اقتصادی

طلای جهانی بیش از ۱۰۰ دلار ریزش کرد

اگرچه پیش بینی می شد طلای 2021 سال درخشانی باشد ، اما هفته اول سال بدترین هفته فلزات گرانبها از ماه نوامبر بود که طلا برای هفته به شدت افت کرد.

به گزارش خبر فوری ، قیمت معاملات Spot و Futures بیش از 100 دلار کاهش یافته است که معادل سه درصد معادل هفته قبل است.

از سقوط بازار سهام به اوراق خزانه داری ایالات متحده که به بالاترین سطح خود از ماه مارس رسیده اند ، خروج سرمایه وجود دارد. این روند رشد شاخص دلار را از سطح 90 واحد بالا برد و در نهایت به طلا آسیب رساند.

برخی به دلیل سابقه بیت کوین بازار طلا را ترک کردند. کریگ ارلام ، تحلیلگر OANDA ، گفت: “منافع سرمایه گذاران نهادی بیت کوین به چشم انداز طولانی مدت طلا لطمه زده است.” حباب بیت کوین سرانجام ظرف چند ماه از بین می رود ، اما تا آن زمان طلا علاقه سرمایه گذاران بزرگ را از دست خواهد داد.

هر بشکه طلا برای تحویل فوریه در روز جمعه 4.55 دلار یا 4.2٪ کاهش یافت و به 1833 دلار رسید. یک هفته پیش ، قیمت بازار 1946 دلار بود که افت 110 دلاری در هفته را نشان می دهد و بزرگترین افت قیمت طلا از زمان اعلام واکسن Pfizer 19 است.

سقوط قیمت طلا در هفته گذشته با توجه به آمار اشتغال ماهانه ایالات متحده که 140،000 شغل در دسامبر کاهش یافت ، غیر معمول نبود. این یک رشد منفی اشتغال بود که از آوریل آغاز شد و طلا وقتی که آمار اشتغال برعکس باشد ، به عنوان یک پناهگاه جذابیت بیشتری دارد. با این حال ، این بار شرایط متفاوت بود و همچنین مسخره در بازار طلا.

این واقعیت که دموکرات ها کاخ سفید ، مجلس نمایندگان و سنا را تسخیر می کنند که باعث تثبیت دولت بایدن می شود ، نیاز به دارایی های ایمن مانند طلا را تضعیف کرده است. رئیس جمهور منتخب گفت که 2000 دلار چک به آمریکایی های آسیب دیده از تاج خواهد داد. بایدن گفت که حداقل دو بسته محرک دیگر ارائه می دهد که میلیاردها دلار به بدهی فدرال اضافه می کند.

در شرایط عادی ، همه اینها منجر به افزایش تقاضا برای طلا و تقویت قیمت آن فلز می شود ، اما اکنون شرایط خارق العاده ای وجود دارد که منطق جایی ندارد. بازده خزانه داری ایالات متحده در روز جمعه 3 درصد افزایش یافت که در هفته 21 درصد افزایش داشت که بیشترین افزایش از هفته منتهی به 7 آگوست است. قیمت طلا از زمان افت از رکورد 2090 دلار در ماه آگوست ، نتوانسته است به بالاترین قیمت خود بازگردد.

به گزارش سرمایه گذاری ، یک تحلیلگر OANDA گفت: سرمایه گذاران ETF قصد داشتند تجارت پناهگاه امن را کنار بگذارند زیرا اوضاع سیاسی ایالات متحده با ورود بایدن تثبیت شده و واکسن تسریع شده بود. .

انتهای پیام