اخبار عمومیکسب و کار خبر فوری

نحوه ویزای استارتاپ کانادا

در این مقاله به بررسی ویزای استارتاپ کانادا (استارتاپ ویزا)، به عنوان یک روش مطمئن جهت اخذ اقامت دائم کشور کانادا می‌پردازیم. ویزای استارتاپ از بهترین و جدیدترین روش‌هایی است که اداره مهاجرت کانادا جهت جذب صاحبان کسب و کارها و حمایت از طرح‌ها و ایده‌های نو و راه‌اندازی بیزینس در کانادا در نظر گرفته است. برای این که بدانید ویزای استارت آپ کانادا چیست، برای اخذ آن باید چه شرایطی داشته باشید، مدارک مورد نیاز و هزینه ویزای استارتاپ کانادا چقدر است، کافی است در ادامه این مطلب همراه ما باشید. توجه داشته باشید که برای کسب اطلاعات کامل درباره مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ یا سایر روش‌های مهاجرتی می‌توانید از مشاوره کارشناسان آتلانتیک ۷۲۴ بهره‌مند شوید.

How to get a Canadian startup visa

ویزای استارتاپ کانادا چیست؟

ویزای استارتاپ کانادا برنامه‌ای است که به کارآفرینان در سراسر جهان اجازه می‌دهد کسب‌وکار جدید و نوآورانه خود را در کانادا راه‌اندازی کنند. این کسب‌وکار باید به رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی در کانادا کمک کند. با این ویزا می‌توانید برای خود و خانواده‌تان اقامت دائم کانادا بگیرد.

مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ چگونه انجام می‌شود؟

کانادا به‌دنبال کارآفرینان با استعدادی است که علاقه‌مند به راه‌اندازی مشاغلی هستند که ضمن ایجاد فرصت‌های شغلی برای ساکنان آن، اقتصاد این کشور را هم به سمت رشد هدایت کند. صاحبان استارتاپ‌های نوآورانه یا شرکت‌های خارجی تاسیس شده می‌توانند از این برنامه برای انتقال شرکت‌شان همراه با سایر شرکای مدیر (2 تا 5 مدیر) استفاده کنند. کافی است یکی از برای ایده شما سرمایه‌گذاری کند تا در آخر به مهاجرت و اقامت‌تان در کانادا ختم شود.

متقاضیان ملزم به داشتن نامه حمایتی (LOS) از یکی از سه سازمان تعیین شده معتبر هستند:

  • هر متقاضی باید حداقل مهارت زبان انگلیسی (آزمون‌های IELTS General, CELPIP General) یا فرانسوی (آزمون‌های TEF CANADA, TCF CANADA) در سطح CLB 5 را داشته باشد.
نام آزمون / سطح Speaking Listening Reading Writing
آیلتس جنرال / CLB 5 5 5 4 5
TEF / NCLC5 225 180 150 225
  • متقاضیان همچنین باید ثابت کنند که دارای بودجه کافی برای اقامت در کانادا هستند. این وجوه باید هزینه‌های زندگی خود و خانواده آن‌ها را پوشش دهد. حداقل تمکن مالی موردنیاز برای تعداد خانوارهای مختلف برای سال 2024 در زیر مشخص شده است.
تعداد افراد خانواده مبلغ (دلار کانادا)
1 13,757
2 17,127
3 21,055
4 25,564
5 28,994
6 32,700
7 36,407

مراحل طلایی برای اخذ ویزای استارت آپ کانادا

مرحله اول: داشتن ایده نوآورانه

حالا می‌پرسید، چه ایده‌ای نوآورانه است؟ ایده‌ای که انتخاب می‌کنید باید سه خصوصیت زیر را داشته باشد:

  1. ایده نباید تکراری باشد.
  2. باید مشکلات بازار کانادا را بررسی و شناسایی کنید و برای حل آن ایده بدهید.
  3. ایده برای شهروندان کانادایی اشتغال‌زا باشد و از نیروی کار داخل کانادا برای راه‌اندازی آن استفاده کنید.

نکته طلایی : ایده باید مخصوص مارکت کانادا باشد. برای مثال اگر ایده مربوط به ساخت یا تولید یک محصول کشاورزی است، باید آب‌وهوای سرد کانادا در نظر گرفته شود. راهنمایی کارشناسان پارسی کانادا : بعضی از افراد ایده نوآورانه و ثبت اختراع دارند و به ما مراجعه می‌کنند و ما درخواست آن‌ها را انجام می‌دهیم. گاهی افرادی هستند که ایده نوآورانه ندارند، اما پیشینه علمی و کاری خوبی دارند، ما در راه پیدا کردن ایده، آن‌ها را راهنمایی می‌کنیم.

مرحله دوم: گرفتن نامه حمایتی

در ابتدا وقت مصاحبه با شرکت‌های حمایتی تنظیم می‌شود. در این تایم باید ایده خود را توضیح دهید و موقعیتی که قرار است در شرکت استارتاپی داخل کانادا داشته باشید. در کل پرزنت کوتاه استارتاپی (pitch deck) از بیزنس پلن، ارائه کنید. اگر مصاحبه موفقیت‌آمیز باشد، LOS را دریافت خواهید کرد. این نامه نشان‌دهنده این است که ایده شما نوآورانه و برای بازارکار کانادا مناسب است. می‌توانید در ، چگونگی دریافت آن را مطالعه کنید. اهمیت دارد که این مرحله حتما توسط کاردان انجام شود، زیرا تمامی مدارک باید توسط آفیسر تایید شوند. تیم پارسی کانادا تمامی فرم‌های مهاجرتی را تکمیل و ترجمه مدارک را بررسی می‌کند. اگر نقصی باید همگی برطرف می‌شوند.

مدارک لازم برای ویزای استارتاپ کانادا چیست؟

طبیعی است، مدارکی از شما خواسته شود که در این لیست نباشد:

  • رزومه (CV) و بیزینس پلن
  • نامه حمایت از یک سرمایه گذار کانادایی
  • مدارک شخصی (پاسپورت معتبر و مدت‌دار، شناسنامه، سند ازدواج (در صورت متاهل بودن))
  • مدارک تمکن مالی و معرفی نامه بانکی
  • مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه
  • تاییدیه معاینه پزشکی و سوء پیشینه
  • رسید پرداخت هزینه‌ها

دریافت ویزای استارتاپ کانادا چقدر طول می‌کشد؟

6 ماه وقت دارید که پس از دریافت نامه LOS، درخواست خود را ارسال کنید و در نهایت 37 ماه طول می‌کشد تا بررسی درخواست شما انجام شود؛ یعنی 3 سال.

نکته طلایی : باید در این سه سالی که پرونده شما بررسی می‌شود، ثابت کنید ایده شما همچنان نوآورانه است.

هزینه‌های برنامه استارتاپ کانادا

دقت کنید که این رقم‌ها، هزینه دولتی برنامه استارتاپ است. یعنی مبلغی که به دولت کانادا باید پرداخت کنید. همچنین با اخذ نامه حمایتی از سرمایه‌گذاران، باید در کلاس‌های منتورشیپ آن‌ها نیز شرکت کنید که هزینه جداگانه دارد. به‌طور کلی هزینه ویزای استارتاپ کانادا برای متقاضیانی که دارای شرایط آن هستند بین 100 هزار الی 200 هزار دلار است.

آیا زودتر از سه سال می‌توان با ویزای استارتاپ به کانادا مهاجرت کرد؟

شما می‌توانید از طریق ، به‌مدت یک سال در این کشور حضور پیدا کنید. البته که باید ثابت کنید که در این یک سال می‌خواهید اقداماتی مثل ثبت شرکت، گرفتن مجوزهای شرکتی و کارهای مربوط به آن را انجام دهید.

هزینه ورک پرمیت ویزای استارت آپ کانادا هزینه (دلار کانادا)
هزینه متقاضی اصلی ورک پرمیت بسته + انطباق کارفرما 385
همسر متقاضی ورک پرمیت باز 255
فرزندان بالای 18 سال ورک پرمیت باز 255
فرزندان بین 3 تا 5 سال ویزای توریستی 100
انگشت نگاری برای متقاضیان بالای 14 سال به‌ازای هر نفر 85

وضعیت مهاجرت و اخذ اقامت برای اعضای خانواده متقاضی ویزای استارتاپ چگونه است؟

بسیاری از این استارت آپ‌ها، جز کسب‌وکارهای موفق هستند که در سال‌های اولیه فعالیت توانستند به سود بسیار خوبی برسند. برای آشنایی بیشتر با این شرکت‌ها مطلب را مطالعه کنید. علاوه‌بر کانادا، خدمات مهاجرت از طریق استارتاپ به کشورهای زیر را نیز می‌توانید از پارسی کانادا دریافت کنید:

ویزای استارتاپ کانادا برای چه کسانی مناسب نیست؟

این برنامه برای کارآفرینانی که سرمایه محدودی دارند اصلاً مناسب نیست. اگر شما (یا شرکت شما) سرمایه کافی نداشته باشید، شانس دریافت پشتیبانی از سازمان حمایتی تعیین شده تقریباً صفر است. درضمن ریسک ریجکتی ویزای استارتاپ کانادا برای افراد سالخورده بالای 60 سال نیز بسیار زیاد است.

درصد موفقیت ویزای استارتاپ کانادا

درصد موفقیت ویزای استارتاپ کانادا علاوه بر مدارک ارائه شده و شرایط متقاضی تا حد بسیار زیادی به موسسه مهاجرتی که متقاضی انتخاب می‌کند، بستگی دارد. هرچقدر موسسه مهاجرتی تجربه زیادی در زمینه پیگیری این روش مهاجرتی داشته باشد و از وکلای با نفوذ و متخصصی استفاده کند، درصد موفقیت پرونده بیشتر خواهد بود. همچنین میزان موفقیت پرونده ویزای استارتاپ به میزان حمایت سازمان‌های تعیین شده هم بستگی دارد. درصد تایید شرکت‌ها توسط سازمان‌های حمایتی، با توجه به تجربه پرونده‌های اخیر موسسه مهاجرتی پارسی کانادا در زمینه صدور ویزاهای استارتاپی، به شرح زیر است:

  • 78 درصد – برای استارتاپ‌هایی که توسط Incubators حمایت می‌شوند.
  • 80 درصد – برای استارتاپ‌هایی که توسط Angel Investor groups پشتیبانی می‌شوند.
  • 43 درصد – برای استارتاپ‌هایی که توسط Venture Capital Funds حمایت می‌شوند.

با ویزای استارتاپ، در یک قدمی مهاجرت خواهید بود!

اگر به‌دنبال هستید، با توجه به معیارهای مختلف، به جراًت می‌توان کانادا را بهترین کشور دانست. طبق بررسی‌ها، ایرانیان از پرتقاضاترین ملیت‌ها برای برنامه استارت آپ کانادا هستند. اخذ ویزای استارتاپ کانادا شرایط متعددی دارد که یکی از آن‌ها جلب رضایت یک سرمایه‌گذار کانادایی برای حمایت از کسب‌وکار شماست. راه‌اندازی کسب‌وکار در این کشور قوانین و شرایط مهم دیگری هم دارد که بهتر است در این‌باره با وکلای مجرب مشورت کنید. برای آشنایی بیشتر درباره خدماتی که پارسی کانادا، برای ویزای استارتاپ کانادا، ارائه می‌دهد، پکیج ویژه استارتاپ کانادا را در ادامه بخوانید: