اقتصادی

سهمیه گاز سیمان ری نصف شد/ استفاده از مازوت داخل شهر ممنوع است

سرپرست معاونت امور صنعتی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از کاهش سهمیه گاز تیرآهن سیمان برای مدیریت مصرف خانگی خبر داد و گفت: استفاده از گازوئیل در واحدهای درون شهری ممنوع است.

محمد رسول محمدیان در گفت وگو با خبر فوری، با بیان اینکه در ماه های سرد سال سهمیه گاز صنایع پرمصرف مانند سیمان و فولاد مدیریت می شود، اظهار کرد: اصولاً مصرف گاز صنعتی برای تامین مصرف داخلی مدیریت می شود. . در زمستان در حال حاضر چهار واحد سیمان در تهران فعال است که دو واحد آن در شهرری، پردیس و فیروزکوه هستند.

به گفته وی، برای کنترل مصرف گاز، سهم گاز سیمان ری به 50 درصد افزایش یافته است. اما سازمان صمت به دلیل اینکه این واحد در داخل شهر تهران است و به دلیل آلودگی نمی تواند از سوخت جایگزین استفاده کند با این موضوع مخالفت کرده است.

محمدیان همچنین گفت: پیشنهاد سازمان حراست استان تهران تامین سوخت سیمانی است که در بافت جمعیتی قرار دارد و در سه واحد دیگر خارج از محدوده شهری، سوخت جایگزین شامل گازوئیل یا نفت کوره اختصاص یابد. اما تا به امروز شرکت گاز تعامل مثبتی در این زمینه نداشته است.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره وضعیت گازرسانی به واحدهای فولادی گفت: هنوز گزارشی در این زمینه به سازمان صمت ارائه نشده است.

معاون امور صنعتی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران کاهش ظرفیت گازی صنایع سیمان را بر قیمت این محصول تاثیرگذار دانست و اظهار داشت: واحدهای سیمانی در سرما محدودیت برق دارند. فصول و محدودیت های گازی که بر فعالیت اقتصادی آنها تأثیر می گذارد و در حال حاضر تأثیر چندانی بر قیمت نداشته است.

محمدیان در پایان در پاسخ به این سوال که آیا واحدهای صنعتی از گازوئیل استفاده می کنند یا بنزین؟ وی بیان کرد: باید سوخت جایگزین و گازوئیل وجود داشت و استفاده از گازوئیل در واحدهای شهری ممنوع است. اما واحدهایی که خارج از محدوده شهر هستند و اثرات زیست محیطی و آلودگی هوای شهرهای اطراف ندارند، در صورت کمبود گاز مجاز به استفاده از سوخت های جایگزین یعنی گازوئیل یا گازوئیل هستند.

به گزارش خبر فوری، رئیس کمیته حمل و نقل شهرداری تهران امروز اعلام کرد: ایران در بین 113 کشور جهان در آلودگی هوا رتبه 24 و تهران در بین 107 پایتخت جهان رتبه 21 آلودگی را دارد و بررسی ها نشان داده است که صنایع و سوخت خودروها یکی هستند. . عوامل اصلی در تولید آلاینده های زیر 2.5 میکرون.

انتهای پیام