اخبار جامعه

بلایای طبیعی در چین طی یک ماه ۱۴۷ قربانی گرفت

به گفته وزارت مدیریت اضطراری چین، بلایای طبیعی در ماه گذشته میلادی (ژوئیه) در این کشور نزدیک به ۱۶ میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داده و منجر به مرگ ۱۴۷ نفر شده است.

به گزارش خبر فوری به نقل از آناتولی، در همین مدت ۷۰۳ هزار نفر به دلیل این بلایا به سرعت جابجا و اسکان موقت داده شدند. این بلایای طبیعی همچنین باعث فروریختن ۴۳۰۰ خانه، وارد شدن خسارات شدید به ۸۴۰۰ خانه دیگر و خسارات جزئی به ۴۰ هزار واحد مسکونی شده است.

به گزارش «چاینا دیلی»، هزاران هکتار از زمین های کشاورزی نیز تحت تاثیر بلایای طبیعی قرار گرفتند که منجر به زیان اقتصادی مستقیم ۴۱ میلیارد یوان (۵.۷ میلیارد دلاری) در این کشور شده است.

در این میان کارگروهی برای کمک و حمایت از مردم آسیب دیده به مناطق مختلف این کشور اعزام شده است.

همچنین پیش‌بینی می‌شود در ماه اوت (ماه جاری میلادی)، پکن، هبئی و تیانجین در چین نسبت به سال‌های گذشته بارندگی بیشتری داشته باشند.

در همین حال در شمال غربی چین نیز یک موج گرمای ۱۰ روزه از روز جمعه آغاز می شود و دمای هوا در برخی از مناطق این کشور دست‌کم به ۴۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

با گرمتر شدن هوا، رطوبت بیشتری در اتمسفر ذخیره می‌شود که بارندگی شدیدتر در مدت زمان کوتاه‌تر گاه در ناحیه‌ای محدود را به دنبال دارد.

هشت سال گذشته داغ‌ترین سال‌های ثبت شده در تاریخ کره زمین بوده است. همچنین طبق گفته کارشناسان سازمان جهانی هواشناسی و اداره هواشناسی انگلیس، یکی از پنج سال آینده نیز تقریباً به طور قطع گرم‌ترین سالی بوده که تاکنون ثبت شده است و در همین حال دوره بین سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ میلادی گرم‌ترین دوره ثبت‌شده خواهد بود.

دانشمندان مدت‌هاست هشدار داده‌اند که تغییرات آب و هوایی ناشی از انتشار گازهای گلخانه‌ای که عمدتا خود ناشی از سوختن سوخت‌های فسیلی است، توالی موج‌های گرما را بیشتر و شدید و کشنده‌تر می‌کند. این دانشمندان سال‌هاست که می‌گویند دولت‌ها باید برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای اقدامات جدی انجام دهند.

تغییرات اقلیمی نقش مهمی را در گرمایش زمین ایفا می‌کند. در همین حال عامل مهم دیگر بازگشت پیش بینی شده پدیده آب و هوایی ال‌نینو است. سازمان جهانی هواشناسی می‌گوید این ترکیب قرار است دمای جهانی را به رکورد جدیدی در پنج سال آینده برساند؛ در حالی که کارشناسان آب و هوایی اظهار کرده‌اند که این اتفاق می‌تواند در سال جاری میلادی یا سال آینده میلادی (۲۰۲۴) رخ دهد.

انتهای پیام

تیم خبری اجتماعی

پژوهشگر جامعه‌شناسی با تمرکز بر تحولات جمعیتی و تأثیر آنها بر ساختار اجتماعی.