اخبار عمومیکسب و کار خبر فوری

چگونه ویزای C11 کانادا به تقویت اکوسیستم کارآفرینی کمک می‌کند؟

ایده‌های استارتاپی برای مهاجرت را به سمت کانادا هدایت کنید! بر خلاف سایر کشورها، کانادا به ایده‌های استارتاپی برای مهاجرت، وضعیت اقامت مشروط نمی‌دهد، بلکه اقامت دائم اعطا می‌کند. علاوه بر آن، این کشور مزایای گسترده‌ای به استارتاپ‌ها ارائه داده و تمام قد از آنها حمایت می‌کند. بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان در حال هجوم به کانادا بوده و بازار سرمایه این کشور در حال رونق است. حال نوبت شما است که با انتخاب بهترین ایده‌ها، مسیر تازه خود را آغاز کنید. ما هم با معرفی جذاب‌ترین ایده‌های استارتاپی برای مهاجرت، شما را در این سفر همراهی می‌کنیم.

چرا کانادا برای استارتاپ مناسب است؟

می‌دانیم که برخی از کشورها گزینه‌های بسیار مناسبی برای شروع یک استارتاپ هستند؛ اما کانادا نه تنها در لیست قرار دارد، بلکه جزو بهترین‌های لیست هم می‌باشد. حالا می‌پرسید چرا کانادا برای استارتاپ مناسب است؟ چندین دلیل وجود دارد که ثابت می‌کند این کشور بستر ایده‌آلی برای شروع یک استارتاپ است. در ادامه به عنوان این دلایل می‌پردازیم.

  1. رشد اقتصادی قوی

مجله فوربس کانادا را به عنوان بهترین کشور برای کسب و کار در گروه جی 20 معرفی می‌کند. کانادا همچنین قوی‌ترین موقعیت مالی را در بین کشورهای جی 7 و جی 20 دارد.

  1. مالیات کم و هزینه های کم کسب و کار

کانادا محیطی کم هزینه و کم مالیات ارائه می‌دهد تا کسب و کار شما بتواند رونق بگیرد. نرخ کلی مالیات کانادا بر سرمایه گذاری در کسب و کار جدید به طور قابل توجهی کمتر از سایر کشورهای G-7 است. کانادا به عنوان رقابتی‌ترین کشور مالیاتی در جی 7 رتبه بندی می‌شود.

  1. برتری در تحقیق و نوآوری

کانادا محیطی برنده برای تحقیق و نوآوری، از جمله زیرساخت‌های تحقیق و توسعه، استعدادهای علمی و انگیزه‌های نوآوری ارائه می دهد. اعتبارات ترکیبی فدرال و استانی می‌تواند به طور متوسط تا 30 درصد از سرمایه گذاری تحقیق و توسعه در کانادا را به سرمایه گذاران خارجی بازگرداند.

  1. کیفیت بالای زندگی

کیفیت بالای زندگی در کانادا یک موقعیت عالی برای موفقیت افراد، خانواده‌ها و شرکت‌های فعال در سطح جهانی فراهم می‌کند. طبق گزارش بانک جهانی، در سال 2011، کانادایی ها تقریبا از بالاترین استاندارد زندگی در جی 20 برخوردار بودند. کانادا سرزمین نیروی کار با تحصیلات عالی، انعطاف پذیری و چندفرهنگی است.

  1. بهترین ویزای استارتاپ

در نوع خود اولین ویزا در جهان است که کارآفرینان مهاجر را به سازمان‌های با تجربه بخش خصوصی که در کار با استارت آپ ها تخصص دارند، مرتبط می‌کند.

  1. بهترین دانشگاه‌ها

کانادا تعدادی از بهترین دانشگاه‌های جهان را دارد و بسیاری از فارغ التحصیلان آنها مشتاق کار برای یک استارتاپ کانادایی هستند. دانشگاه واترلو، دانشگاه تورنتو، دانشگاه سیمون فریزر، دانشگاه بریتیش کلمبیا، مانند دانشگاه مک گیل و دانشگاه مونترال کاندیدهای خوبی در این زمینه ارائه می‌دهند. آنها می‌توانند نیروی کار بسیار خوبی برای استارتاپ‌ها باشند. شما می توانید در مقاله ، لیست و شرایط تحصیل را بررسی کنید.

جذاب‌ترین ایده‌های استارتاپی کانادا : کسب و کارهای بزرگ

اگر می‌خواهید یک استارتاپ پویا در کانادا راه‌اندازی کنید که بتواند در مقیاس جهانی رقابت کند، ابتدا باید ایده‌های مناسب با شرایط این کشور را پیدا کنید و را بررسی کنید. سپس، با دریافت مشاوره از دفتر مهاجرتی برای اخذ ویزای c11 کانادا اقدام کنید. شما می‌توانید برای رزرو وقت مشاوره خود همین اکنون با کارشناسان ما تماس بگیرید. پردرآمدترین و جذاب‌ترین ایده‌های استارتاپی کانادا در سال 2022 شامل شامل موارد زیر است:

  1. حفاری نفت و استخراج گاز در کانادا

صنعت حفاری نفت و استخراج گاز در کانادا به شدت به قیمت نفت خام و گاز طبیعی در بازار جهانی وابسته است. این صنعت در سال های اخیر رشد قوی نشان داده و افزایش قیمت‌ها منجر به رشد قابل توجهی در سرمایه گذاری شد. صنعت تولید گاز طبیعی و نفت در دهه گذشته به طور مداوم افزایش یافته است و انتظار می‌رود قیمت هر دو کالا در سال‌های آینده نیز رشد کند. احتمالا درآمد این صنعت با رشد سالانه 4.9 درصدی در سال 2022 به 133,1 میلیارد دلار در طول سال برسد.

  1. فروش و کارگزاری املاک و مستغلات در کانادا

صنعت کارگزاری و فروش املاک در کانادا با سلامت بازار املاک و مستغلات کانادا هماهنگی نزدیکی دارد و انتظار رشد دارد. درآمد این صنعت معمولا با قیمت ملک و حجم معاملات املاک افزایش می‌یابد. زیرا درامد نمایندگان املاک و مستغلات بر اساس کمیسیون پرداخت می‌شود و هنگام بستن معامله، کارمزد خود را دریافت می‌کنند. در طول پنج سال گذشته، جمعیت رو به رشد و به تدریج ثروتمند شده کانادایی تقاضا برای املاک مسکونی را افزایش داده است. در نتیجه، انتظار می‌رود درآمد صنعت با نرخ سالانه 4/0% به 21,1 میلیارد دلار افزایش یابد.

  1. حمل بار از راه دور در کانادا

انتظار می رود صنعت حمل و نقل حمل و نقل از راه دور در کانادا با نرخ سالانه 0/1 درصد رشدی نهایی را نشان دهد و به 27,2 میلیارد دلار در سال 2022 برسد. این رقم شامل افزایش 1/8 درصدی در سال 2022 است زیرا فعالیت اقتصادی همچنان رو به رشد است. این امر باعث افزایش تقاضا برای خدمات صنعتی شده است. زیرا کالاهای بیشتری به حمل و نقل نیاز دارند.

  1. دارو سازی و عمده فروشی مواد دارویی

صنعت عمده ‌فروشی مواد دارویی و داروسازی در کانادا از نقش اصلی خود در زنجیره تامین دارو بدون آفت رقابت خارجی از سوی تولیدکنندگان بهره برده است. عمده ‌فروشان دارویی و زنجیره‌های داروخانه‌های خرد که از این صنعت مستثنی شده‌اند، 95٪ از کل داروهای توزیع‌شده در داروخانه‌ها و مراکز بهداشتی بلند مدت و تخصصی را تشکیل می‌دهند. داروسازی در کانادا یکی از بخش‌های با بیشترین رشد در بخش مراقبت‌های بهداشتی در دو دهه گذشته بوده است. با توجه به نیاز دائمی جمعیت سالمندان به داروها، بسیاری از بازارهای پایین دست به دنبال عمده فروشان برای ارائه محصولات سریع هستند. همچنین شما می توانید در مقاله اطلاعات کاملی در مورد نحوه خرید، شرایط و هزینه های موردنیاز به دست بیاورید.

  1. خدمات مهندسی در کانادا

با توجه به شرایط موجود کانادا، انتظار می‌رود صنعت خدمات مهندسی در نتیجه بهبود تقاضا از چندین بازار کلیدی، روند رو به رشد داشته باشد. این صنعت مشاوره، طراحی، مطالعات امکان سنجی و خدمات فنی را برای انواع پروژه‌هایی که نیاز به درک عمیق اصول مهندسی دارد، ارائه می‌دهد.

  1. انرژی حرارتی در کانادا

صنعت انرژی حرارتی در کانادا متشکل از Entrepreneurs or self-employed individuals seeking only temporary residence – [R205(a) – C11] – International Mobility Program است که با استفاده از گاز طبیعی، زغال سنگ، اورانیوم یا نفت خام برق تولید می‌کنند. زغال سنگ برای مدت طولانی منبع کلیدی انرژی حرارتی کانادا بوده است. اما اکنون اکثر استان‌ها برنامه هایی برای حذف تدریجی انرژی زغال سنگ تا سال 2030 دارند. علاوه بر این، بیشترین سهم انرژی صنعت از تاسیسات هسته‌ای تامین می‌شود که بسیاری از آنها نیاز به نوسازی دارند.

  1. فروشندگان خودروهای جدید در کانادا

انتظار می‌رود در سال‌های آینده درآمد صنعت فروشندگی خودروهای جدید کانادایی در کانادا افزایش یابد. تقاضا برای خودرو در بیشتر دوره‌های زمانی تحت تأثیر شرایط اقتصادی سالم، مانند افزایش اعتماد مصرف‌کننده و نرخ پایین بیکاری بوده است.

  1. بیمه عمر و مستمری در کانادا

این صنعت شامل: حق بیمه های سالیانه و بیمه نامه‌های عمر، درآمد از کارافتادگی و بیمه نامه‌های مرگ و تصادف را می پذیرد و حق بیمه‌های دریافتی مشتریان را در انواع اوراق بهادار مالی سرمایه گذاری می‌کنند.

  1. کشت گندم در کانادا

صنعت کشت گندم در کانادا طی 5 سال اخیر رشد کرده است. این صنعت بسیار جهانی شده است و تقاضای فزاینده‌ای برای گندم کانادایی در خارج از کشور (به دلیل کیفیت بالای آن) وجود داشته است. علاوه بر این، رشد مطلوب قیمت‌ها، ناشی از جهت‌گیری قیمت جهانی گندم، ارزش تجاری و سودآوری مزارع را بهبود بخشیده است. بهبود روابط تجاری با اقتصادهای نوظهور نیز به رشد درآمد این صنعت کمک کرده است. ایده جذاب و پردرآمد که تا اینجا به آن اشاره کردیم، در قرار می‌گیرند. اما خوشبختانه این کشور آنچنان پتانسیل بالایی دارد که کسب و کارهای کوچک هم می‌توانند در آن به موفقیت برسند. در ادامه ایده‌های استارتاپی کوچک در کانادا را بررسی می‌کنیم.

ایده‌های استارتاپی کوچک در کانادا

مهاجر پذیر بودن کانادا، اقتصاد قوی، کیفیت بالای زندگی و عوامل بسیار دیگر دست به دست هم می‌دهند تا شروع یک کسب و کار در این کشور موفقیت آمیز باشد. اما قرار نیست در اولین اقدام حتما به دنبال راه اندازی یک استارتاپ بزرگ مانند شاپیفای باشید! به عنوان یک مهاجر می‌توانید از استارتاپ‌های کوچک شروع کنید. ولی توجه داشته باشید که بیزینس پلن شما باید خیلی قوی باشد تا بتوانید از یکی از سازمان‌های حمایتی کانادا نامه پشتیبانی دریافت کنید. راه اندازی استارتاپ در یک کشور دیگر یک کار قانونی است و پروسه خاص خود را دارد. برای اطمینان از موفقیت پرونده خود می‌توانید همین اکنون زمان مشاوره خود را با کارشناسان ما رزرو کنید. ایده‌های استارتاپی کوچک در کانادا می‌تواند بسیار متنوع باشد. در این قسمت به 20 مورد اشاره می‌کنیم. بدیهی است که خلاقیت شما در این زمینه نقش موثری ایفا خواهد کرد.

  1. مرکز غذای آسیایی (فروشگاه مواد غذایی)

مرکز غذای آسیایی (فروشگاه مواد غذایی) یک فرصت کسب و کار است که یک مهاجر آسیایی می‌تواند با موفقیت در کانادا راه اندازی کند و درآمد ماهانه هنگفتی داشته باشد. اگر در میان جوامع آسیایی در کانادا قرار بگیرید و بدانید که چگونه مواد غذایی تازه آسیایی را از آسیا تهیه کنید، این نوع کسب و کار بسیار خوب عمل می‌کند. همچنین شما می توانید با این کار را انجام دهید.

  1. خدمات دیجیتال مارکتینگ

یکی از مشاغل مبتنی بر اینترنت که یک مهاجر در کانادا می‌تواند راه اندازی کند، یک شرکت خدمات بازاریابی دیجیتال است. در واقع، بازار بزرگی برای شرکت‌های بازاریابی دیجیتال در کانادا وجود دارد. بازاریابی دیجیتال در ساده‌ترین عبارت آن، فرآیند استفاده از فناوری دیجیتال مدرن برای بازاریابی کالاها یا خدمات یا فرآیند جلب ترافیک وب‌سایت یا جلب توجه از طریق سایت‌های رسانه‌های اجتماعی است. یکی از اهداف اصلی استفاده از رسانه‌های اجتماعی در بازاریابی این است که در مقایسه با سایر ابزارهای بازاریابی، طیف گسترده‌ای از بازار هدف را پوشش می‌دهد.

  1. تعمیر و نگهداری ملک

کسب و کار تعمیر و نگهداری ملک در کانادا یک تجارت پر رونق و برای مهاجران واجد شرایط است. به عنوان یک مدیر املاک، مسئولیت اصلی کسب و کار شما حفظ و بازسازی تاسیسات ساختمان و برقراری ارتباط با مالکان، مستاجران و در برخی موارد پیمانکاران مختلف است. برای اینکه بتوانید کسب و کار خود را به طور مؤثر اداره کنید، از شما انتظار می‌رود که در رابطه با روابط صاحبخانه و مستاجر و دیگران، درک کاملی از قانون داشته باشید. به عنوان یک مدیر دارایی، مسئولیت شما ایجاد پروتکل‌های کارآمد و مؤثر است که باعث می‌شود با مشتریان خود (صاحبان، مستاجر و پیمانکاران) به خوبی ارتباط برقرار کنید.

داشتن شرکت در کانادا شامل شرکت‌هایی است که بر پردازش حقوق و دستمزد و معاملات حسابداری برای سایر مشاغل تمرکز می‌کنند. این امر به مدیران و کسب‌وکارهایی که زمان کافی در اختیار ندارند، امکان می‌دهد تا به جای وظایف اداری جزئی مانند پردازش حقوق و دستمزد، بر عملکردهای اصلی خود تمرکز کنند. عمل برون سپاری کارکردهای تجاری در طول پنج سال گذشته به طور فزاینده‌ای رواج پیدا کرده است. این امر باعث شده تقاضا برای خدمات صنعت حسابداری افزایش پیدا کند. علاوه بر این، روندهای مطلوب اقتصاد کلان تقاضا را تحریک کرده و از رشد درآمد حمایت کرده است.

جمع بندی

در حالی که ده‌ها فاکتور وجود دارد که به موفقیت و نابودی شرکت‌های استارتاپی کمک می‌کند، مکان می‌تواند بیش از حد تصور موثر باشد. کانادا به معنای واقعی محل رشد کسب و کارهای نوپا است. کانادا بر اساس رشد، عملکرد و بودجه جزو بهترین اکوسیستم های استارتاپی در جهان است. در واقع، خارج از دره سیلیکون ولی، واترلو بالاترین تراکم راه اندازی استارتاپ در جهان را دارد. در این صفحه جذاب‌ ترین ایده‌های استارتاپی برای مهاجرت به کانادا را به شما معرفی کردیم. کانادا با ترکیبی از آزادی اقتصادی، هزینه‌های کم راه اندازی، بودجه دولتی، ابزارهای تجاری در دسترس و استعدادها یکی از بهترین مکان‌ها برای راه اندازی سرمایه گذاری جدید شماست.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.