پاسخ داد: اینها همه نقل قول است. چرا در بازی با بحرین و عراق و … این حرف ها را نزدند؟ در آن زمان رختکن تیم ملی خوب بود؟ به خدا قسم اینقدر به مردم زحمت نده. اگر می گویند نتوانست رختکن و بازیکنان را کنترل کند، در بازی های اول هم نمی توانست این کار را انجام دهد. اینطور نبود اما ما ایرانی ها خوش آمدیم و بد. این موضوع گذشت اما از آنجایی که اسکوچیچ دوست من است و کار بزرگی انجام داده است، به او خسته نباشید می گویم.

قالنویی ادامه داد: اسکوچیچ همیشه در قلب ایرانیان قدرشناس خواهد بود. برخورد خوبی نکردیم، یکی از پیام های عاشورا اخلاق و معرفت است. ببینید بارها گفته ام و باز هم می گویم توماس توخل در بدترین شرایط چلسی را تحویل گرفت و قهرمان اروپا شد اما در نهایت او را اخراج کردند. اما آنها با او رفتار اخلاقی داشتند، در حالی که ما با اسکوچیچ این کار را نکردیم. تنها تاسف ما این است که با او خوب رفتار نشد. برای اسکوچیچ بهترین ها را آرزو می کنم.

سرمربی تیم فوتبال گل گهر در پاسخ به اینکه پس از گذشت 6 هفته از لیگ گل گهر، گل گهر در صدر جدول رده بندی قرار دارد و اگر سال گذشته 7 امتیاز از تیم خود را از دست نمی داد، جزو نامزدهای قهرمانی بود. . . بدجنس نباش به ما ظلم شد چون رای نبود بلکه ظلم بود، رای اصولی هست، دیگر نمی خواهم وارد آن موضوع شوم، اما ظلم شدیم. آنها هفت امتیاز از گل گهر را از دست دادند و هشت امتیاز را به رقبای خود دادند. پنج امتیاز از دست دادیم و گل هایمان 9 گل کم شد. هفت نکته را نگویید.

قلانوی درباره اینکه تیمش امسال مدعی قهرمانی است، گفت: چند تیم هزینه بالایی داشتند. هیچ اشکالی ندارد که تیم ها پول خرج کنند. مثل بقیه دنیا و لیگ های انگلیس، ایتالیا و اسپانیا نباید به ما گفت که چرا یک تیم اینقدر هزینه کرد. در این 6 هفته تیم هایی که از قبل در نظر گرفته شده بودند جزو کاندیداها بودند اما صحبت از رقیب بودن زود است.

اینکه آیا تیم ملی با کی روش در جام جهانی نتیجه می گیرد یا خیر، توضیح داد: همه ما در ایران می خواهیم تیم ملی نتیجه بگیرد. با توجه به فشار اقتصادی، دغدغه ها و مشکلات دیگری که وجود دارد و نمی خواهم به آنها بپردازم، عشق و علاقه مردم فوتبال است و با آن زندگی می کنند. فرقی نمی کند فوتبال ملی باشد یا فوتبال باشگاهی، اگر خدا بخواهد می توانیم با بازی های خوب شادی بدهیم و خوشحال باشیم، نتیجه دست خداست.

قلعه نویی در مورد لیست تیم ملی صحبتی نکرد و با خنده خداحافظی کرد.

بیشتر بخوانید:

257 251