اخبار جامعه

توصیه‌هایی برای کمک به فرد افسرده

اپیدمی Covid-19 شامل تغییرات ناگهانی در زندگی روزمره ، لزوم احترام به فاصله اجتماعی و مرزهای چهره به چهره است که برخی از آنها می توانند تأثیر منفی بر سلامت روان داشته باشند.

به گزارش خبر فوری ، این تغییرات خطر ابتلا به افراد در معرض علائم افسردگی مانند فعالیت بدنی ، عدم حمایت اجتماعی ، تنهایی و محدودیت درگیر شدن در فعالیتهای سرگرم کننده را افزایش می دهد.

بیماری های همه گیر گذشته ، مانند SARS و آنفولانزای خوکی ، اقدامات کنترل بیماری ، مانند قرنطینه و انزوای اجتماعی ، تأثیر مخربی بر سلامت روان دارد.

میزان افسردگی در بزرگسالان و نوجوانان نگران کننده است و در حال حاضر پیش بینی می شود که در پیش بینی های سازمان بهداشت جهانی (WHO) افزایش یابد. تا سال 2030 ، افسردگی بزرگترین بار بیماری در جهان خواهد بود.

بنابراین در حالی که تمرکز اولیه این بیماری همه گیر بر سلامت جسمی قابل توجه است ، لازم است سلامت روان افراد نیز در نظر گرفته شود ، زیرا هر دو به هم مرتبط هستند.

برای فرد مبتلا به افسردگی نکات زیادی وجود دارد ، اما در اینجا نکاتی برای شخص مبتلا به افسردگی آورده شده است.

علائم رفتار افراد مبتلا به افسردگی

هزینه بسیاری از مردم برای کمک به دیگران می خواهد و آنها نمی دانند که دیگران چه احساسی دارند. باید بدانیم که تصدیق بهزیستی نیازی به خوب بودن ندارد. بهتر است سؤالهای بیشتری بپرسید تا مبحث مهمی مانند علائم افسردگی را از دست ندهید. اگر فرد از بیان عاطفی خودداری کند ، لازم است به رفتارهای خود توجه کرده و الگوهای خواب غیر معمول مانند الگوی خواب نامنظم ، از دست دادن روحیه و خیره شدن به مدت طولانی را اتخاذ کند.

احساسات افراد غالباً با تفکر و رفتار آنها مرتبط است و این در مدل شناخت درمانی نیز منعکس می شود.

هنگامی که افراد احساس افسردگی می کنند ، اغلب جریان های تکراری از افکار منفی دارند.

در این شرایط ممکن است از شخص خواسته شود که به روشی دیگر نگاه کند. به عنوان مثال ، “شما در آن شرایط به یک دوست چه توصیه ای می دهید؟” یا “روش مفیدتری برای فکر کردن در مورد این چیست؟”

افسردگی افکار خود انتقادی راجع به “من خوب نیستم” و “نباید اینگونه احساس کنم” برانگیخت. این افکار می توانند احساس افسردگی را تشدید کنند.

اطمینان به شخصی که دچار افسردگی می شود بسیار اطمینان دارد که احساسات آنها را درک می کنید و احساسات آنها قابل درک و معتبر است و به مرور زمان دوام می یابد. این نوع پذیرش به یک فرد افسرده کمک می کند تا از چنین احساساتی انتقاد نکنند.

طبق گفته های Science Alert ، افراد افسرده معمولاً از افراد و فعالیت ها خارج می شوند. عدم درگیر شدن در فعالیتهای لذت بخش و پاداش می تواند افسردگی را تشدید کند. فرد را می توان به انجام کارهایی که برای او مهم بودند دوباره تشویق کرد و با آن احساس برخورد کرد.

انتهای پیام