اخبار عمومی

فضای حسینیه‌ها در اختیار تولیدکنندگان و اشتغال جوانان قرار گیرد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی شامگاه شنبه در بازدید از تعدادی از کارگاه‌های تولیدی در سطح استان همدان اظهار کرد: کارگاه تولیدی لباس در شهر جورقان، در محل مصلی اقامه نماز جمعه برپا شده و امروز در این مصلی، نه برای نماز که برای بازدید از یک کارگاه تولیدی لباس حاضر شده‌ایم.

وی افزود: در شهر و استان همدان صدها حسینیه وجود دارد که هر کدام از آنها می‌توانند به عنوان یک کارگاه تولیدی نقش آفرینی کنند و در اختیار تولیدکنندگان برای توسعه اقتصادی استان و اشتغال جوانان قرار گیرند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه این کار نه اشکال شرعی دارد و نه آسیبی به اقامه نماز وارد می‌کند، گفت: قرار نیست از یک حسینیه و مصلی تنها برای یک روز استفاده شود و این ظرفیت بسیار مناسبی است که باید در دیگر مراکز نیز به آن توجه شود.

آیت‌الله شعبانی‌موثقی خاطرنشان کرد: مسئولان لازم است تا موانع را از سر راه تولیدکنندگان بر دارند و به معنای واقعی کلمه حامی تولید کنندگان باشند.

وی با اشاره به اینکه عمده‌ترین سرفصل اقتصادی برای پیشرفت اقتصاد مسئله تولید است، بیان کرد: بهبود معیشت مردم، مسئله اشتغال و افزایش قدرت خرید وابسته به تولید داخلی است که باید برای آن اهمیت ویژه‌ای قائل شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان عنوان کرد: دشمن به دنبال آن است که تولید و اقتصاد کشور را با مشکل روبرو کند و برای آن شبانه روز در حال برنامه‌ریزی است، در مقابل هر کس برای خنثی کردن نقشه‌های دشمن تلاش کند عمل او مصداق جهاد است.

وی افزود: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، اگر نیت‌ها در این عرصه خدمت به کشور و خدمت به مردم برای خاطر خدا باشد، حضور در این میدان بزرگ‌ترین عبادت‌ها است.