اخبار عمومیکسب و کار خبر فوری

قهوه برای کاهش اشتها

میلیون‌ها نفر از ما بدون نوشیدن قهوه روزمان آغاز نمی‌شود. آیا این عادت بدی است؟ با نگاهی به تحقیقات گوناگون متوجه می‌شویم که مصرف منظم قهوه می‌تواند از پیشرفت ، بیماری‌های روحی و بسیاری از سرطان‌ها پیشگیری کند. با این وجود تاکنون تحقیقات علمی درباره اثر نوشیدن قهوه بر اشتها انجام نشده است.آیکافی – مَت شوبرت دانشجوی دکترا و بن دِبسرو استادیار دانشگاه از مرکز نوآوری‌های بهداشتی دانشگاه گریفیث استرالیا، در حال تحقیق برای تشخیص تاثیرات نوشیدن قهوه بر روی اشتها هستند. این دو می‌گویند:بعضی از مردم معتقدند پس از مصرف قهوه احساس گرسنگی کمتری دارند و بعضی دیگر ترجیح می‌دهند به‌جای صبحانه قهوه بنوشند.

با این وجود اکثر مشتریان کافی‌شاپ‌ها کنار قهوه‌شان خوراکی‌هایی شیرین و با کالری زیاد سفارش می‌دهند. چیزی که ما می‌خواهیم به آن پی ببریم، تاثیر نوشیدن قهوه بر روی انتخاب و ترجیح غذایی و در نتیجه اثر آن بر کنترل وزن افراد است.

تحقیقات روی چهار گروه اجرا می‌شود: به دسته‌ای از شرکت‌کنندگان دو نوشیدنی قهوه داده می‌شود. تعدادی از داوطلبان هنگام صرف صبحانه و دسته دوم دو ساعت پس از صرف صبحانه. گروهی از شرکت‌کنندگان صبح را بدون نوشیدن قهوه آغاز می‌کنند، و به دسته چهارم تنها کافئین داده می‌شود.

محققان رفتار این افراد را در زمان بین صبحانه تا نهار (4 تا 5 ساعت) تحت‌نظر گرفته و به صورت منظم آن‌ها را از لحاظ احساس سیری، گرسنگی، میل به غذایی خاص و نیز واکنش‌های مرتبط با اشتها مورد آزمایش قرار می‌دهند.

در حالی که آزمایشات هنوز ادامه دارد، دکتر شوبرت ادعا می‌کند، در میان افرادی که دو فنجان قهوه فوری لاته دکتر بیز  می‌نوشند، گرسنگی کمتر و احساس سیری بیشتری مشاهده شده است. وی همچنین اشاره می‌کند که: «این روند در مورد افرادی که کافئین خالص یا قهوه‌ی دی‌کافئینه (بدون کافئین) دریافت کرده‌اند مشاهده نشده است. لذا این کاهش اشتها می‌تواند در جهت کنترل وزن افراد و کاهش کالری دریافتی بدن بسیار اثربخش باشد.» در مورد افرادی که به‌خاطر انجام فعالیت‌های فیزیکی انرژی زیادی مصرف می‌کنند٬ این می‌تواند به‌عنوان یک استراتژی در رسیدن به وزن دلخواه به شخص کمک کند.

شوبرت و دِبسرو به‌دنبال افراد بیشتری برای انجام آزمایش‌های خود هستند؛ افرادی بین ۱۸ تا ۴۵ سال که سیگار نکشند٬ سابقه‌ی بیماری‌های قلبی عروقی نداشته باشند و نیز رژیم غذایی خاصی را دنبال نکنند.

قهوه می‌تواند به افزایش طول عمر کمک کند!

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه آتن با تحقیق بر روی خواص قهوه دمی یونانی [قهوه ترک] بر این باورند که قهوه می‌تواند به سلامت قلبی عروقی کمک کرده و باعث طول عمر گردد. این یافته‌ها که در مجله پزشکی عروق (شماره مارس 2013) منتشر شده، بر پایه مشاهدات آن‌ها از ساکنان جزیره ایکارا (از جزایر کشور یونان) استوار است. ساکنان این جزیره بر این باورند که بیشترین طول عمر را در میان مردم جهان دارند.

قهوه و توهمات شنیداری

یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه لاتروب استرالیا با انتشار مقاله‌ای در مجله شخصیت و تفاوت‌های فردی (شماره ژوئیه 2011) مدعی شدند نوشیدن بیش از اندازه‌ی قهوه می‌تواند باعث شنیدن صداهایی شود که وجود خارجی ندارند؛ به عبارتی افراط در مصرف کافئین به توهمات شنیداری می‌انجامد.

افراط در مصرف کافئین به توهمات شنیداری می‌انجامد

پروفسور سیمون کرو و همکارانش ۹۲ داوطلب را به‌طور تصادفی انتخاب کردند که شامل افرادی بودند با استرس کم و زیاد و افرادی با مصرف کافئین بالا و پایین. از این افراد خواسته شد به صدا و نویز سپید گوش داده (نویز سفید شامل همه فرکانس‌های صوتی است که برای گوش انسان قابل شنیدن است.) و هر موقع که آهنگ «کریسمس سفید» را شنیدند، اعلام کنند.

درصد قابل ملاحظه‌ای از افرادی که مقدار زیادی کافئین مصرف می‌کردند یا استرس زیادی داشتند، آهنگ «کریسمس سفید» را شنیده بودند، در حالی‌که در طول آزمایش اصلا این آهنگ پخش نشده بود. پروفسور کرو می‌گوید: «بین استرس و بیماری‌های روانی رابطه‌ای وجود دارد؛ در این میان زمینه‌ی بروز توهم و کافئین هم با یکدیگر مرتبط هستند. همزمانی مصرف کافئین و استرس بالا٬ می‌تواند بر احتمال بروز نشانه‌های روان‌پریشی در افراد تاثیرگذار باشد.»

نیز ببینید ~ قهوه باعث لاغری و کاهش وزن می شود؟ در این مقاله سعی می کنیم به این سوال پاسخ دهیم که آیا قهوه چه تاثیری بر کاهش وزن دارد. و آیا واقعا قهوه باعث لاغری می شود.

می دانیم   حداقل از قرن پانزدهم به انسان انرژی می دهد و همچنان بعد از آب و چای پرمصرف ترین نوشیدنی در جهان است. اگرچه مدت زیادی است که به دلیل طعم آن و اثرات کافئین، مصرف شده است، اما هنوز هم دانشمندان در حال تحقیق بر روی خواص قهوه هستند که آیا واقعا قهوه باعث لاغری می شود؟

از آنجایی که قهوه حاوی بسیاری از آنتی اکسیدان های قوی، مواد معدنی مهم و سایر ترکیبات مفید است، این تئوری می گوید که نوشیدن قهوه فواید سلامتی دارد، به ویژه با توجه به بیماری های مزمن، دیابت …

آیا برای کاهش وزن باید قهوه بنوشید؟

اگر از افرادی هستید که از قهوه سیاه لذت می برید، خوش شانس هستید. نوشیدن قهوه بدون هیچ گونه خامه یا شکر اضافه شده سالم ترین راهی است که می توانید از مزایای آن بهره مند شوید. قهوه سیاه، که تقریباً بدون کالری است، از دیرباز جزء اصلی برنامه های رژیم غذایی بوده است. البته این به لطف کافئین است، محرکی که می تواند موتور بدن شما را در طول روز افزایش دهد.

کافئین با مسدود کردن یک انتقال‌دهنده عصبی به نام عمل می‌کند، که می‌تواند منجر به افزایش انتقال‌دهنده‌های عصبی تحریک‌کننده مانند دوپامین شود، که به شما کمک می‌کند بیدارتر و پرانرژی‌تر شوید  به همین دلیل است که همه ما به قهوه صبح خود می‌رسیم. .

در حالی که شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه این فرآیند ممکن است میزان متابولیسم پایه شما را افزایش دهد (میزان انرژی که سلول های شما صرفاً با حفظ عملکردهای اصلی بدن شما می سوزانند).و می توان نتیجه گرفت قهوه باعث لاغری می شود.

مضرات خوردن قهوه در دوران بارداری - عالیس

قهوه یک سرکوب کننده موثر اشتها ست

برای برخی، نوشیدن قهوه می تواند به رفع هوس خوردن کمک کند، در حالی که برای برخی دیگر، قهوه شما را بیشتر گرسنه می کند. در نهایت، مهمترین چیز این است که مراقب احساس گرسنگی و سیری خود باشید. در واقع از این جهت قهوه باعث لاغری می شود ،چون باعث سرکوب شدن اشتهاست.

یک مطالعه دانمارکی روی ۲۱۲۸ مرد و زن، مصرف قهوه و تغییر وزن آنها در یک دوره شش ساله بررسی شد. در پایان این آزمایش، محققان هیچ ارتباط ثابتی بین مصرف قهوه و تغییرات وزن و توده چربی پیدا نکردند. و اینکه قهوه باعث لاغری می شود را ثابت نکردند. به نظر می رسد این نتایج کاملاً مشابه با سایر مطالعات در مورد همین موضوع باشد.

تاثیر کافئین

مصرف تنها چند میلی گرم کافئین باعث افزایش تجزیه اسیدهای چرب در بدن می شود، به خصوص زمانی که قبل از ورزش هوازی مصرف شود و قبل از شروع ورزش های هوازی مصرف قهوه دکتر بیز باعث لاغری و افزایش سوخت و ساز بدن می شود.

حساسیت متفاوت به اثرات کافئین

اگرچه تحقیقاتی در این راستا انجام شده است، اما باید تاکید کرد که در نهایت اثرات آن از فردی به فرد دیگر متفاوت است. در واقع، همه چیز به این بستگی دارد که آیا شما به کافئین کم یا زیاد حساس هستید.

با این حال، زمانی که به اشتها ، به عنوان عاملی برای کاهش وزن نگاه می کنیم، ارتباطی بین نوشیدن قهوه و کاهش مقدار غذا در وعده های غذایی مشاهده می کنیم . و می توانیم بگوییم قهوه باعث لاغری می شود.

همچنین قهوه مصرف شده 3 تا 4.5 ساعت قبل از غذا تأثیر قابل توجهی بر مصرف غذا ندارد. با این حال، زمانی که قهوه بین 30 دقیقه تا 3 ساعت قبل از غذا مصرف می‌شد، به طور قابل توجهی کالری مصرفی آن وعده غذایی را کاهش داد.

این بدان معناست که نوشیدن قهوه قبل از غذا می تواند به کنترل اشتها در طول وعده غذایی کمک کند و می توان گفت قهوه باعث لاغری است. عجیب است که چای سبز نیز همین اثر را خواهد داشت. بنابراین، نوشیدن یک فنجان چای سبز قبل از غذا می تواند به طور موثر احساس گرسنگی را کاهش دهد.

کافئین، سرکوب کننده اشتها

چرا قهوه گرسنگی را سرکوب می کند؟ او چطور اینکار را انجام میدهد؟ صرفاً به این دلیل که کافئین روی هورمون هایی که بر اشتهای شما تأثیر می گذارند تأثیر می گذارد. طبیعتا نیاز شما کاهش می یابد و نیاز کمتری به غذا احساس می کنید.

قهوه بدون کافئین

قهوه بدون کافئین چطور؟ آیا باعث کاهش وزن شما می شود؟آیا نوع بدون کافئین قهوه باعث لاغری می شود؟

مزیت اصلی قهوه بدون کافئین کاهش مصرف کافئین است. اگر بدن شما به مصرف قهوه حساس است ، اگر می خواهید یک درمان سم زدایی انجام دهید یا اگر می خواهید به سادگی از مصرف بیش از حد خودداری کنید، عالی است.

درست مانند قهوه معمولی، قهوه بدون کافئین به افزایش متابولیسم پایه کمک می کند و به سرکوب گرسنگی کمک می کند. ایده آل برای جلوگیری از تنقلات بین وعده های غذایی و کمک به کاهش وزن! با این وجود، از نوشیدن بیش از حد آن خودداری کنید، زیرا خطر اثرات منفی مشابه کافئین را دارد.

فواید قهوه سبز

این قهوه هنوز برشته نشده است. محققان بر این باورند که اسیدهای کلروژنیک که هنگام برشته شدن قهوه از بین می روند، می توانند گرسنگی را کاهش دهند. اما تحقیقات هنوز در این مورد ادامه دارد. اما قهوه به تنهایی نمی تواند معجزه کند: برای اینکه اثرات مثبتی بر بدن خود داشته باشید، کافئین را با یک رژیم غذایی متعادل و فعالیت بدنی منظم ترکیب کنید.

جالب است بدانید : خواص کرم ضد چین و چروک گاتیو

به کاهش گرسنگی کمک می کند. مطالعه‌ای در دانشگاه کمبریج نشان داد که افرادی که 400 میلی‌گرم عصاره دانه قهوه سبز را دو بار در روز به مدت 8 هفته دریافت کردند، فشار خون ، قند خون ناشتا، دور کمر و اشتها را به‌طور قابل‌توجهی کاهش دادند. پس می توان نتیجه گرفت این نوع قهوه باعث لاغری و کاهش وزن می شود و حتی تاثیر آن از قهوه سیاه هم بیشتر است.