اخبار عمومی

لزوم همکاری ادارات برای ساماندهی گلزار شهدای باشت

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران باشت بر لزوم همکاری برای اشتغال ایثارگران و ساماندهی گلزار شهدا تاکید کرد.

لزوم همکاری ادارات برای ساماندهی گلزار شهدای باشتبه گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، رئیس اداره بنیادشهید و امور ایثارگران باشت در جلسه با مشاور امور ایثارگران رئیس جمهور از ساماندهی ۳۵ گلزار شهدای این شهرستان خبر داد و گفت: از مجموع ۹۰ مزار شهید در سطح شهرستان ۷۹ مزار ساماندهی شده و یازده مزار نیمه تمام است.

بهزادیانی خوب از دستگاههای خدمات رسان، راهداری و بنیاد مسکن خواست بیش از گذشته در این خصوص همکاری کنند. 

وی ادامه داد: شهرستان باشت دارای ۹۰ شهید، ۷۶۹جانباز، ۱۵ فرزندفرزندان شهید است که ۶ نفر آنان جذب ادارات شده اند.

نادرگرامی فرماندار باشت هم گفت: امنیت ما مدیون خون شهدا جانبازان ورزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

مشاور رئیس جمهور در امور ایثارگران هم گفت: رهبرمعظم انقلاب ۲۹ اسفند ۱۳۹۰ برنامه های کلی درحوزه فرهنگ ایثار و شهادت را به دولت وقت ابلاغ کردند.

حجت الاسلام ولی زاده با اشاره به اینکه در مورد ایثارگران، شهدا، رزمندگان، جانبازان هزارو ۶۰۰ قانون وجود دارد افزود: فقط ۲۴ درصد این قوانین عملیاتی شده که این امر، لزوم همکاری مدیران و دستگاه‌ها را بیشتر کرده است.

ولی زاده با ابراز گلایه از برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی که قانون جذب ایثارگری را اعمال نمی کنند ادامه داد: در برخی ادارات طبق قانون، ۲۵ درصد جذب نیرو سهمیه جانبازان و آزادگان و پنج درصد مربوط به رزمندگان بوده که اجرایی نشده است و در این خصوص باید بنیاد شهید و امور ایثارگران به صورت‌ ویژه نظارت کند.

وی اضافه کرد: عده ای در دوران دفاع مقدس دچار موج انفجارشده اند و باید به پزشک مراجعه و پیگیری ایثارگری باشند.

مشاور رئیس جمهور در امور ایثارگران رئیس جمهور گفت: رزمندگانی که مدارک بالینی نداشتند ۵ درصد جانبازی به آنان تعلق گرفت، همچنین ستاد کل نیروهای مسلح برای معرفی مجروحان به کمیسیون پزشکی آمادگی دارد.

باحضورحجت الاسلام ولی زاده مشاور رئیس جمهوردرامورایثارگران و آقای خادمی مشاور وزراء درامور ایثارگران کشور گلزار شهدای روستای تل مویزی عطر افشانی شد.

همچنین از خانواده شهیدنصیب الله محسنی عنا دیداروازآنها تجلیل شد.

و از خانم سمیه محمدی نویسنده کتاب های دفاع مقدس درشهرستان باشت هم تجلیل شد.