اخبار ورزشی

چین عرضه گاز به اروپا را متوقف کرد

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده است که چین از ادامه فروش گاز طبیعی مایع توسط کشورهای اروپایی جلوگیری کرده است.

بلومبرگ به نقل از منابع خود گزارش داد که مقامات چینی از فروش مجدد گاز طبیعی مایع به خریداران در اروپا و سایر کشورهای آسیایی توسط شرکت های دولتی بزرگ این کشور جلوگیری کرده اند.

به گزارش بلومبرگ، هدف از این اقدام اطمینان از تامین سوخت مورد نیاز برای گرمایش در فصل زمستان چین است.

در همین راستا، کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی، نهاد اصلی اقتصادی چین، به پتروچاینا، سینوپک و CNOOC دستور داده است تا محموله های زمستانی (LNG) را برای مصارف داخلی ذخیره کنند.

بلومبرگ گزارش می دهد که چین قراردادهای بزرگی برای خرید گاز طبیعی مایع از صادرکنندگان آمریکایی دارد و در سال جاری تاجران چینی بخشی از این عرضه را به دلیل کاهش تقاضای داخلی به اروپا منتقل کردند.

بر اساس این گزارش، چنین اقداماتی از سوی پکن می تواند منجر به کاهش عرضه گاز طبیعی مایع به اروپا شود و در صورت فرا رسیدن زمستان سرد، بحران انرژی را در کشورهای اروپایی افزایش دهد.

از سوی دیگر، منابع دیگر خاطرنشان کردند که جذابیت عرضه گاز از چین برای خریداران اروپایی که به سرعت ذخایر گاز خود را پر می کنند، علاوه بر هزینه های بالای حمل و نقل از چین، کاهش یافته است.

پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه سال جاری، کشورهای اروپایی و آمریکا بسته های تحریمی متعددی را علیه مسکو اعمال کردند و غرب به طور کامل منابع انرژی روسیه را رد کرد و باعث تورم بی سابقه و قیمت بالای سوخت در اروپا شد.

انتهای پیام/