اقتصادیکسب و کار خبر فوری

آموزش اصول معامله گری در فارکس

کم ریسک ترین راه برای ورود به بازار بورس بین المللی چیست؟

یکی از بزرگ‌ترین رویاهای فعالان بازار سرمایه اینست، که بتوانند در بزرگ‌ترین بازار مالی جهان (Forex) ورود کنند. این بازار با توجه به مراودات مالی تریلیون دلاری و دو طرفه بودن، فرصتی را برای معامله گران ایجاد می‌کند که بتوانند درآمد ارزی داشته باشند. ناگفته نماند این بازار مالی با حجم معاملاتی زیادی که دارد می‌تواند برای معامله گران خطرساز هم نیز باشد؛ اما با توجه به تجربیات دپارتمان فارکس آکادمی بورس آنلاین، می‌توانید با آموزش پرایس اکشن؛ کم ریسک ترین راه را برای ورود به بازار بورس بین المللی آموخته و از فرصت های این بازار استفاده کنید.

بازارهایی که در بروکرهای فارکس میتوان معامله کرد؟

1) تبادل ارزها: در این بازار سرمایه گذاران و معامله گران از اختلاف قیمت ارز یک کشور در مقابل ارز یک کشور دیگر سود و زیان کسب می‌کنند.

2) کامودیتی ها:  در این بازار سرمایه گذاران و معامله گران کالاهای مختلف را مانند نفت، طلا، مس، محصولات کشاورزی و… معامله می‌کنند.

3) سهام: در این بازار سرمایه گذاران و معامله گران این فرصت را دارند که بتوانند سهام شرکت‌ها و کارخانه‌های مختلف رو تحلیل و خریدوفروش کنند.

4) ارز دیجیتال: این بازار مانند بازار فارکس یک رمز ارز در مقابل یک رمز ارز دیگر ارزش‌گذاری شده و از اختلاف قیمت این ارزها معامله گران و سرمایه گذاران می‌توانند سود و زیان کسب کنند.

5) اوراق قرضه: اوراق قرضه بازار مالی است که هدف اصلی این بازار مهیاکردن سازوکاری جهت تأمین سرمایه بلندمدت دولت و بخش خصوصی است. درگذشته، بازار اوراق قرضه در انحصار دولت امریکا بود، اما امروزه آمریکا حدود ۴۴ درصد بازار را در اختیار دارد.

 دو نوع کلی سفارشات

تسلط به انواع معاملات در آموزش فارکس برای علاقه‌مندان به فعالیت در این بازار پرشور بسیار ضروری است. در این بخش ما قصد داریم دو نوع کلی سفارشات را مورد بررسی قرار دهیم. کارشناسان و مدرسان در آموزش فارکس انواع سفارش ها در فارکس را به دو دسته کلی تقسیم بندی می‌کنند:

سفارش بر اساس قیمت بازار یا Market Order:

در این نوع ثبت سفارش و افتتاح حساب فارکس، اردر شما بر اساس بهترین قیمت لحظه‌ای موجود در بازار ثبت می‌شود. اکثر بروکر های فارکس از این نوع سفارشات پشتیبانی می‌کنند. در سفارشات Market Order بیشتر برای معامله‌گرانی مناسب است که قصد دارند در سریع ترین زمان ممکن سفارش خود را بارگذاری کنند. لازم به ذکر است که کارمزدی دریافتی از طرف بروکر در این نوع معاملات مقداری بیشتر است.

سفارش بر اساس قیمت تعیین شده یا سفارش معلق یا Pending Order:

برخی از معامله‌گران به دلایلی از این دست که ممکن از به هر دلیلی هنگام نزدیک شدن قیمت لحظه‌ای بازار به حد سود یا حد ضرر مد نظر آنها، به ابزار معاملاتی خود دسترسی نداشته باشند تا معامله راببندند. سفارشات خود را بر اساس قیمت از قبل تعیین شده انجام می‌دهند. به عبارتی تریدرها درصد سودی که برای بدست آوردن آن وارد معامله شدند را به عنوان حد سود یا Take Profit و میزان ضرری که احتمال می‌دهند از یک معامله متحمل شوند را به عنوان حد ضرر برای خود تعیین می‌کنند.

با انجام سفارشات به روش سفارش معلق یا Pending Order دیگر نیازی نیست نگران باشید که به موقع معاملاتتان را ببندید یا در زمان مناسب سفارشات جدید باز کنید. در این روش بر اساس قیمت هایی که خود شما از قبل تعیین کردید، معاملاتتان بسته یا باز می‌شود. آکادمی ایران بورس آنلاین به عنوان بهترین آموزشگاه آموزش فارکس در مشهد در دوره صفر تا صد آموزش فارکس به صورت کامل تحلیل فاندامنتال، تحلیل تکنیکال و آموزش استفاده از آپشن های موجود در بازار فارکس را مورد بررسی قرار می‌دهد.

آیا فعالیت در بازار فارکس، رمز پولدار شدن است؟

همه ما دوست داریم استقلال مالی را تجربه کنیم. اما آیا می‌توان در مسیر پولدار شدن بر اساس احساسات و عواطف عمل کرد و انتظار نتیجه هم داشت؟

اینکه آیا می‌توانید در بازار فارکس پولدار شوید یا خیر به دو عامل بستگی دارد:

  1. میزان آگاهی و آشنایی شما با آموزش فارکس
  2. سرمایه اولیه شما

بیایید هیجان خود را بکشیم و واقع بینانه به این قضیه نگاه کنیم. حداقل سرمایه‌ای که برای شروع فعالیت در بازار فارکس نیاز دارید، 1000 دلار است که در صورت از دست دادن آن نیز مشکلی در زندگی شما ایجاد نشود.

نباید خود را گول بزنید و توقع داشته باشید با سرمایه اولیه کم بتوانید در مدت زمان کوتاهی، در بازار فارکس ثروتمند شوید.

شما می‌توانید هنگامی که به صورت کامل آموزش فارکس را فرا گرفتید، کم کم معاملات کوچک باز کنید و درآمد دلاری داشته باشید. می‌توانید با سرمایه کم و انجام درست و اصولی معاملات درآمد داشته باشید ولی نباید توقع سودهای چند صد درصدی و درآمدهای چند میلیونی داشته باشید.

اگر به فعالیت در بازار فارکس و آموزش فارکس علاقه‌مندید ولی سرمایه کافی برای انجام معاملات خود در بازار ندارید، جای نگرانی نیست. آموزش های فارکس بسیار متنوع و در دسترس هستند برای شروع از آنها استفاده کنید. مانند . سپس سعی کنید در یک دوره آموزشی جامع و صفر تا صد شرکت کنید تا فعالیت در بازار فارکس را به صورت کامل و مرحله به مرحله بیاموزید.

اگر آموزش خود را خوب کامل نکنید، هر میزان سرمایه که وارد بازار کنید را از دست خواهید داد پس این موضوع را جدی بگیرید.

آکادمی ایران بورس آنلاین به عنوان بهترین آموزشگاه آموزش فارکس و ارز دیجیتال در مشهد، دوره صفر تا صد آموزش فارکس را به صورت حضوری در مشهد و به صورت غیرحضوری در سراسر ایران برگزار می‌کند. همچنین شرایط پرداخت اقساطی هزینه دوره را برای داوطلبان شرکت در دوره آموزش فارکس فراهم شده تا تمامی دانشجویان علاقه‌مند به معامله‌گری در بازار فارکس امکان استفاده از آموزش های باکیفیت و حرفه‌ای را داشته باشند.

بهترین ساعات برای انجام معاملات در بازار فارکس

اگر به نان نیاز داشته باشید، آیا ساعت 3 صبح به دنبال نانوایی می‌گردید تا چند نان بخرید؟! اگر قصد خرید پوشاک داشته باشید، ساعت 5 صبح به بازار می‌روید؟!

به شک برای انجام هر معامله‌ای به تقاضایی نیاز است که عرضه کننده به آن پاسخ گوید. در بازار فارکس نیز این موضوع صادق است.

به علت اینکه بازار فارکس یکی از بزرگترین بازارهای مالی جهان با حجم سرمایه انبوه است، آگاهی از بهترین زمان برای انجام معاملات با بهترین قیمت ممکن از اهمیت بالایی برخوردار است. معامله‌گران بازار فارکس باید در مناسب ترین زمان پای چارت حاضر باشند تا بتوانند معاملات خود را با همان قیمت مطلوبی که می‌خواهند انجام دهند.

به عقیده تحلیل‌گران و کارشناسان اقتصادی متخصص آموزش فارکس، بیشترین تعداد معامله‌گران آنلاین در بازار مطابق ساعت رسمی لندن، حوالی ساعات 3 بعد از ظهر و 10 صبح در بازار حضور دارند.

این ساعات به وقت کشور ایران، حدود ساعت 13:30 بعد از ظهر و 18:30 عصر هستند.

با شرکت دوره صفر تا صد آموزش فارکس آکادمی ایران بورس آنلاین، آموزش فارکس را از تکنیکالیست های متخصص تحلیل تکنیکال بازار فارکس فرا بگیرید.

نتایج و کارنامه معاملاتی استراتژی معاملاتی بازار فارکس آکادمی ایران بورس آنلاین به صورت شفاف بر روی وب‌سایت آکادمی ایران بورس آنلاین منتشر می‌شود. شما عزیزان در دوره آموزش فارکس می‌توانید به آسانی این استراتژی قدرتمند، عملیاتی و در عین حال ساده را آموزش ببینید.

ابزار مورد نیاز برای شروع فعالیت در بازار فارکس؟


بسیاری از معامله‌گران تلفن همراه خود را به عنوان وسیله‌ای برای انجام تحلیل تکنیکال، آنالیز اخبار و… کافی می‌دانند.

این عقیده غلط نیست، اما برای مواقع ویژه‌ای که به هر دلیلی معامله‌گران به لپ تاپ یا کامپیوتر دسترسی ندارند، پیشنهاد می‌شود از تلفن همراه خود استفاده کنند.

در تلفن همراه نمی‌توان به صورت کامل به چارت قیمتی و تاریخچه آن مسلط بود، و ممکن است به علت دیده ناقص درصد بی‌دقتی و اشتباه معامله‌گران چندین برابر شود.

در نتیجه برای انجام معاملاتتان در بازار فارکس ترجیحا از لپ تاپ، و در مواقع ضروری از تلفن همراه استفاده کنید.

برنامه معاملاتی شامل استراتژی معاملاتی، تصمیمات، شیوه معاملاتی و هدف و خواسته معامله‌گران از بازار است.

برای طراحی یک برنامه معاملاتی قدرتمند و کاربردی، حتما باید آموزش فارکس ببینید تا با خصوصیات و نحوه فعالیت در این بازار به صورت کامل آشنا شوید.

فراموش نکنید که بدون نداشتن یک برنامه معاملاتی جامع که بتوانید به آسانی با ان ارتباط برقرار کنید، باعث سردرگمی شما می‌شود. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم در دوره آموزش فارکس شرکت کنید تا از یک برنامه معاملاتی مطابق با استانداردهای جهانی بازارهای مالی بهرمند شوید
به هیچ‌وجه در ابتدای مسیر شروع معامله‌گری در بازار فارکس، سرمایه سنگین وارد بازار نکنید.

کارشناسان در آموزش فارکس معتقداند، که برای شروع معاملات در بازار فارکس، سرمایه 100 دلاری کافی است.

بک تست گرفتن از استراتژی معاملاتی چیست؟

آیا وقتی به خرید لباس یا کفش می‌روید، بدون پُرُو کردن لباس، کفش و یا هر چیز دیگری، آن را خریداری می‌کنید؟! قطعا نه. زیرا ما به دنبال پوشاک و یا کفشی هستیم که ظاهر زیبایی به ما بدهد.

برای انتخاب و استفاده از استراتژ‌ی های معاملاتی در بازارهای مالی نیز باید این کار را انجام دهید. در حقیقت استراتژی معاملاتی حکم همان لباس زیبا را برای عملکرد و نمایان ساختن سودآوری یا زیان‌ده بودن معاملا‌تان را دارد. اما چطور می‌توانیم استراتژی معاملاتی خود را محک بزنیم؟

بک تست (آزمایش استراتژی معاملاتی، جهت اطمینان از سودده بودن آن) برای تمام معامله‎ گرانی که برای اولین بار معاملات‌شان را انجام می‌دهند، و با استراتژی جدید فعالیت می‌کنند، ضروری است. بک تست‌ها نکات ضعف و قوت سیستم معاملاتی معامله‌گران را برایشان مشخص می‌کنند. در نتیجه معامله‌گر می‌تواند تصمیم بگیرد که نکات ضعف آن استراتژی را رفع کند یا استراتژی جدیدی برای فعالیت در بازارهای مالی پیدا کند.

در صورت پرپتانسیل بودن یک استراتژی، با گرفتن بک تست‌های بیشتر در حساب‌های دمو، مهارت معامله‌گران در استفاده از آن سیستم‌معاملاتی افزایش می‌یابد. و هنگامی که با سرمایه اصلی‌اش وارد معاملات شوند، نتیجه بهتری می‌گیرد.

در دوره آموزش فارکس آکادمی ایران بورس آنلاین، استراتژی تست شده و حرفه‌ای ابداعی مدرسان درون مجموعه به شما آموزش داده می‌شود. شما عزیزان می‌توانید نتایج حاصل شده با استفاده این استراتژی در معاملات بازار فارکس را به صورت شفاف در صفحه آموزش فارکس سایت آکادمی ایران بورس آنلاین مشاهده کنید.

اسکالپ (Scalp) در بازار فارکس چیست؟

اگر تریدر پرانرژی و هیجان طلبی هستید. باید بگویم که، اسکالپینگ در بازار فارکس همان روش معاملاتی است که همیشه به دنبال آن بودید!

اسکالپ در دوره فارکس یعنی انجام معاملات پی‌در‌پی، برای جمع‌آوری سودهای قطره‌ای، با هدف رسیدن به یک سود درشت. به‌عبارتی تریدرهای اسکالپ در معاملات فارکس، ده‌ها و گاها بیش از صد معامله را در یک روز کاری انجام می‌دهند، تا بتوانند یک سود قابل توجه را در یک دوره مشخص بدست بیاورند.

یک اسکلپر (معامله‌گر روش اسکالپ) باید از قدرت ذهنی و تصمیم‌گیری بالایی برخوردار باشد. او باید فرصت‌های معاملاتی مناسب را شکار کند، و در عرض چند ثانیه تا چند دقیقه، سودهای کوچکی از بازار بگیرد.

معمولا معامله‌گران کمی، روش معاملاتی اسکالپ را برای فعالیت در بازار فارکس انتخاب می‌کنند. چراکه حقیقتاً باید تمام تمرکز و توجه خود را به صورت لیزری بر روی بازار و معاملات‌شان متمرکز کنند. زیرا کوچک ترین حواس‌پرتی و بی‌دقتی در زمان انجام معاملات، ممکن است تأثیرات منفی قابل توجهی در نتیجه کلی عملکرد آنها بگذارد.

یک اسکالپر زمان کافی برای فعالیت تمام وقت و مستمر در بازار را دارد. در نتیجه اگر به هر دلیلی نمی‌توانید زمان زیادی را صرف تحلیل نمودار قیمت و معامله جفت ارزها کنید؛ اسکالپینگ برای‌تان مناسب نیست.

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در سکالپ باید به ان توجه داشت، اسپرد معاملات است. اگر حدسودشما در هر معامله حداقل دو برابر اسپرد مورد نیاز برای انجام معامله نباشد. عملا نمی‌توان گفت سود چندانی از بازار کسب می‌کنید.

در نتیجه قبل از ورود به معامله اسکالپ، کاملا از قدرت کافی روند برای رسیدن به حدسودتان اطمینان پیدا کنید و ترجیحا در جفت ارزهایی با حجم معاملات بالا،، معامله کنید تا اسپرد کمتری بپردازید. حدضرر و مدیریت سرمایه را برای آسیب‌پذیری کم در صورت بروز هر اتفاق ناهگانی در بازار، سپر بلای دارایی خود کنید.

صفر تا صد آموزش فارکس را به صورت حرفه‌ای در دوره فارکس آکادمی ایران بورس آنلاین می‌آموزید.

اندیکاتور پسرو و پیشرو چیست؟

اندیکاتورهای پسرو و پیشرو، طبقه‌بندی خاصی از اندیکاتورها هستند که آنها را به دو دسته، اندیکاتورهایی که پیش از ایجاد ترند (روند) جدید در بازار (اندیکاتور پیشرو)، و اندیکاتورهایی که با تأخیر یا هنگام شکل‌گیری روند جدید در بازار (اندیکاتور پسرو) به معامله‌گران سیکنال ورود و خروج از معاملات را می‌دهند، تقسیم‌بندی می‌کند.

اندیکاتورهای پیشرو، قبل از شروع روند صعودی یا نزولی بعدی برای معامله‌گران نقاط مناسب ورود و خروج به پوزیشن معاملاتی را مشخص می‌کنند. و اغلب آنها را به عنوان اسیلاتور می‌شناسیم. (اسیلاتورها زیرمجموعه خاصی از اندیکاتورها هستند، که پایین نمودار قیمتی ترسیم می‌شوند.)

برای استفاده کاربردی از اندیکاتورهای پیشرو، باید از آنها همراه با تحلیل پرایس اکشن و اصول اساسی تحلیل تکنیکال در معاملا‌تتان بهره ببرید. چراکه خطای اندیکاتورهای پیشرو زیاد است و به صورت مکرر موقعیت معاملاتی جدید به معامله‌گران می‌دهند.

شاخص مومنتوم، اسیلاتور RSI، اندیکاتور استوک‌استیک نمونه‌هایی از اندیکاتورهای پیشرو هستند.

اندیکاتورهای پسرو پس از گذشت بخشی از روند جدید و با تأخیر به معامله‌گران سیگنال می‌دهند، که این امر باعث ضعف آنها می‌شود.

انواع اندیکاتورهای میانگین‌های متحرک یا مووینگ اوریج‌ها و اندیکاتور مکدی (MACD) نیز در گروه اندیکاتورهای پسرو قرار می‌گیرند.

دوره فارکس آکادمی ایران بورس آنلاین، استفاده کاربردی از انواع اندیکاتورهای مورد استفاده در معاملات جفت ارزها را به شما آموزش می‌دهد.

با شرکت در دوره فارکس، و استفاده از جلسات لایو تریدینگ، هزینه دوره را به صورت کامل از بازار بدست می‌آورید.