اخبار فرهنگی

سردار ادیبی: به مرجع‌سازی زنان پیشکسوت نیاز داریم

رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس گفت:آنچه که امروز به آن نیاز داریم و ضرورت آن احساس می‌شود، مسئله مرجع‌سازی زنان پیشکسوت در عرصه‌های مختلف بوده است که در برون‌رفت از بحران‌های مختلف مؤثر است.

به گزارش خبر فوری، نخستین نشست هم‌اندیشی زنان پیشکسوت دوران دفاع مقدس  با هدف بررسی راهکارهای استفاده از توان و ظرفیت و نقش‌آفرینی در عرصه‌های اجتماعی، به میزبانی سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس در محل آن سازمان و با حضور «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و جمعی از بانوان پیشکسوت فعال بر گزار شد.

در این نشست سردار نادر ادیبی، رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس، ضمن اشاره به نقش و جایگاه زنان پیشکسوت در دوران دفاع مقدس، بیان کرد: حضور زنان در شبکه پشتیبانی جنگ، جامعه پزشکی دفاع مقدس، اعزام فرزندان و همسران خود به جبهه‌ها، ضرورت بیان و تبیین سبک زندگی دوران دفاع مقدس و تربیت فرزندان با آموزه‌های دینی  بسیار مهم بود.

وی گفت: آنچه که امروز به آن نیاز داریم و ضرورت آن احساس می‌شود، مسئله مرجع‌سازی زنان پیشکسوت در عرصه‌های مختلف بوده است که در برون‌رفت از بحران‌های مختلف مؤثر است. از اهداف این نشست، شناسایی نظام مسائل حوزه بانوان پیشکسوت است.

در ادامه، مجتهدزاده ضمن اعلام آمادگی سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، جهت همکاری و شناخت هرچه بهتر نظام مسائل بانوان پیشکسوت، تشکیل بانک اطلاعات جامع از بانوان پیشکسوت را ضروری دانست و در ادامه تعدادی از بانوان پیشکسوت نظرات خود را بیان داشته و به تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام