اخبار عمومی

۷۵ سال جنایت بدون توقف

رژیم صهیونیستی چند روز قبل با حمله به بیمارستان المعمدانی و به شهادت رساندن بیش از ۱۰۰۰ نفر که اغلب آنها زنان و کودکان بودند، جهان را در شوک فرو برد و مردم کشورهای مختلف را به خشم آورد. از آن روز تاکنون در بسیاری از کشورها تجمعات گسترده‌ای در محکومیت جنایات صهیونیست‌ها برگزار شده و تظاهرات کنندگان خواستار توقف جنایات اشغالگران قدس هستند. اما با این‌حال صهیونیست‌ها با عزم تمام به وحشیگری خود ادامه می‌دهند و با حملات هوایی به غزه بر آمار شهدای فلسطینی می‌افزایند.

به گزارش خبر فوری به نقل از روزنامه جام‌جم، متحدان رژیم صهیونیستی بی‌توجه به مخالفت‌های جهانی به سرزمین‌های اشغالی می‌آیند تا به جلادان صهیونیست در جنایات‌شان دلگرمی بدهند. برهمین‌اساس جنایاتی چون حمله به بیمارستان‌المعمدانی نه صهیونیست‌ها را از ادامه کشتار منصرف می‌کند و نه حامیان‌شان را حیرت‌زده می‌کند که اگر قرار بود چنین اتفاقی بیفتد در دهه‌های‌گذشته و هنگام انجام سایرجنایات رژیم صهیونیستی افتاده بود. در این گزارش نگاهی انداخته‌ایم به ۷۵ سال جنایت رژیم صهیونیستی که بدون توقف ادامه دارد. 

۹ آوریل ۱۹۴۸  دیر یاسین
 آمار شهدا: ۲۵۰ نفر/   در این جنایت، ۱۲۰صهیونیست شامل ۸۰ نفر از ایرگون و ۴۰ نفر از لحی به روستای فلسطینی دیر یاسین حمله کردند که طی این درگیری ۲۵۰ روستایی کشته شدند.

۲۲ می ۱۹۴۸  طنطوره
آمار شهدا: ۲۵۰ فلسطینی/ گردان واحد اسکندرونه وابسته به هاگانا ارتش اسرائیل به روستای طنطوره حمله کرده و ۲۵۰ فلسطینی را قتل‌عام کردند.

۱۹۴۸  صفصاف
 آمار شهدا: ۶۰ نفر از روستاییان ساکن صفصاف / ارتش اسرائیل روستای فلسطینی صفصاف را در ناحیه جلیل محاصره کرد و با حمله به این روستا حدود ۶۰ نفر از فلسطینیان توسط اسرائیلی‌ها به شهادت رسیدند.

۲۹ اکتبر ۱۹۵۶   کفر قاسم 
 آمار شهدا: ۴۹ کارگر فلسطینی اهل کفر قاسم/ ارتش اسرائیل، کارگران فلسطینی اهل کفر قاسم را به گلوله بست، به این بهانه که ساعت منع عبور و مرور را رعایت نکرده‌اند. کارگران کفر قاسم در مزرعه‌ها رادیو نداشتند و از تغییر ساعت منع عبور و مرور که نیم‌ساعت پیشتر از کشتار اعلام شده بود بی‌خبر بودند.

۱۴ اکتبر ۱۹۵۳    قبیه
آمار شهدا: ۶۹ نفر از روستاییان ساکن قبیه/ این جنایت توسط ارتش اسرائیل به فرماندهی آریل شارون صورت گرفت. در این حمله ۶۰۰ صهیونیست به روستای قبیه که ۲۰۰ نفر ساکن داشت، حمله کردند.

۲۹ اکتبر ۱۹۴۸   دوایمه
آمار شهدا: ۴۵۵ نفر/ کشتار اهالی این روستا همزمان با شکل‌گیری رژیم صهیونیستی در ۱۹۴۸ بود. در این جنایت ۴۵۵ نفر شهید شدند که ۱۷۰نفر از آنها زن و کودک بودند. 

۳ نوامبر ۱۹۵۶   خان یونس
آمار شهدا: ۳۸۶ نفر/ نظامیان اسرائیلی در جریان بحران سوئز به شهر فلسطینی خان‌یونس و اردوگاه پناهندگان با همین نام در نزدیکی آن در نوار غزه حمله کردند که ۲۷۵ نفر در این اردوگاه تیرباران شدند و ۱۱۱ نفر دیگر نیز در رفح به شهادت رسیدند.

۱۲ آگوست ۱۹۷۶  تل‌زعتر
آمار شهدا: ۳۰۰۰ نفر از فلسطینیان ساکن اردوگاه تل‌زعتر/ شبه‌نظامیان فالانژ که متحدان رژیم صهیونیستی در لبنان هستند با دستور این رژیم به فلسطینیان آواره در اردوگاه تل‌زعتر واقع در جنوب‌شرقی بیروت در داخل منطقه مسیحی‌نشین حمله کردند که در این حمله ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ فلسطینی به شهادت رسیدند.

سپتامبر ۱۹۸۲  صبرا و شتیلا
آمار شهدا: ۳۵۰۰ نفر/ شبه‌نظامیان فالانژ لبنانی با چراغ سبز رژیم صهیونیستی و حمایت نظامی و اطلاعاتی این رژیم به دو اردوگاه پناهندگان فلسطینی در صبرا و شتیلا در بیروت وارد شدند و  ۳۵۰۰ نفر از فلسطینیان را به شهادت رساندند. 

۲۵ فوریه ۱۹۹۴   الخلیل
آمار شهدا: ۲۹ نفر/ در روز عید فطر، یک یهودی آمریکایی‌الاصل ساکن سرزمین‌های اشغالی به نام باروخ گلدشتاین با مسلسل روی نمازگزاران که در حال سجده بودند آتش گشود که در نتیجه ۲۹ نفر به شهادت رسیدند و ۱۲۵ نفر مجروح شدند. 

۱۸ آوریل ۱۹۹۶  قانا
آمارشهدا: ۱۰۶ نفر از پناهندگان در محوطه سازمان ملل/ ارتش رژیم صهیونیستی، محوطه سازمان ملل روستای قانا در جنوب لبنان را زیر آتش سنگین توپخانه‌ای قرار داد که در این جنایت، ۱۰۶نفر به شهادت رسیدند و ۱۱۶نفر نیز زخمی شدند. 

آوریل ۲۰۰۲  جنین
آمارشهدا: ۱۵۲نفر از ساکنان اردوگاه جنین/ نیروهای‌نظامی اسرائیل در یک‌رشته عملیات تروریستی به نام عملیات سپردفاعی، ساکنان اردوگاه‌جنین راهدف حمله‌قرار دادند.

۲۰۰۸    جنگ اول غزه   
آمارشهدا: ۱۳۱۴ نفر/ در همان ساعات اولیه ۱۰۰ تن موشک و بمب توسط نیروهای اسرائیلی بر سر مردم غزه ریخته شده که به کشتار وحشیانه زنان و کودکان منجر شد.

جولای ۲۰۱۴   جنگ دوم غزه
آمار شهدا: بیش از ۲۰۰۰ نفر/ نیروی هوایی اسرائیل آغازگر حمله بود و صهیونیست‌ها نوار غزه را بیش از ۶۰ هزار بار از زمین و هوا هدف قرار دادند. همچنین این نبرد پس از مدتی با هجوم زمینی نیروهای نظامی اسرائیل به غزه ادامه یافت. 

 می ۲۰۲۱    جنایت در غزه 
آمار شهدا: ۲۴۸نفر / صهیونیست‌ها در سلسله‌عملیات تروریستی که در می‌۲۰۲۱ آغاز شد ۹۵۰بار از طریق هوا به غزه حمله کردند که در این حملات ۲۴۸ نفر شهید و بیش از ۱۹۰۰نفر مجروح شدند.

انتهای پیام