اخبار عمومیکسب و کار خبر فوری

آیا کیفیت آب برای درست کردن قهوه مهم است؟

وقتی یک فنجان قهوه داغ را می‌چشیم، ابتدا با توجه به اصل بودن پودر قهوه و نحوه تهیه آن، خوب یا بد بودن آن را قضاوت می‌کنیم. در حالی که قهوه از ترکیب آب و پودر قهوه به دست می آید. اگرچه باور اینکه کیفیت آب می تواند بر کیفیت قهوه تاثیر بگذارد کمی سخت است، اما در سال های اخیر ثابت شده است که یکی از دلایل اصلی کیفیت خوب یا بد نوشیدنی هایی مانند قهوه، کیفیت و سلامت آن است. آب. اگر شما هم از طرفداران این نوشیدنی خوشمزه هستید، با این مطلب همراه باشید تا رازهای آب مورد نیاز برای تهیه قهوه را فاش کنیم.

چرا کیفیت آب در قهوه مهم است؟

اگر تا به حال در مکانی متفاوت از شهر یا کشور خود قهوه سفارش داده باشید، قطعاً متوجه تغییر طعم آن خواهید شد. این تغییر طعم تنها به کیفیت پودر قهوه و نحوه سرو آن مربوط نمی شود. بلکه یکی از دلایل اصلی تغییر مقدار مواد محلول و اسیدیته در شرایط مختلف اقلیمی است. به یاد داشته باشید که جدا از نوع دانه های قهوه ای که برای تهیه این نوشیدنی انتخاب می کنید، آب مهمترین جزء قهوه است. به همین دلیل املاح معدنی و سطح pH آبی که استفاده می کنید می تواند تاثیر بسزایی در طعم، رنگ و غلظت محصول نهایی داشته باشد.

بهترین آب برای قهوه

اندازه گیری کیفیت آب دم کردن قهوه
املاح و مواد شیمیایی در آب شرب شهری و البته آب بسته بندی شده عرضه شده توسط شرکت های آب به نسبت کم است. با این حال، بهترین راه برای سنجش کیفیت، تجربه است! در واقع اگر در حین نوشیدن آب متوجه طعم غیرمعمولی نشدید، می توانید تا حدودی حدس بزنید که این آب برای تهیه قهوه نیز مناسب است. با این حال، می توانید تصور کنید که هر چه آب خالص تر باشد، طعم فنجان قهوه به دست آمده بهتر است. با توجه به مطالعات آزمایشگاهی انجام شده بر روی مواد محلول، مشخص شد که وجود برخی مواد معدنی جامد مانند کلسیم و منیزیم، علاوه بر کمک به آزاد شدن طعم اصلی از دانه‌های قهوه، می‌تواند به طرز شگفت‌آوری در شفافیت آن نقش داشته باشد. بنابراین وجود آنها ضرری ندارد. با این حال، در آب شهر رسوباتی وجود دارد که هم مضر هستند و هم می توانند قهوه بی کیفیتی به شما بدهند.

روش های بهبود کیفیت آب، قهوه آب کشت شده!
وقتی به یک لیوان آب شهری نگاه می کنید، به سختی می توانید نمک های محلول مفید و مضر موجود در آن را ببینید.اما این مایع حیات با وجود شفافیت، حاوی مقدار زیادی رسوب است. همه این رسوبات ممکن است برای سلامتی شما مضر نباشند، اما حذف آنها می تواند نتیجه ای مشابه یک فنجان قهوه خالص و منحصر به فرد داشته باشد. بنابراین بهتر است راه هایی را برای حذف این رسوبات و املاح اضافی امتحان کنید.

1- یک لیوان آب آشامیدنی تمیز با خرید دستگاه تصفیه آب
تا چند سال پیش، دستگاه تصفیه آب یک دستگاه بی اهمیت و زائد به حساب می آمد. اما اگر فقط برای مدت محدودی از این دستگاه ها استفاده کرده باشید، به خوبی متوجه خواهید شد که کیفیت آب آشامیدنی شما به دو دوره قبل و بعد از خرید این دستگاه تقسیم می شود. در واقع، تنها پس از یک ماه استفاده، به فیلتر نگاه کنید تا رسوب نامحدود آب را متوجه شوید. این رسوبات ممکن است حتی در آب معدنی کوچک وجود داشته باشد اما میزان آنها در مقایسه با آب شهری بسیار کمتر خواهد بود. فیلتر دستگاه تصفیه آب باعث می شود تا قبل از جوشیدن آب دستگاه، رسوبات اضافی از بین رفته و در نهایت طعم نامطبوع رسوبات در آب جوش مورد نیاز قهوه وجود نداشته باشد. برای تصفیه آب نیازی به استفاده از وسایل برقی گران قیمت ندارید.حتی کوزه های کوچک تصفیه آب نیز می توانند در این راه به شما کمک زیادی کنند.

2- رسوب گیر کتری، راهی برای خلاص شدن از شر ذرات سفید معلق
حتما گاهی برای شما هم پیش آمده که بعد از ریختن آب از کتری، ذرات سفید رنگ ناخوشایندی از رسوب را در آب جوشیده مشاهده کنید. گاهی اوقات این ذرات آنقدر زیاد هستند که جدا کردن آنها تقریبا غیرممکن است. برای محافظت از فنجان قهوه در برابر این رسوبات سفید، از فیلتر کتری استفاده کنید. این دستگاه ساده می تواند ذرات رسوب را هنگام جوشیدن جذب کند. در نتیجه قهوه شما عاری از هرگونه مواد جامد معلق خواهد بود.

3- کیفیت آب مصرفی در قهوه را با دست خود کم نکنید!
نگهداری و استفاده نامناسب از آب منجر به تشکیل نمک های اضافی در آن می شود. به عنوان مثال، چندین بار جوشاندن آب می تواند تأثیر مخربی بر کیفیت آن داشته باشد و در نتیجه بر کیفیت قهوه و سایر نوشابه ها تأثیر بگذارد. علاوه بر این، گاهی اوقات از فضای نامناسب ذخیره آب استفاده می شود. به عنوان مثال، بسیاری از مردم فکر می کنند که نگهداری یک بطری آب در ماشین یک عادت مفید است. از طرفی اگر یک بطری آب 10 لیتری را برای روزهای طولانی در گرمای ماشین یا زیر نور آفتاب قرار دهید، ممکن است با خطرات جبران ناپذیری مواجه شوید.این مشکل زمانی خطرناکتر می شود که از این آب برای تهیه قهوه یا نوشیدنی های گرم استفاده کنید. زیرا جوشاندن مجدد آن چیزی جز نوشیدنی پر از نمک های ناسالم برایتان باقی نمی گذارد.

4- استفاده از آب معدنی طبیعی برای تهیه قهوه
قهوه ای که در محل کار سرو می کنید در واقع ناسالم ترین و بی کیفیت ترین قهوه ای است که تا به حال می نوشید. اگر از شنیدن این جمله تعجب کرده اید، بهتر است بدانید که آب جوشانده سماور و کتری در شرکت ها می تواند به طور مستقیم بر کیفیت قهوه تاثیر بگذارد. اگر عادت دارید در محل کار خود قهوه درست کنید، پیشنهاد می کنیم از قسمت آب جوش کولرهای آبی استفاده کنید. اگر دفتر شما مجهز به این وسایل نیست، پیشنهاد خرید آنها را بدهید. زیرا در نهایت پرداخت هزینه یک کولر آبی 20 لیتری بسیار مقرون به صرفه تر از هزینه سلامت شما خواهد بود.

در خرید آب آشامیدنی با کیفیت جدی باشید
از آنجایی که وضعیت سلامت آب حتی کیفیت نهایی نوشیدنی هایی مانند قهوه و چای را نیز تحت تاثیر قرار می دهد، بهتر است معیارهای کیفیت آب را به خوبی بشناسید و آب شرب استاندارد را برای نوشیدن انتخاب کنید. خرید آنلاین آب یا سفارش عمده آب آشامیدنی بهترین راهکار با توجه به این مطلب است چرا که ارزان قیمت تر است و هم برای مصارف شخصی کاربرد دارد.