اخبار حوادث

جلوگیری از خروج ۲ میلیون قلم دارو از مرزها در ایام نوروز ۱۴۰۳/ کشف ۵.۵ تن موادمخدر

فرمانده مرزبانی انتظامی از کشف حدود ۵.۵ تن انواع موادمخدر و جلوگیری از خروج ۲ میلیون قلم دارو از مرزها در ایام نوروز ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبر فوری، سردار احمد علی گودرزی با اشاره به عملکرد نوروزی فرماندهی مرزبانی فراجا در سال ۱۴۰۳  گفت: مرزبانان کشورمان حضوری جهادی و غیرتمندانه در ۸ هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز آبی و خشکی کشورمان داشتند. فرماندهی مرزبانی فراجا با تشکیل قرارگاه نوروزی مقداد، مسئولیت کنترل و مدیریت تأمین نظم و امنیت مرزها را در ایام نوروز ۱۴۰۳ و ماه مبارک رمضان را بر عهده داشت.

وی با اشاره به نام گذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری افزود: کلید حل مشکلات تولید است و یکی از پیش زمینه‌های  افزایش تولید امنیت و آسایش حاکم در کشور است، تجربه نشان داده هر کجا مشارکت مردم  و مرزنشینان بوده موفقیت و پیشرفت حاصل شده است، مرزبانی فراجا با فرهنگ سازی و اقناع سازی و مشارکت مردم قصد دارد در سال ۱۴۰۳ در ایجاد امنیت و حفظ آن گام بردارد و در این زمینه مشارکت در تأمین امنیت می‌تواند نقش بسزایی در جهش تولید در جامعه ایفا کند .

گودرزی در بخش دیگر سخنان خود در ادامه به تشریح کشفیات مرزبانان در روند اجرای ماموریت های خطیر به منظور مقابله با باندهای قاچاق سلاح و مهمات، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و … پرداخت و افزود: در نوروز ۱۴۰۳ قریب به پنج تن و ۴۶۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط مرزبانان جمهوری اسلامی ایران کشف شده است و از طرفی ۲۰ سوداگر مرگ در چندین باند قاچاق دستگیر شدند.

فرمانده مرزبانی فراجا با اشاره به کشف بیش از یک میلیون لیتر انواع سوخت قاچاق در درگیری‌های دریایی و خشکی مرزبانان با قاچاقچیان گفت: این میزان کشفیات سوخت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۷ درصدی دارد.

وی از کشف ۷۳۱ راس انواع دام سبک و سنگین خبر داد و مطرح کرد: مرزبانان طی این مدت از خروج بیش از دو میلیون قلم انواع داروهای قاچاق که عمده آنها داروهای آنتی بیوتیک بوده است، جلوگیری کردند.

سردار گودرزی با اشاره به کشف بیش از یک میلیون نخ انواع سیگار، از کشف میلیاردها ریال انواع کالای قاچاق از ابتدای سال جاری در مرزهای آبی و خشکی کشور خبر داد و گفت: پنج دستگاه خودروی لوکس، بیل مکانیکی، موتورسیکلت و تجهیزات خودرویی و موتوری قاچاق نیز توسط مرزبانان کشف شده است.

انتهای پیام

کارگروه خبری مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی انتقال احساسات و امواج رویدادها به خوانندگان هستم. از طریق زبان زنده و روان، مخاطبان را در قلب رویدادها قرار می‌دهم.