اقتصادی

مشکل تامین زمین در اهواز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن

خبر فوری/خوزستان مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: برای تامین زمین در شهر اهواز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن دچار مشکل هستیم.

محمد حسین پناهی‌فر در نشست خبری که امروز، ۲۴ تیرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان شریان‌های مهم جاده‌ای دارد که باید مورد توجه قرار بگیرند. در خوزستان دو منطقه داریم که از نظر جاده‌ای دارای اهمیت هستند که یکی اهواز و دیگری بندر امام است.

به گزارش خبر فوری، وی افزود: جاده‌های خوزستان دارای استهلاک بسیار زیادی هستند و حتی تصادفاتی که در جاده‌ها رخ می‌دهد به دلیل تردد بسیار در این محورها است زیرا هیچ استانی وجود ندارد که ۱۱ ‌شریان اصلی داشته باشد؛ باید به مشکلات این شریان‌های اصلی رسیدگی کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: عمده زمین‌های اهواز در حریم لوله‌های نفت و گاز هستند و به این علت برای تامین زمین در شهر اهواز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به شدت دچار مشکل هستیم.

پناهی فر در خصوص شهرهای جدید رامین و شیرین شهر عنوان کرد: بحث‌هایی در خصوص جانمایی این دو شهر جدید مطرح بود و برای ایجاد انگیزه در شهروندان جهت خرید مسکن در این دو منطقه، برنامه‌ریزی برای اعطای منازل ویلایی انجام شده است و این آمادگی وجود دارد تا امکانات لازم برای سکونت شهروندان در این دو منطقه فراهم شود.

وی ادامه داد: زیرساخت‌هایی به این دو شهر رفته و هزینه‌هایی انجام شده است اما هیچکس مجبور نیست به این دو شهر برود. اگر کسی دوست داشته باشد می‌تواند در واحدهای آپارتمانی یا ویلایی این شهرها ساکن شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان اظهار کرد: در بحث مسئولیت‌های اجتماعی، شرکت‌هایی که برای مبادله کالا از راه‌ها استفاده می‌کنند، باید در راستای مسئولیت‌های اجتماعی، برخی از هزینه‌کرد خود را در راه‌های خوزستان هزینه کنند.

پناهی فر عنوان کرد: هزینه صرف شده مسئولیت‌های اجتماعی نفت برای جاده‌سازی عددی حدود ۷۰۰ میلیارد تومان بود و انتظار می‌رود دیگر شرکت‌ها هم در این خصوص وارد عمل شوند و همکاری کنند.

 انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.