اخبار فرهنگی

یک نمایش برای «گاوآهن» – خبر فوری

فیلم سینمایی «گاوآهن» به کارگردانی فیلیپ گرل محصول سال ۲۰۲۳ در سینماتک برج آزادی نمایش داده می‌شود.

به گزارش خبر فوری،، هفتمین برنامه سینماتک برج آزادی سه شنبه یکم اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۷ به نمایش فیلم «گاوآهن» به کارگردانی فیلیپ گرل محصول ۲۰۲۳ اختصاص دارد که با نشست نقد و بررسی با حضور سمیه علیپور (مجری و کارشناس) و عزیزاله حاجی مشهدی (منتقد سینما) همراه خواهد شد.

  «گاوآهن» که با نام فارسی «هفت اورنگ» نیز شناخته می‌شود، نخستین نمایش جهانی خود را در بخش مسابقه اصلی هفتاد و سومین جشنواره برلین (۲۰۲۳) تجربه کرد و فیلیپ گرل توانست جایزه خرس نقره‌ای بهترین کارگردانی برلیناله را برای این فیلم دریافت کند.

لویی گرل، دیمین مونگین، استر گرل، لنا گارل، فرانسین برژی و … در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند و داستان فیلم در رابطه خانواده ای است که با هم یک نمایش عروسکی سیار را اجرا می کنند و این نمایش برای آنها منبع درآمد است و همچنین به آنها فرصت می دهد تا داستان ها را با دیگران به اشتراک بگذارند.

فیلیپ گارل کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تدوینگر فرانسوی است که پیش از این ساخت چندین فیلم بلند سینمایی از جمله «حسادت» (۲۰۱۳)، «در سایه زنان» (۲۰۱۵)، «عاشق برای یک روز» (۲۰۱۷) و … را در کارنامه دارد و فیلم سینمایی «گاو آهن» جدیدترین ساخته او محسوب می‌شود.

انتهای پیام

بخش فرهنگ و هنر

با کلماتم، ابتکار هنری را به وجود می‌آورم و جذابیت زندگی را در آن تقدیم می‌کنم.