اقتصادی

کاهش ۱۵ درصدی میانگین قیمت سیمان در خراسان رضوی/تولید سیمان به حداقل رسیده است

خبر فوری/ خراسان رضوی رئیس اداره صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: امروز میانگین قیمت عرضه سیمان نسبت به شهریورماه 10 تا 15 درصد کاهش داشته و موجب افزایش عرضه و تقاضا شده است. در بازار سیمان.”

محمدرضا افشین در گفت وگو با خبر فوری، درباره تولید سیمان در استان اظهار کرد: در حال حاضر تولید سیمان در واحدهای تولیدی به دلیل تغییرات پایان سال به دلیل کاهش یا قطع مصرف انرژی کاهش یافته است. مشکل گاز در واحدها مشکلی برای عرضه این محصول در استان وجود ندارد و همچنین شاهد مازاد عرضه نسبت به تقاضا هستیم. امروزه بیشتر نیاز بازار از طریق ذخایر کلینکر کارخانه های استان تامین می شود.

وی افزود: اخیرا صادرات سیمان استان به افغانستان کاهش چشمگیری داشته است. خراسان رضوی در حال حاضر هفت واحد تولید سیمان با ظرفیت 8.25 میلیون تن، اشتغال 2226 نفر و سرمایه گذاری 150 میلیارد و 56 میلیارد ریالی دارد. به همین ترتیب سهم واحدهای تولید سیمان استانی در کشور 9.3 درصد در ظرفیت تولید، 18.6 درصد در سرمایه گذاری و 6.7 درصد در اشتغال است.

رئیس اداره صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در حال حاضر قیمت هر بسته سیمان خاکستری در کارخانه بین 25 تا 26 هزار تومان است که بین 30 هزار تا 35 هزار تومان را شامل می شود. . هزاران مشتری از جمله مالیات بر ارزش افزوده و هزینه حمل و نقل. در حال حاضر ذخایر کلینکر استان بین 700000 تا یک میلیون تن است.

انتهای پیام/