اخبار جامعه

نشانه‌های آشکار همه‌گیری “سه گانه” در آمریکا

به گفته متخصصان در آمریکا: افزایش علائمی مانند گلودرد، سرفه و تب نشانه‌هایی هستند که نشان‌دهنده شروع فصل آنفولانزا در این کشور هستند، اما در پاییز امسال، این علائم رایج ممکن است نشانه‌ای از عفونت دیگری باشد. احتمالا “سه گانه”. ما با آنفولانزا، کووید-19 و ویروس سنسیشیال تنفسی یا RSV مواجه هستیم.

به گزارش خبر فوری، داده های اولیه نشان می دهد که آمریکا در بحبوحه شیوع شدید آنفولانزا قرار دارد و تعداد زیادی از کودکان مبتلا به ویروس سنسیشیال تنفسی در بیمارستان های سراسر کشور گزارش شده اند.

برایان گاریبالدی، مدیر واحد کنترل زیستی در بیمارستان جانز هاپکینز، گفت: این عوامل، همراه با کووید و احتمالا یک سویه جدید، زنگ خطر را در سیستم مراقبت های بهداشتی به صدا درآورده اند.

وی تاکید کرد: با افزایش موارد ابتلا به ویروس سنسیشیال تنفسی، احتمال شیوع جدی آنفولانزا و افزایش تعداد مبتلایان به کووید 19 مواجه هستیم و علاوه بر آن نیروی انسانی در حوزه سلامت نیز مورد توجه قرار گرفته است. در سال های اخیر خسته شده است.»

وی با تاکید بر اینکه نظام خدمات درمانی توانسته مراقبت های لازم را انجام دهد، تاکید کرد: با این حال روند عفونت همچنان نگران کننده است و موارد قابل توجهی از عفونت ویروس سین سیشیال تنفسی در بیمارستان ها مشاهده می شود.

مدیر واحد مهار زیستی در بیمارستان جان هاپکینز در پاسخ به این سوال که همه گیری سه گانه آنفولانزا، کووید-19 و ویروس سنسیشیال تنفسی در ماه های آینده چگونه خواهد بود، گفت: هنوز برای اظهار نظر زود است، اما نشانه هایی وجود دارد. احتمال شیوع جدی آنفلوآنزا وجود دارد. تقریباً تعداد موارد آنفولانزا بسیار بیشتر از آن چیزی است که قبل از شیوع کووید انتظار می‌رفتیم. با این حال، بر اساس داده‌های فصل آنفولانزا در شیلی، به نظر می‌رسد واکسن آنفولانزا موجود است. در پیشگیری از شکل شدید بیماری بسیار موثر است.

موضوع مهم دیگر این است که حضور سایر ویروس های تنفسی چه خواهد شد. ویروس سنسیشیال تنفسی اغلب کودکان را تحت تاثیر قرار می دهد، اما می تواند عواقب جدی در افراد مسن داشته باشد.

به گزارش مدیکال اکسپرس، وی گفت: همچنین باید توجه داشت که کووید-۱۹ همچنان وجود دارد و هر هفته شاهد صدها هزار مورد ابتلا به این بیماری در آمریکا هستیم.

انتهای پیام