اخبار فرهنگی

با برگزاری کنسرت علیرضا قربانی موافق بودیم/ناهماهنگی‌های اداری مانع برگزاری کنسرت شد

خبر فوری/اصفهان مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه این اداره با برگزاری کنسرت علیرضا قربانی موافق بود، گفت: مجوز اولیه برگزاری کنسرت در اصفهان از سوی این اداره کل صادرشده بود، اما در مراحل بعدی و به دلیل ناهماهنگی‌های ایجادشده که به سایر ادارات برمی‌گردد، مجوز نهایی صادر نشد.

علیرضا قربانی صبح روز گذشته (۲۳ مهرماه) در صفحه اینستاگرام خود از عدم صدور مجوز برای برگزاری کنسرت خود در اصفهان خبر داده و آورده بود که: «متأسفم طی روزهای گذشته علیرغم تلاش و پیگیری‌های خارج از تصور تیم اجرایی برای برگزاری کنسرت در شهر اصفهان، مجوز کنسرت صادر نشد. به‌عنوان عضوی از جامعه هنر مستقل کشور اعلام می‌کنم، کم‌سعادت بودیم از دیدار مردم شریف و هنرپرور اصفهان که سهم غیرقابل انکاری در فرهنگ و هنر این سرزمین و حال و هوای یگانه‌اش دارند.

از همه عزیزانی که مثل همیشه با آنلاین برای حضور در کنسرتِ اشاره شده برنامه ریزی کرده بودند، عذرخواهی می‌کنیم و با لطف پروردگار و امیدوار به رفع برخی موانع غیرمنطقی و با انرژی مضاعف به دیدارتان خواهیم آمد. شرح سختی و مشکلات و پیچیدگی‌های پیش روی این مسیر در این مقال نمی‌گنجد.»

علی تمنایی، مدیرکل اداره فرهنک و ارشاد اسلامی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبر فوری در خصوص عدم ارائه مجوز برای برگزاری کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان توضیح داد: موضوع اول این است که مجوز نهایی به این کنسرت داده نشد که در ادامه لغو شود. اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با برگزاری کنسرت موسیقی استاد در اصفهان موافق بود و اصلاً به لحاظ قانونی، وظیفه ما است، اما در مسیرِ مراحلی که معمولاً باید تا گرفتن مجوز نهایی طی شود ناهماهنگی ایجاد شد و الّا اگر مجوز کلاً صادر می‌شد لغو هم نمی‌شد و ما می‌ایستادیم تا اجرا شود.

او ادامه داد: دریافت مجوز نهایی برگزاری کنسرت چند مرحله دارد که در این مراحل ناهماهنگی ایجاد شد و الّا مجوز نهایی برگزاری کنسرت استاد در اصفهان اصلاً صادر نشده بود.  

تمنایی در توضیح ناهماهنگی‌های ایجادشده، بیان کرد: بالاخره در مسیر، باید مراحلی طی شود تا مجوز صادر شود؛ ما هستیم، اماکن هست، فرمانداری هست، مباحث ترافیکی و ترددی و مسائل مختلف امنیتی وجود دارد و درمجموع، بخش‌های مختلف باید روی آن اظهارنظر کنند، بنابراین این مسیر باید طی شود تا منجر به صدور مجوز نهایی شود. این کنسرت طبیعتاً در مراحل بعدی به نتایج نهایی نرسید و اگر نهایی شده و مجوز نهایی صادر می‌شد لغو هم نمی‌شد.

مدیرکل اداره فرهنک و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: استاد و تیم‌شان تلاش‌های زیادی کردند و حتی معاون وزیر خودشان شخصاً با من تماس گرفتند. ما هم به لحاظ قانونی موافق بودیم که این کار انجام شود و کنسرت ایشان در اصفهان برگزار شود، چراکه کنسرت سنتی است و ترویج این نوع موسیقی یکی از وظایف اصلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است اما در مراحلی که باید طی می کرد یک مقدار ناهماهنگی ایجاد شد.

او در پاسخ به برخی گمانه‌زنی‌های مطرح شده در فضای مجازی که درباره علت عدم صدور مجوز برای این کنسرت بیان شده است، گفت: از نظر اداره فرهنگ و ارشاد و اسلامی به لحاظ قانونی می‌توانند اجرا داشته باشند، اما من به شایعات نمی پردازم چون محتوا به عهده این اداره است و از این نظر مشکلی وجود نداشت.

تمنایی تأکید کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با برگزاری این کنسرت موافق بود و مجوز اولیه را صادر کرده بود، اما برای صدور مجوز نهایی باید مراحل بعدی طی می‌شد که در این مراحل ناهماهنگی‌هایی ایجاد شد. ما تلاش می‌کنیم که ایشان حتماً در اصفهان اجرا داشته باشند.

مدیرکل اداره فرهنک و ارشاد اسلامی استان اصفهان درباره مراحلی که موجب این ناهماهنگی شده بود نیز اشاره کرد که این مراحل به سایر ادارات برمی گردد.

انتهای پیام

با برگزاری کنسرت علیرضا قربانی موافق بودیم/ناهماهنگی‌های اداری مانع برگزاری کنسرت شد

انتهای پیام

بخش فرهنگ و هنر

با کلماتم، ابتکار هنری را به وجود می‌آورم و جذابیت زندگی را در آن تقدیم می‌کنم.