اخبار عمومی

لزوم تحقق اقتصاد دریامحور در پهنه آبی گیلان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، داود منظور عصر پنجشنبه در شورای برنامه ریزی گیلان اظهار کرد: اجرا و تکمیل تعهدات و مصوبات سفر دولت به گیلان با جدیت دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه زیست محیطی گیلان افزود: کارهای زیست محیطی گیلان امیدوارکننده است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه حفظ تالاب انزلی در دستور کار دولت قرار دارد، گفت: برای حفظ و احیای تالاب انزلی هیچ گونه محدودیت اعتباری وجود ندارد.

منظور با بیان اینکه یکپارچه سازی در حوزه فعالیت‌های زیست محیطی بسیار اهمیت دارد، اضافه کرد: گیلان یک استان زیست محیطی است و باید در این مقوله اقدامات مؤثری صورت گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های توسعه و پیشرفت گیلان در بخش‌های مختلف افزود: سرمایه گذاری روی ظرفیت‌های جدیدی در گیلان مد نظر قرار گرفته است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه گیلان در حوزه اقتصاد دریا باید روی ریل قرار گیرد، گفت: تقویت و توسعه اقتصاد دریاپایه، تولیدات شیلاتی و آبزی پروری در پهنه آبی گیلان در اولویت قرار گیرد.

واردات برنج بازار این محصول را دچار مشکل کرده است

منظور با تاکید بر تقویت صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی بیان کرد: تقویت زنجیره ارزش در حوزه کشاورزی با توسعه صنایع تبدیلی تحقق می‌گیرد.

وی با تاکید بر لزوم فعال سازی واحدهای تولیدی راکد افزود: فعال سازی واحدهای تولیدی راکد در اولویت مدیریت گیلان قرار دارد و کارهای خوبی در این بخش انجام شده است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه گیلان به عنوان قطب پزشکی و درمانی تبدیل شود، گفت: گیلان ظرفیت‌های خوبی در حوزه بهداشت و درمان دارد و باید این مهم مورد توجه ویژه قرار گیرد.

منظور با بیان اینکه توسعه گردشگری گیلان به ویژه گردشگری طبیعت مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: ظرفیت‌های گردشگری گیلان منحصر به فرد است.

وی با اشاره به نگاه ویژه دولت به بخش کشاورزی افزود: موضوع برنج و کشاورزی از اهمیت ویژه ای برای دولت برخوردار است و برای تسهیل بخشی امورات کشاورزی هم کارهای خوبی صورت گرفته است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه واردات بیش از نیاز برنج بازار این محصول را دچار مشکل کرده است، گفت: بازاریابی محصولات کشاورزی به ویژه برنج مورد تاکید بوده و باید به گونه‌ای عمل شود تا کشاورز دغدغه فروش نداشته باشد.

منظور با تاکید بر لزوم تحقق اقتصاد دریا محور در پهنه آبی گیلان بیان کرد: آبزی پروری و تولیدات شیلاتی، پرورش ماهی در قفس و شیوه نوین آبزی پروری در گیلان مورد توجه قرار گیرد.