اقتصادی

جدیدترین تصمیمات نهایی شده در شورای گفت و گو

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران می گوید در آخرین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، سه مصوبه جدید برای حل مشکلات فعالان اقتصادی مطرح شده است.

به گزارش خبر فوری، حسین سله ورزی، نایب رئیس مجلس نمایندگان ایران و نایب دبیر شورای گفتگو ضمن تشریح تصمیمات اتخاذ شده در آخرین جلسه شورای گفتگو، ابتدا از بررسی این مصوبه خبر داد. صدمین جلسه ارسال طرح تنظیم مقررات صنعت برق به کمیته اقتصادی دولت گفت: این مصوبه اجرایی نشده است زیرا شورای رقابت در آخرین مصوبه خود اعلام کرده بود که نیازی به تشکیل سازمان تنظیم مقررات برق نیست. و شورای رقابت می تواند با ایجاد کارگروه تخصصی، فرآیند تنظیم مقررات را انجام دهد.

بر اساس اظهارات وی، این موضوع مورد انتقاد بخش خصوصی قرار گرفت، زیرا معتقدند شورای رقابت در چارچوب کارگروه تخصصی، ظرفیت ساماندهی صنعت برق را ندارد که هماهنگ نیست. بنابراین یک سازمان مستقل باید در این زمینه فعالیت کند.

صلاح ورزی تصریح کرد: پس از انتقادات وارده از سوی بخش خصوصی، اعضا تصمیم گرفتند تا بررسی کارشناسی توسط دبیرخانه شورای گفتگو انجام شود و در این چارچوب حوزه های صنعت برق که هنوز در قانون تعریف نشده است. شناسایی و گزارش شود. . همچنین جلسه ای با حضور نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت، شورای رقابت و وزارت نیرو برگزار شد.

نایب رئیس اتاق ایران از موافقت رئیس گمرک با پیشنهادات دبیرخانه شورای مذاکره در خصوص کسر مازاد مالیات بر ارزش افزوده از مبلغ درخواستی مودیان به دلیل تفاوت نرخ ارز خبر داد. وی افزود: برخی واردکنندگان به دلیل تفاوت نرخ ترجیحی ارز با ETS دچار مشکل شده اند، مشکلات مالیاتی به وجود آمد و در نهایت با این تصمیم گمرک مشکل مطالبه نامه های دریافتی توسط گمرک به وجود آمد. گمرک در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری مابه التفاوت نرخ ارز واردات برطرف شد.

قائم مقام دبیر شورای گفتگو همچنین به رفع مشکلات سامانه توانیران تا پایان بهمن ماه و تغییر بند 7 ابلاغیه وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص استفاده از تسهیلات ماده 132 مستقیم اشاره کرد. . قانون مالیاتی که در این جلسه شورای گفتگو به تصویب رسید.

بر اساس اعلام اتاق بازرگانی، یکصد و پانزدهمین جلسه شورای گفت وگو شب گذشته با حضور وزیر اقتصاد، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، اعضای اتاق بازرگانی و افراد خصوصی برگزار شد. کارآفرینان در این بخش

انتهای پیام