اخبار عمومی

شورای وحدت دنبال سهم خواهی از دولت نیست – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، منوچهر متکی شامگاه سه شنبه در نشست شورای وحدت در زنجان با بیان اینکه جبهه دمکراتیک و جمهوری آمریکا دیدگاه مشترکی درباره ایران پیدا کرده اند، اظهار داشت: هر دولتی در ایران دیدگاه متفاوتی دارد، آمریکا و هر کس چیزی می گوید، به همین دلیل است.” یکی از وظایف ما در شورای وحدت تبیین مواضع وحدت در مسائل مهم کشور است.

سخنگوی شورای اتحادیه نیروهای انقلاب به سابقه فعالیت شورای صنفی از بدو تاسیس تا کنون اشاره کرد و گفت: شورای صنفی فعالیت خود را در دو مرحله تعریف کرد که مرحله اول ورود موثر به انتخابات سال گذشته بود که با این هدف وارد شد. . کمک به تشکیل دولت دیگر و ایجاد ریل های جدید، دولتمردی بود.

متکی تاکید کرد: ساماندهی شورای صنفی از دیگر اهداف این شهرداری است. مهم با رویکرد تلفیق ارزش های اقشار، احزاب و نهادها، نیروهای ولایی و انقلابی در راستای تقویت همگرایی و دستیابی به مواضع مشترک در مسائل راهبردی و اساسی کشور.

وی افزود: شورای وحدت با حمایت همه جانبه خود از حجت الاسلام ابراهیم رئیسی تاکید کرد که برای موفقیت برنامه های رئیس جمهور تمام تلاش خود را انجام خواهد داد و این حمایت ناشی از انجام یک وظیفه دینی و انقلابی با پیروی از منویات مقام معظم رهبری است. رهبران با شناخت شخصیت و جایگاه آقای رئیسی و اکثریت قاطع شرکت کنندگان در انتخابات رای دادند.

سخنگوی شورای صنفی گفت: ما حزب و جبهه شورای عالی اتحادیه نیستیم و به دنبال حزب گرایی نبوده ایم و فراتر از یک جبهه هستیم.

متکی با بیان اینکه 40 عضو و 5 حزب عضو داریم، تصریح کرد: ساختار جامع و جامع شورای وحدت در جلسات فشرده 6 ماهه شورای عالی پس از انتخابات و آخرین جلسه سراسری شورای وحدت جمع آوری شد. در سال برای بررسی به «شورای وحدت عمومی» ارائه شد.

وی گفت: یکی از اهداف تشکیل شورای صنفی مشارکت حداکثری در انتخابات و انتخاب فرد اصلح بود و وظایف شورای صنفی نظارت بر عملکرد رهبری اجرایی در سطح ملی و استانی است. سطوح

دبیر و رئیس شورای صنفی ادامه داد: انتخابات همیشه نقش مهمی در کشور دارد و ناکارآمدی دولت قبل ما را وارد موضوع انتخابات کرد. رای نهایی ما و هیئت ائتلاف آقای رئیسی بود و همچنان ایشان را انتخاب درستی می دانیم.

وی با بیان اینکه از تشکل های زنان برای حضور در شورای عالی اتحادیه دعوت کردیم و از زنان فعال در عرصه سیاسی و تشکل های جوانان نیز دعوت کردیم تا نمایندگان خود را معرفی کنند، گفت: به طور کلی شورای عالی اتحادیه تشکیل شده و پس از آن می خواستیم از ائتلاف به این شورا بپیوندیم.

وی با بیان اینکه هیئت اجرایی همانند شورای وحدت مسئولیت دائمی و مستمر دارد، گفت: این هیئت وظیفه کوتاه مدتی داشت و آن تعیین سازوکارهای انتخاباتی بود. لذا شرح وظایف و ساختار انتخاباتی شورای عالی اتحادیه ارائه و تصویب شد.

سخنگوی شورای صنفی گفت: ما مطالبات مردم را درک می کنیم و شهروندان نیز به خوبی از نحوه بیان این مطالبات آگاه هستند و بین اعلام، اعتراض، اعلام، فتنه و آشوب تفاوت زیادی وجود دارد.

متکی افزود: رسالت نیروها و جریان های انقلابی نسبت به دولت آقای رئیسی حمایت، نصیحت و انتقاد مستقیم همراه با ارائه راهکار است.

وی بر تشکیل مجالس و شوراهای مرکزی در هر استان تاکید کرد و افزود: در شورای صنفی معتقد به ارتباط با روحانیت هستیم چرا که روحانیت در شبهات سخت و اتفاقاتی که کار را سخت می کند به ما کمک می کند راه درست را بشناسیم. برای تمایز بین اسلام انقلابی و انقلاب اسلامی.

سخنگوی شورای صنفی تصریح کرد: حضور افراد خوب و شایسته در دولت از دیگر وظایفی بود که انجام دادیم و هیچ گاه در دولت سیزدهم به دنبال سهم خواهی نبودیم و این مهم را وظیفه انقلابی خود می دانستیم.

اگر روند هشت ساله دولت قبل ادامه می یافت، نه از تاکستان ها و نه از تککنشان چیزی از کشور باقی نمی ماند، تاکید کرد: روند فرماندهی مدیریت کشور روند درستی نیست. نتیجه سیاست خارجی تحقیر اعتمادش به آمریکا بود و ناکارآمدی سیاست داخلی را هم دیدیم.

او ادامه داد: موج از بدو تشکیل شورای وحدت و گسترش در فضای سیاسی کشور با مشارکت روحانیون، احزاب، اقشار و چهره های موثر استان ها و با رویکردی عقلانی، شفاف و مبتنی بر آراء و آرای جمعی ایجاد شد. ، اکنون. این حرکت به یک درخواست جدی برای ادامه تبدیل می شود.