اقتصادی

کمرنگ شدن حضور نیسان در اروپا

نیسان خودروساز ژاپنی در بیانیه ای اعلام کرد حضور خود در بازارهای اروپا را کاهش می دهد.

به گزارش رویترز ، مقامات نیسان قصد دارند حضور کمتری در قاره سبز داشته باشند و برخی خطوط تولید و امکانات زیرساختی در اروپا را به رنو واگذار کنند. رنو شریک اروپایی نیسان است و به ویژه در اروپای شرقی جایگزین آن خواهد شد. به دنبال وقایعی که منجر به استعفا و محاکمه کارلوس گون ، مدیرعامل سابق نیسان شد ، این خودروساز قصد دارد کانال های توزیع را در 30 کشور مطابق با استراتژی بازسازی ببندد. در اسپانیا خط تولید این برند نیز بسته خواهد شد و به یک مرکز ذخیره سازی قطعات یدکی خودرو تبدیل خواهد شد.

گون در سال 2018 به دلیل سو financial رفتار مالی آزاد شد و سپس از ژاپن فرار کرد. این حوادث برنامه های مشترک رنو و نیسان را مختل کرد.

اگرچه هنوز مشخص نیست که نیسان چقدر می خواهد حضور خود را در اروپا کاهش دهد ، اما مدیران آن قبلاً اظهار داشتند که در سال 2021 این خودروساز تمرکز خود را برای به دست آوردن سهم بازار بیشتر در چین ، ژاپن و ایالات متحده متمرکز خواهد کرد.

پیش بینی می شود در سال 2021 ، با احتساب سابقه ، ضرر و زیان ناشی از نیسان در حدود 340 میلیارد ین (3.25 میلیارد دلار) باشد. برای کاهش هزینه های عملیاتی ، نیسان یک پنجم ظرفیت تولید را کاهش می دهد.

نیسان تنها تولید کننده ژاپنی نیست که حضور خود را در اروپا کاهش می دهد. فعالیت های آن در این کشور محدود به موتورسیکلت و تجهیزات موتوری خواهد بود. خدمات پس از فروش برای شرکت های روسی که خودروهای هوندا را تا سال 2021 خریداری می کنند ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام