تولید صیانتی روزانه ۵ میلیون بشکه نفت تحقق یافتنی است

تولید صیانتی روزانه ۵ میلیون بشکه نفت تحقق یافتنی است

وزیر نفت با اشاره به 100 میلیارد بشکه ذخایر قابل استحصال روسیه و تولید روزانه بیش از 8 میلیون بشکه این کشور گفت: با توجه به منابع نفتی کشور به راحتی می توانیم با سرمایه گذاری لازم حداقل 5 میلیون بشکه تولید کنیم.

به گزارش خبر فوری، جواد اوجی در همایش مدیران ارشد صنعت نفت با اشاره به بررسی و ممیزی تمامی پروژه های صنعت نفت در روزهای آغازین دولت سیزدهم با همکاری معاونت برنامه ریزی، اظهار کرد: در این راستا با همکاری معاونت برنامه ریزی، بررسی و بازنگری همه پروژه ها در صنعت نفت انجام شد. وزارت نفت بر اساس بررسی های انجام شده در چهار شرکت طی هشت سال آینده، برای تکمیل پروژه ها باید 240 میلیارد دلار سرمایه گذاری شود.

در 16 ماه گذشته من و همکارانم تلاش کرده‌ایم از حداکثر ظرفیت سرمایه داخلی برای تامین منابع مالی صنعت نفت استفاده کنیم، گفت: تاکنون بیش از 20 میلیارد دلار قرارداد و 80 میلیارد دلار تفاهم‌نامه امضا شده است. با شرکت های داخلی و خارجی تفاهم نامه امضا شده است. سرمایه گذاران و بانک ها برای توسعه همه جانبه آزادگان پلازا کمونا نامه همکاری امضا کردند.

وی با اشاره به اینکه در چهار شرکت اصلی وزارت نفت 48 پروژه نیمه تمام به ارزش 13 میلیارد دلار وجود دارد و با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی در مورد تسریع پروژه های نیمه تمام صنعت نفت کشور می تواند در بین مردم امیدوارکننده باشد، گفت: در حال حاضر 13 میلیارد دلار در حال انجام است. بر اساس اولویت ها در اسرع وقت تلاش می شود این طرح ها به مرحله اجرا در می آیند

اوجی با اشاره به فعالیت های جدی دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی انرژی به ویژه در حوزه گاز، افزود: خوشبختانه با رایزنی های فراوان توانستیم یخ های روابط با کشورهای همسایه به ویژه ترکمنستان را آب کنیم. با برنامه ریزی های انجام شده موفق شدیم در ماه های اول بورس گاز را راه اندازی کنیم. علاوه بر این، توانستیم نیمی از بدهی سنگین گازی که دولت قبل به ترکمنستان باقی مانده بود، پرداخت کنیم.

وی با اشاره به دستاوردهای شرکت ملی نفت ایران و معاونت امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت در حوزه بازاریابی و فروش نفت گفت: الحمدالله در 16 ماه گذشته بوده ایم. بتوانیم به اندازه بشکه های نفت صادراتی پول دریافت کنیم، به فضل الهی در صادرات نفت خام و فرآورده های نفتی از نظر حجم و ارزش افزایش یافته ایم.

وی ضمن تسلیت شهادت چند تن از هموطنان در چهلمین روز حادثه تروریستی آرامگاه شاهچراغ شیراز و درگذشت رستم قاسمی وزیر سابق نفت و راه و شهرسازی گفت: مسئول وزارت راه و شهرسازی در در دولت سیزدهم به دلیل بیماری به کارهای مرتبط ادامه داد.در حوزه مسئولیت بودند که خداوند روحشان را رحمت کند.

وی با اشاره به گزارش عملکرد ارائه شده از سوی مسئولان در این همایش و تشکر از همه معاونان، مدیران و کارگران صنعت نفت، گفت: به فضل الهی در 16 ماه گذشته دستاوردهای خوبی در صنعت نفت داشته ایم. و امیدوارم در صنعت نفت کارنامه خوبی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دشمن تلاش می کند کمر اقتصاد دولت ایران را بشکند، وزیر نفت با اشاره به اتفاقات آبان 1400 و اختلال در شبکه توزیع سوخت، تصریح کرد: در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی. با کمک همه کارگران ایران و صنعت نفت توانستیم این کار را انجام دهیم، بیایید مشکل را حل کنیم.

اوجی با اشاره به نگرانی دولت در زمینه تامین پایدار سوخت زمستانی گفت: تلاش کرده ایم با برگزاری جلسات متعدد این نگرانی را برطرف کنیم.

وزیر نفت با بیان اینکه صنعت نفت هیچ گاه به اندازه امروز مورد تحریم شدید قرار نگرفته است، گفت: حتی زمانی که ترامپ صنعت نفت ایران را تحریم کرد، بسیاری از شرکت های اروپایی با ایران همکاری می کردند، اما اکنون با سخت ترین و سخت ترین تحریم ها مواجه هستیم. تحریم ها و حتی زمانی که دولت سیزدهم را تحویل گرفتیم بر اساس نامه نگاری های دولت قبل، پیش بینی کاهش چشمگیر فروش نفت نیز مطرح شد.

وی افزود: در روزهای پایانی دولت دوازدهم از برخی مشتریان ثابت نیز از نفت فوق سنگین مالیات گرفته شد که باعث شد به محض شروع به کار دولت سیزدهم هر روز شاهد کاهش شدید فروش نفت سنگین باشیم. درآمد ارزی به پایین ترین سطح رسید.»

وزیر نفت با اشاره به افزایش صادرات گاز در سال گذشته گفت: در 8 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش صادرات گاز داشته ایم.

وزیر نفت از افزایش چشمگیر درآمد حاصل از صادرات نفت، میعانات گازی، گاز طبیعی و محصولات پتروشیمی در سال جاری نسبت به سال 1400 خبر داد.

وزیر نفت مهمترین دغدغه امروز صنعت نفت را عدم تناسب تولید و تقاضای گاز در فصل سرما اعلام کرد و گفت: با وجود همه چالش ها و مشکلات نباید اجازه دهیم مشکلی در کشور ایجاد شود. موضوع امنیت انرژی و سوخت زمستانه نیروگاه ها و صنایع است.بنابراین در شرایط کنونی من و شما مسئولیت بزرگی در بخش تولید و توزیع داریم.

تصویب تعرفه جدید مصرف کنندگان بزرگ گاز

اوجی با اشاره به تصویب تعرفه جدید برای مصرف کنندگان بزرگ گاز در روز چهارشنبه (25 آذر) گفت: این تصمیم کلیدی می تواند به مدیریت مصرف در فصل سرما کمک کند.

وی مهمترین محورهای فعلی مدیران وزارت نفت را تامین منابع درآمدی کشور، مدیریت عدم تعادل تولید و تقاضا در بخش گاز، تمرکز بر نیروی انسانی، توسعه زنجیره ارزش و جلوگیری از فروش گاز برشمرد. خام. وی به سرمایه گذاری در میادین نفت و گاز ادامه داد تا از افت تولید جلوگیری شود و افزود: در صورت عدم تداوم سرمایه گذاری در این صنعت، در آینده شاهد واردات گاز و فرآورده های نفتی به کشور خواهیم بود.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه اجرای طرح های مسئولیت اجتماعی صنعت نفت آثار معنوی، فرهنگی و اجتماعی زیادی خواهد داشت، تصریح کرد: در دوره دولت سیزدهم حدود 14 هزار میلیارد تومان در این حوزه تعریف شده است.

اوجی همچنین به بدبختی ها و نابسامانی ها در حوزه نیروی انسانی در دولت قبل اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در 16 ماه گذشته اقدامات متعددی در این زمینه برای بهبود سبک زندگی، رفاه و دستمزد، انسان انجام شده است. شرایط امروز سرمایه در صنعت نفت مقایسه می شود، در گذشته پیشرفت کرده است، هر چند در این زمینه تلاش کرده ایم، کافی نیست.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه انسانی صنعت نفت در دولت قبل مورد غفلت قرار گرفت، تصریح کرد: با جلوگیری از جابجایی نیرو، عدم اعطای سطوح و سمت های سازمانی، عدم انجام آزمون های استخدامی و انجماد پست های سازمانی، سرمایه انسانی نفت است. صنعت. او را بی انگیزه کرد. خوشبختانه با عنایت خداوند و همه مدیران صنعت نفت با مجموعه اقدامات انجام شده موجب خرسندی نیروی انسانی صنعت نفت شده است.

وزیر نفت با بیان اینکه تعصبات و محبت های زیادی به سرمایه های انسانی صنعت نفت دارم و همه جا از حقوق همکاران دفاع کرده ام، تاکید کرد: درباره روسای مدیران سایر سازمان ها و سازمان های دولتی شفاف سازی کنید. ما به تلاش سرمایه انسانی صنعت نفت خود نیازمندیم ما از حمایت مدیران عالی صنعت نفت برخورداریم زیرا مدیران استان های کشور با بسیاری از نمایندگان شورای اسلامی و دولتمردان در ارتباط هستند و می توانند. برخی از تلاش های سرمایه انسانی صنعت نفت را بیان کنید.

اوجی ابراز امیدواری کرد: هفته آینده بر اساس مذاکرات انجام شده با سازمان ها و نهادهای ذیربط، مشکل مالیاتی کارگران صنعت نفت مرتفع شود.

وی با اشاره به اینکه مدیران صنعت نفت نگران تامین سوخت زمستانی باشند، خاطرنشان کرد: امروز به دلیل عدم تناسب تولید و تقاضای گاز، مجبور به استفاده از سوخت مایع در نیروگاه های خارج از بافت شهری، مدیران استانی هستیم. باید سبد سوخت را مدیریت کند به استان شما کمک کند امنیت انرژی را در کشور و استان شما حفظ کند.

وزیر نفت تصریح کرد: وزارت نفت در 16 ماه گذشته کارنامه خوبی از خود به جای گذاشته است، من به شخصه از همه مدیران صنعت نفت راضی هستم اما گاهی گزارش هایی مبنی بر افزایش تشریفات اداری در صنعت نفت منتشر شده است. با توجه به اخذ مجوزها، لذا از مدیران صنعت تقاضا دارم خدمات خود را به مردم افزایش دهند و به صورت سرکش و نامحسوس بر زیر مجموعه های خود نظارت داشته باشند. در روز قیامت هر یک از ما باید جوابگوی درگاه خدا باشیم که به آن شخص خدمت نکردیم، آن مردمی که بیش از 250 هزار شهید برای انقلاب اسلامی دادند.

اوجی با اشاره به بسته اقدامات حوزه دانش و فناوری صنعت نفت طی 16 ماه گذشته در دولت سیزدهم، گفت: در مدت مذکور تعداد شرکت های دانش بنیان این صنعت از 150 شرکت افزایش یافته است. . اجازه فعالیت بیش از 500 شرکت نخبگان کشور در صنعت نفت؛ تشکیل جلسات مستمر با نخبگان با شرکت های دانش بنیان و زیرمجموعه های صنعت نفت کشور، برای ارتباط بیشتر بدنه نخبگان کشور با این صنعت ضروری به نظر می رسد.

وی با تشکر از مجموعه اقدامات صورت گرفته در حوزه سرمایه گذاری در پروژه های صنعت نفت از صندوق بازنشستگی صنعت نفت و مدیران آن افزود: این اقدامات به فضل الهی پشت این صندوق و دست اندرکاران صنعت نفت را گرم کرده است. سرمایه. سالانه بیش از 9 میلیارد تومان به بازنشستگان صنعت نفت پرداخت می کند.

وزیر نفت همچنین درباره فعالیت های دانش بنیان در زمینه ساخت تاسیسات چاه های فشار قوی، تولید و صادرات کاتالیزور به روسیه و ایجاد زنجیره ارزش گوگرد در پالایشگاه و پالایشگاه های منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: دستاوردها. در این زمینه مرهون زحمات کارگران صنعت نفت است.

اوجی در خاتمه بر ایجاد امید و انگیزه در بین مردم، استفاده از نیروهای متعهد و متخصص، نظارت و پیگیری پروژه های نیمه تمام، تعامل موثر با نمایندگان شورای اسلامی، رضایتمندی مردم، شجاعت و ریسک پذیری تاکید کرد. اقدامات انجام شده توسط مدیران ارشد صنعت نفت.

انتهای پیام