اخبار فرهنگی

بشنوید | وظیفه منتظران ظهور در عصر غیبت چیست؟

یک استاد حوزه علمیه گفت: امام زمان (عج) دوست دارد ما شیعیان با هم بوده و برای هم نزنیم، همدیگر را نکوبیم. اما چیزی که متاسفانه در میان ما کم است همین همدلی، همراه هم بودن، اتحاد و برای هم نزدن است.

به گزارش خبر فوری، در دوران غیبت حضرت مهدی(عج) هریک از منتظران ظهور باید به یکسری از مسائل دقت داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی درباره اینکه امام زمان(عج) در دوران غیبت از ما چه انتظاراتی دارند، می‌گوید: در گام اول امام عصر(عج) از ما می‌خواهد برای فرج ایشان بسیار دعا کنیم، «اکثرو الدعا بتعجیل الفرج».

وی افزود: انتظار دوم از ما «صبر کردن» است. بلاخره غیبت امام عصر(عج) طولانی است و مصلحت آن را هم ما نمی‌دانیم.

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: وظیفه سوم ما «همدلی» است. امام زمان(عج) دوست دارد ما شیعیان با هم بوده و برای هم نزنیم، همدیگر را نکوبیم. اما چیزی که متاسفانه در میان ما کم است همین همدلی، همراه هم بودن، اتحاد و برای هم نزدن است.

رفیعی چهارمین انتظار امام زمان(عج) از منتظرانش را اینگونه بیان کرد: رعایت ارزش‌های اخلاقی چهارمین وظیفه منتظران است. امام صادق(ع) می‌فرمایند: «وَلیَعمَل بِالوَرَعِ ومَحاسِنِ الأَخلاقِ وهُوَ مُنتَظِرٌ / هرکه دوست دارد از یاران قائم باشد، پس باید انتظار کشد و در حالی که از منتظر است، پارسایی و اخلاق نیک را در پیش گیرد.

وی افزود: بنابراین حسن خلق، خوب بودن، به یکدیگر رسیدگی کردن، بار از روی دوش یکدیگری برداشتن و… از جمله ارزش‌های اخلاقی است.

انتهای پیام

بخش فرهنگ و هنر

با کلماتم، ابتکار هنری را به وجود می‌آورم و جذابیت زندگی را در آن تقدیم می‌کنم.