اخبار فرهنگی

همکاری سازمان اوقاف و سازمان فنی و حرفه‌ای برای آموزش زنان سرپرست خانوار/اجرای طرح«شمیم خدمت»

مدیرکل اماکن مذهبی سازمان بقاع متبرکه و امور خیریه از اجرای طرح «شمیم خمیت» در بیش از 500 امامزاده و امامزاده در کشور خبر داد و گفت: در قالب این طرح کارگاه های آموزشی برگزار می شود. ارائه آموزش به زنان به ویژه زنان بی سرپرست و بد سرپرست با همکاری سازمان فنی و حرفه ای خانور برگزار می شود.

به گزارش خبر فوری، حجت الاسلام محمد نوروزپور، مدیرکل اماکن مذهبی بقاع متبرکه و سازمان اوقاف و امور خیریه از اجرای طرح «شمیم خمیت» در بیش از 500 امامزاده و بقعه در کشور خبر داد و اظهار کرد: در چارچوب این طرح، کارگاه هایی با هدف ارائه آموزش خیاطی، گوهرتراشی، تعمیر موبایل و بسیاری از رشته های دیگر برای بانوان به ویژه بانوان بدون سرپرست و با همکاری بد سرپرستان برگزار می شود. سازمان فنی و حرفه ای؛ پس از ارائه آموزش های لازم، امکاناتی مانند چرخ خیاطی در امامزادگان و منطقه بقاع متبرکه به آنها داده می شود تا بتوانند شغلی پیدا کنند و از این طریق درآمد خود را کسب کنند.

وی همچنین از امضای تفاهم نامه همکاری با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبر داد و افزود: بر اساس این تفاهم نامه همکاری مقرر شده است که امکان برپایی نمایشگاه و عرضه محصولات صنایع دستی فراهم شود. . اتباع نزدیک امامزادگان و بقاع مبارکه ».

مدیرکل اوقاف و امور خیریه بقاع مبارکه و اماکن مذهبی، طرح «قرار دوازدهم» را از دیگر برنامه های اجرا شده در امامزاده و بقاع مبارکه عنوان کرد و گفت: در قالب این طرح که از ابتدا در حال اجراست. عصر تاج در حال اجراست، بسته های معیشتی بین اقشار مستضعف توزیع می شود، از این رو هشتمین دوره این طرح در 21 آبان ماه راه اندازی شد.

حجت الاسلام نوروزپور تصریح کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از دو میلیون بسته معیشتی بین فقرا توزیع شده است که 70 درصد این بسته ها توسط خیرین و 30 درصد از طریق درآمد امامزادگان و بقاع مبارکه اهدا شده است. . .

شاهچراغ(ع) از برگزاری یادواره شهدا هر هفته در این اماکن متبرکه خبر داد و بیان کرد: این مراسم در 500 امام جماعت و بقعه با حضور سخنرانان برجسته کشور و دستاوردهای انقلاب اسلامی در این جلسات برگزار می شود. برای شهروندان نیز توضیح داده خواهد شد.

انتهای پیام