اقتصادی

نگاه به پژوهش باید تغییر کند

خبر فوری/ خوزستان مدیر آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: باید نوع رویکرد پژوهش در استان و کشور تغییر کند و به جای رویکرد اظهاری، رویکرد عملی و عملی داشته باشیم.

قاسم سواری سنگوری امروز (۹ دی) در نمایشگاه هفتگی پژوهشی در غرفه هفته نامه پژوهشی جهاد استانی در دانشگاه خوزستان، با بیان اینکه پژوهش از نهادها، ارگان ها و کشورها مستثنی نیست و نمی تواند باشد، گفت: گفت: دستاوردها بدون تحقیق اتفاق می افتد.

وی افزود: باید نگاه خود را به پژوهش در استان و کشور تغییر دهیم و به جای بیانیه، نگاه عملی و عملگرا داشته باشیم.

مدیر آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: امسال فرصت های خوبی برای این موضوع برای پژوهش دستگاه های اجرایی در نظر گرفته شده و از پژوهشگران تقدیر شده است.

سواری سنگوری در ادامه گفت: دستگاه های اهری باید در زمینه گلوگاه ها و مشکلات کاری خود به این گونه تحقیقات و پژوهش ها مراجعه کنند و این موضوع باید به تحقیقات کاربردی منجر شود تا در چالش های استان موثر واقع شود. .

وی خاطرنشان کرد: کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری استان به ریاست استاندار و دبیر آن به همراه سازمان برنامه و بودجه خوزستان تلاش کرده اند مجموعه تحقیقاتی و اعتبارات استان را جهت دهی کنند. صرف شده در این زمینه به موارد فوق الذکر.

مدیر آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: امسال حدود 169 مدرک پژوهشی از دستگاه های اجرایی دریافت کرده و آنها را مورد قضاوت قرار داده ایم.

سواری سنگوری با بیان اینکه سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان نیز برنامه های خوبی در این زمینه داشته و جزء آن 22 طرح بوده است، گفت:

وی افزود: ما سعی کرده ایم این موضوعات را معطوف به حل مشکلات استان کنیم. این کار بسیار دشواری است، اما ما این جنبش را شروع کردیم و سیاست در همین راستا انجام شده است.

مدیر آموزش و پژوهش سازمان برنامه و بودجه خوزستان تصریح کرد: امیدواریم عملکرد آینده این طرح ها و تحقیقات منجر به عملکرد بهتر دستگاه ها شود.

سواری سنگوری گفت: یکی دیگر از اقداماتی که قطعا در پایان نمایشگاه انجام خواهد شد، ارزیابی دستگاه های اجرایی است که در سازمان برنامه و بودجه برای تعیین اعتبارات و صلاحیت های مشمول برنامه در کارگروه نظارت داریم. ” آیا او توانسته موثر واقع شود یا نه.

انتهای پیام/