اخبار عمومی

اسرار غلبه بر افکار مزاحم

فراموش نکنید که ما کامل نیستیم و مطمئناً با تلاش بیشتر می توانیم در آینده بهتر عمل کنیم. بهترین راه این است که مسئولیت زندگی خود را به دست بگیریم.

به گزارش خبر فوری هموطن وی نوشت: افراد در موقعیت های مختلف احساسات و افکار متفاوتی را تجربه می کنند و در موقعیت های مشابه تصمیمات و واکنش های متفاوتی دارند.اما بسیاری از مردم بر این باورند که در مواقع سختی مجموع خواسته ها و انتظاراتی که از آنها می شود فراتر از توانایی ها و توانایی هایشان است. فشارهای روحی گاهی شرایط را برای ما غیرقابل تحمل می کند، اما چرا برخی از ما نمی توانیم با این فشارها کنار بیاییم و دچار اختلالات روحی و جسمی می شویم؛ زیرا سلامت جسمی و روانی ما تحت تأثیر قرار می گیرد.

سارا ساعدی روانشناس سلامت درباره تفاوت واکنش های متفاوت ما به اتفاقات ناگوار می گوید: روانشناسان پاسخ این سوال را در اصول روانشناختی و راه حل های مورد استفاده در نظریه شناختی رفتارهای مختلف جستجو می کنند و معتقدند ذهن ما باید آموزش ببیند که نکند. اجازه دهید موقعیت‌های مختلف ما را کنترل کنند. در این راه، ما هستیم که امکان تغییر شرایط را فراهم می‌کنیم.»

توانایی ذهن

ساعدی می‌گوید: باور مردم تنها مؤلفه‌ای است که می‌تواند عاطفه، درک، حافظه، هوشیاری و قدرت آن‌ها را بر مسائل و موضوعات روزمره مختل کند یا به آنها اجازه رشد دهد، اما تغییر باید از درون ما شروع شود؛ یعنی باید بتوانیم دنیای درونی خود را تا حد امکان تغییر دهیم تا احساس بهتری داشته باشیم. آنها علاوه بر گیج کننده افکار و باورهای منفی، ما را در معرض ضعف ها و ناتوانی های بسیاری قرار می دهند، زیرا در سایر جنبه های زندگی مانند فردی، عاطفی، اجتماعی و غیره با مشکلات زیادی روبرو هستند. این افکار منجر به احساسات و عواطف منفی می شود و سپس این احساسات منجر به رفتار و عملکرد منفی در ما می شود.

به گفته این روانشناس، افکار خوب می توانند لحظات ما را تغییر دهند، تغییر لحظه ها نیز می تواند منجر به لحظات بهتر شود. تا جایی که کیفیت زندگی ما آرامش بیشتری دارد.

خواص مغناطیسی ذهن

ساعدی می گوید ذهن مانند آهنربا عمل می کند، یعنی افکار ما را به بیرون نشان می دهد. مانند آهنربایی که افکار ما را جذب می کند. یعنی اگر افکار منفی داشته باشیم، نمی توانیم چیز دیگری را در بیرون تجربه کنیم. در واقع معنای زندگی ما کاملاً تحت تأثیر افکار ماست و ما دائماً هر چیزی را که فکر می کنیم وارد زندگی خود می کنیم; مانند یک آهنربای قدرتمند. افکار منفی اغلب ریشه در دوران کودکی ما دارند و باورهای ناسالم منجر به افکار و نگرش هایی نسبت به خود، دنیا، دیگران و آینده ناامنی و بی ارزشی می شود.

به گفته ساعدی، بر اساس تئوری رفتار شناختی، اگر بخواهیم تغییرات مطلوب و مؤثری را پیدا کنیم و علت رشد ما چیست، ابتدا باید باورها و افکار خود را تغییر دهیم و به نحوی از ناامیدی و ترس به سمت شجاعت و امید برویم. .

واقع بین باش

توجه به این نکته بسیار مهم است که گام برداشتن در جهت تغییر کار آسانی نیست و اگر بخواهیم با رفع ترس و استرس، روزهای بد و ناخوش خود را با روزهای بهتر جایگزین کنیم، مشکلات و غصه هایمان نخواهد بود. بلافاصله ناپدید می شوند ممکن است بارها و بارها ناامید شویم و دلمان بخواهد با شکایت از شرایط سخت همه مشکلات را به بیرون هدایت کنیم، اما با صبر و حوصله بیشتر ذهن به جای ناامیدی و ناامیدی به دنبال راه حل های متفاوت و خلاقانه می گردد. ، می تواند با دنیای جدیدی روبرو شود که گاهی اوقات می تواند دشواری های زیادی داشته باشد. اما هر بار به جای شکایت از شرایط، به دنبال راه حل های مختلف باشید و از چند تکنیک ساده برای خوشایندتر کردن زندگی استفاده کنید.

به گفته این روانشناس، اگر مدام به خود بگوییم «نمی توانم» به تدریج خود را متقاعد خواهیم کرد که توانایی نداریم. اگر به خود بگوییم هر کاری می‌توانیم انجام دهیم، برای انجام آن تلاش می‌کنیم و در نهایت این تلاش بدون در نظر گرفتن نتیجه، روحیه‌مان را خوب می‌کند. البته هیچ تلاشی بیهوده نخواهد بود.

مهربانی با خود

وقتی اشتباهاتی رخ می دهد، نباید به توانایی های خود شک کنیم و احساس گناه کنیم. احساس گناه یکی از ناتوان کننده ترین احساساتی است که امید و اعتماد به نفس ما را از بین می برد. فراموش نکنید که ما کامل نیستیم و مطمئناً با تلاش بیشتر می توانیم در آینده بهتر عمل کنیم. بهترین راه این است که مسئولیت زندگی خود را به دست بگیریم. پذیرفتن نقش قربانیان و جلب همدردی دیگران نه تنها وضعیت را بهبود می بخشد، بلکه ما را از تلاش برای بهانه جویی باز می دارد.

انتهای پیام