اقتصادی

افزایش تولید در کارخانه‌های ژاپنی برای سومین ماه

کارخانه های ژاپنی در ماه آگوست برای سومین ماه متوالی تولید خود را افزایش دادند زیرا بخش تولید در بحبوحه نگرانی ها در مورد هزینه های مواد بالاتر و کندی اقتصاد جهانی مقاومت نشان داد.

سیاست گذاران در سومین اقتصاد بزرگ جهان نگران خطرات رکود در ایالات متحده و دیگر شرکای تجاری بزرگ هستند و ژاپن برای رشد به طور فزاینده ای به مصرف داخلی وابسته است.

داده های رسمی روز جمعه نشان داد که تولید کارخانه در ماه اوت نسبت به ماه قبل 2.7 درصد افزایش یافته است. ارقام جداگانه نشان می دهد که فروش خرده فروشی برای ششمین ماه متوالی در ماه اوت افزایش یافته است. البته احتمال مواجهه با افت تولید در ماه های اکتبر تا دسامبر به دلیل افت رشد اقتصاد جهانی وجود دارد.

این افزایش که بسیار قوی‌تر از میانگین پیش‌بینی بازار برای افزایش 0.2 درصدی بود که توسط اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز انتظار می‌رفت، ناشی از تولید قوی‌تر ماشین‌آلات تولیدی و فلزات آهنی، فولاد و غیرآهنی بود.

این کاهش 6.3 درصدی در تولید قطعات و دستگاه های الکترونیکی و کاهش تولید وسایل نقلیه موتوری پس از افزایش دو رقمی در ژوئن و ژوئیه کمک کرد.

به گزارش رویترز، تویوتا موتور، برترین خودروساز جهان از نظر فروش، از کاهش ماهانه تولید ژاپن در ماه آگوست گزارش داد، حتی با وجود افزایش تولید جهانی. با وجود نگرانی ها در مورد تاثیر منفی افزایش قیمت ها، انتظار می رفت که اقتصاد ژاپن تا سال 2022 به رشد خود ادامه دهد.

داده‌های جداگانه نشان می‌دهد که فروش خرده‌فروشی بیش از حد انتظار رشد کرده است و در ماه اوت نسبت به سال قبل 4.1 درصد افزایش یافته است، در حالی که در نظرسنجی رویترز میانگین رشد 2.8 درصدی پیش‌بینی شده بود.

انتهای پیام