اخبار جامعه

جزییات نامه سلاجقه به وزیر صمت/ عواقب مزایده ۵۰۰۰ محدوده معدنی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نامه ای خطاب به سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص انتشار مزایده 5 هزار سایت معدنی اظهار داشت: طبیعت از پدیده های جهانی ایران یعنی تغییر اقلیم و خشکسالی های پی در پی و همچنین تغییر کاربری گسترده و تغییر زیستگاه، آن را بسیار آسیب پذیر و شکننده کرده است، به طوری که وسعت کانون های فرسایش بادی که منشأ گرد و غبار هستند در دو دهه اخیر افزایش یافته است. بخشی از تنوع ژنتیکی کشور به دلیل از بین رفتن زیستگاه ها و جابجایی گونه ها از بین رفته است.

حتی اگر بارانی کارهای گسترده و جاده سازی دو پدیده مهم در تخریب زیستگاه ها و منابع زیستی کشور است، اما فعالیت های معدنی به ویژه به دلیل اینکه در دل طبیعت و در زیستگاه های نسبتاً تمیز انجام می شود که همگی نیازمند ایجاد هستند. از دسترسی جاده ها اثرات منفی بسیار گسترده و منحصر به فردی دارند و از دیگر راه های تغییر کاربری هستند تیراندازی کردن حیات وحش این کشور محسوب می شود.

در هر صورت با توجه به نیاز کشور به توسعه مواد معدنی، تاکنون تلاش شده است تا آنها به عنوان پناهگاه بر اساس ضوابط تعامل فعالیت های معدنی در کارگروه و حداقل لکه های مناطق حفاظت شده حفاظت شوند. تنوع زیستی کشور که کمتر تحت تأثیر فعالیت های معدنی قرار گرفته است باید در خارج از مناطق حفاظت شده قرار گیرد، همیشه توصیه می شود فعالیت های معدنی به تدریج و نه یکباره و در مقیاس وسیع و فراوان انجام شود تا زخم های ناشی از آن التیام یابد. طبیعت معدن معدن مراکز فرسایشی ناشی از باز شدن جعبه معدن را درمان و احیا کنید.

بنابراین، پیشنهاد تفصیلی برای مزایده و تحویل معادن، زیرا کشور نیاز فوری به مطالعه گام به گام معادن استراتژیک و آغاز بارگیری و فعال سازی تعداد زیادی از معادن در منطقه معدنی دارد. زمانی که از توان و توان اکوسیستم های کشور خارج است و آسیب های جبران ناپذیری به محیط زیست وارد می کند، لطفا موضوع را بررسی و نتیجه را به این سازمان گزارش دهید.