اخبار عمومیکسب و کار خبر فوری

بهترین برند صاعقه گیر

قطعا تابحال در زندگی خود رعد و برق را در آسمان دیده اید. رعد و برق یا همان صاعقه تخلیه الکتریکی آسمان بر روی زمین است. این الکتریسیته بین دو ابر یا بین ابر و زمین ایجاده شده و باید از بین برود. به دلیل رسانا نبودن زمین، این تخلیه بار دفع نشده و با خوردن به زمین می تواند خطرات زیادی برای ساختمان، برج و افراد داشته باشد و باعث ایجاد خسارت های مختلف شود. به همین دلیل برای حفاظت افراد و ساختمان ها در برابر رعد و برق (صاعقه) و ایجاد مسیری مطمئن برای هدایت صاعقه به زمین به صورت بی خطر است.

بهترین برند صاعقه گیر الکترونیکی:

از آن جایی که صاعقه گیر الکترونیکی یا اکتیو به دلیل مزایای بسیار بالای خود و مقایسه با صاعقه گیر پسیو مورد توجه بسیاری از کارفرمایان و مشتریان قرار دارد. بسیاری از برندهای معتبر اقدام به تولید و عرضه صاعقه گیرهای الکترونیکی زده اند. البته لازم است بدانید دکل مهاری دست دوم با دکل صاعقه گیر متفاوت است و هر کدام کاربرد متفاوتی دارند. بعضی برندها نیز فقط به جهت سودآوری به تولید صاعقه گیر بی کیفیت پرداخته اند. در حال حاضر تعداد برندهای وارد شده به عرصه صاعقه گیر آنقدر زیاد است که هر کارفرمایی را بر سر دوراهی قرار می دهد.

صاعقه گیر الکترونیکی TSL:

صاعقه گیر اکتیو TSL در نوع خود منحصر به فرد است، زیرا علاه برآنکه در مقایسه با دیگر برندها از شعاع پوششی بالاتری برخوردار است، قیمت مناسب و کیفیت بالایی نیز دارد.

به طور مثال:

صاعقه گیر TSL مدل SMT30 که اولین مدل صاعقه گیر برند TSL است، شعاع پوششی معادل صاعقه گیر ELLIPS 1.4 در برند LPS دارد. بنابراین یک مزیت بزرگ برای مشتریان محسوب  می گردد.

برخی از ویژگی های صاعقه گیر TSL:

  • دارای بدنه استیل ضد زنگ
  • تحمل جریان تا ۱۰۰ کیلو آمپر
  • بالا بودن شعاع پوششی
  • بالا بودن طول عمر دستگاه
  • دارای گارانتی تعویض تا ۵ سال
  • ضریب اطمینان بالا (حتی در بدترین شرایط آب و هوایی)
  • دارای قابلیت تست با دستگاه تست صاعقه گیر
  • افزایش قدرت شارژ خازن به دلیل کامل بودن شارژ آن و عدم تخلیه مکرر
  • آزمایش شده براساس استاندارد NFC

صاعقه گیر الکترونیکی LPS:

صاعقه گیر الکترونیکی LPS یک صاعقه گیر مدرن می باشد که ساخت کشور فرانسه است. این صاعقه گیر حاصل سالها تجربه و آزمایشات در شرایط کاملا واقعی صاعقه میباشد. جنس این صاعقه گیرها از آلیاژ آلومینیوم و مواد پلیمری می باشد که مقاومت بالایی در برابر برخورد صاعقه ایجاد می کند. صاعقه گیرهای LPS در 2 مدل و 4 شعاع پوششی به بازار عرضه می شوند:

صاعقه گیرهای ELLIPS و PARATON@IR که هرکدام از این مدل ها به تنهایی 4 مدل در زیر مجموعه خود دارند. مدل ELLIPS قابلیت تست ندارند ولی مدل PARATON@IR با استفاده از یکسری تجهیزات جانبی متعلق به خود، که تحت شبکه هستند قابلیت تست و بازرسی را دارند.

برخی ویژگی های صاعقه گیر LPS:

قیمت پایین تر در مقایسه با دیگر برندهای فرانسوی ( و البته بالاتر در مقایسه با دیگر صاعقه گیرها)

تحمل جریان صاعقه تا ۱۰۰ کیلوآمپر

ضریب عملکرد بالا

قابلیت تست و ارزیابی در مدل PARATON@IR (که هزینه بالایی به جز هزینه صاعقه گیر دارد)

دارای نرم افزار تحلیل وضعیت صاعقه گیر (مخصوص مدل PARATON )

دارای ضمانتنامه ۱۵ ساله

معایب:

جنس بدنه از آلومینیوم ساخته شده است که در مقایسه با جنس استنلس استیل از مقاومت مکانیکی و حرارتی پایین تری برخوردار است و در دمای بالا ذوب می شود. در مدل ELLIPS قابلیت تست ندارد.

هزینه نصب تجهیزات، تست و ارزیابی برای صاعقه گیرهای مدل PARATON بسیار بالاست.

صاعقه گیر الکترونیکی  OMEGA:

صاعقه گیرهای OMEGA در واقع ساخت شرکت های PIORTEH و ORW-ELS می باشد که در فرانسه واقع شده است. بنابراین صاعقه گیر OMEGA نیز یکی دیگر از برندهای فرانسوی صاعقه گیر است که در بازار ایران مورد توجه خریداران است. این محصولات از کیفیت مطلوب و قابلیت اطمینان بالایی برخوردار است. زمینه فعالیت این دو شرکت تحقیق و توسعه سیستم های حفاظت در برابر صاعقه می باشد.

از ویژگی های صاعقه گیر OMEGA:

بدنه استیل ضد زنگ

شعاع پوششی بالا

دارای گواهینامه های تست از آزمایشگاه های معتبر

دارای استانداردهای NFC 17102 و ISO 9001

هزینه مناسب در مقایسه با دیگر برندهای فرانسوی

معایب:

نداشتن قابلیت تست

قیمت بالا

نداشتن ضمانتنامه

صاعقه گیر های اکتیو ABB:

صاعقه گیرهای الکترونیکی ABB یکی از بهترین، باکیفیت ترین و دارای تکنولوژی مدرن در بین صاعقه گیرهای موجود در بازار است. شرکت ABB به عنوان یک شرکت بزرگ در زمینه تجهیزات برقی راهکارهای مختلفی در زمینه سیستم های حفاظت در برابر صاعقه و سرج ارائه می دهد. این شرکت ن تنها در زمینه تولید صاعقه گیر الکترونیکی فعالیت دارد بلکه تجهیزات حفاظت در برابر سرج (سرج ارستر) را نیز تولید می کند. صاعقه گیرهای الکترونیکی ABB  دارای گواهینامه های معتبر اروپایی نظیر UL، NFC و NEC می باشد، که نشان دهنده کیفیت و اصالت این صاعقه گیرهاست.

 

صاعقه گیرهای الکترونیکی ABB ساخت کشور فرانسه می باشد. شهرت غیر قابل انکار این صاعقه گیرها از طریق حفظ کیفیت بالا در تولید بدست آمده است. به گونه ای که هر صاعقه گیر پس از تولید، مورد تست و آزمایش قرار می گیرد و عملکرد آن هنگام جذب و تخلیه صاعقه مورد ارزیابی قرار می گیرد.

ویژگی های برجسته برقگیرهای ABB:

  • جنس بدنه استنلس استیل و مقاوم در برابر خوردگی
  • ضریب اطمینان عملکرد بالا
  • شعاع پوششی مناسب با ΔT
  • قابلیت تست
  • مقامت در برابر باد شدید
  • وزن سبک
  • نصب و راه اندازی ساده
  • قیمت مناسب در مقایسه با دیگر برندها
  • دارای نرم افزار طراحی سیستم صاعقه گیر مناسب با برند خود
  • دارای گواهینامه تست از آزمایشگاه های معتبر اروپا
  • دارای استانداردهای CE، UL، NEC و NFC 170102
  • درجه حفاظتی IP67
  • قابلیت تحمل جریان صاعقه تا ۱۰۰ کیلوآمپر
  • دارای گارانتی ۵ ساله

مشخصات فنی برج نوری 12 متری

برج نوری ۱۲ متری یکی از انواع برج نوری است که جهت تامین روشنایی خیابان ها، معابر، جاده ها و بزرگ راه ها استفاده می شوند. برج روشنایی 12 متری دارای پوشش گالوانیزه گرم بوده و دارای موتور گیربکس می باشند. تعداد و نوع پروژکتور به کار رفته برای این برج ها متغیر است. این پروژکتور ها نوردهی بالایی دارند و به عنوان ضرورت در این برج ها محسوب می شوند، جهت اطلاع از لیست قیمت برج نوری یا برج روشنایی در سریع ترین زمان با کارشناسان شرکت آکو پارک در تماس باشید.

برج نور یا برج روشنایی ، یک سازه آهنی چند ضلعی و بسیار مرتفع است که برای روشنایی محوطه های بزرگ به کار می رود. برج نوری 12 متری سازه آهنی آن یک استوانه چند وجهی بین (۶ تا ۱۶ ضلع) می باشد. برج نوری یا دکل روشنایی برای روشن نمودن مکان و محوطه های ناهموار و غیر قابل دسترس که شرایط آب و هوایی نا مطلوبی دارند هم به کار می رود. برج روشنایی اصولا برای دریافت شدت نور مناسب برای فضاهای پر مساحت به کار می رود. با توجه به قطعات مصرف شده در این برج قیمت برج روشنایی 12 متری بنا به کیفیت و قطعات متغیر است.

انواع صاعقه گیرها

میله های ساده فرانکلینی

اولین واحد جذب که توسط فرانکلین بیشنهاد شد، میله های ساده ای بودند که ضربه مستقیم صاعقه به اندازه طول میله ها، دور از ساختمان اتفاق می افتاد و شعاع حفاظتی این صاعقه گیرهای ساده در کلاس های حفاظتی براساس تئوری زاویه محاسبه می شد.

قفس فارادی

با گسترش اندازه ساختمان ها و با توجه به محدودیت های میله ساده ، قفس فارادی جایگزین میله های ساده فرانکلینی شد، امروزه نیز اکثر استانداردهای جهانی استفاده از قفس فارادی را بهترین روش می دانند. در این روش سعی شده تا ساختمان را در قفسی از هادی های مسی یا فولادی محصور کنند.

صاعقه گیرهای یونیزه کننده هوا

طراحی و نصب دکل صاعقه گیر براساس استاندارد NFC 17-102 انجام می شود. ریشه این استاندارد به تئوری گوی غلطان بر می گردد که در تمامی استاندارد ها از آن استفاده شده است.NFC 17-102 با وارد کردن پارامتر ΔL در فرمول محاسبات، شعاع پوشش افزایش یافته صاعقه گیر را محاسبه می کند. دکل صاعقه گیر پس از نصب روی ساختمان، باید به وسیله هادی های میانی Down Conductor از طریق سیم مسی بدون روکش به سیستم زمین متصل شود.

مقاومت الکترود زمین صاعقه گیر باید زیر ۱۰ اهم باشد و پس از اجرا به شبکه هم بتانسیل کل سایت متصل شود. در اجرای الکترود زمین هر صاعقه گیر باید از اقلامی چون صفحه های مسی، مواد کاهنده مقاومت (LOM) ، اتصالات جوش انفجاری استفاده نمود.

برج نوری 9 متری

طراحی و ساخت انواع برج نوری از 9 متر تا 30 متر در شرکت همپادکل تولید میشود . برج نوری یک سازه مرتفع می باشد که دارای پروژکتورهایی است که روشنایی محیط را تامین می نماید . برج روشنایی جهت روشنایی محوطه بزرگ مانند استادیوم‎ ها، پار ک‎ها، بوستان‎ ها، تفرجگاه ‎ها، میادین، خیابان‎ ها، محوطه ی ساختمان‎ها نظیر بیمارستان‎ ها، کارخانجات و شرکت‎ ها کاربرد زیادی دارد. برج روشنایی 9 متری از پر استفاده ترین برج های روشنایی که به دو صورت گیربکس برقی و گیربکس دستی و بر اساس نیاز مشتری تولید و عرضه می شود

قطعات برج نوری 9 متری

برج نوری 9 متری از قطعات مختلفی نظیر سبد یا هد، پروژکتورها، میله برق گیر، چراغ آلارم، تابلو برق، الکتروموتور و .. تشکیل شده است. سبد یا هد اصلی ترین قسمت برج روشنایی است. این قطعه یک نوع محفظه برای نگهداری پروژکتورها می باشد که در قسمت بالای برج روشنایی قرار دارد. سبد برج می تواند به صورت ثابت یا متحرک طراحی گردد. هد های متحرک به علت تسهیل کار برای سرویس کاران مورد استقبال قرار گرفته اند. این قطعه از لحاظ ایمنی قوی می باشد و با استفاده از قفل های اینترلاک و پاراشوت، از تجهیزات محافظت می کند.

ارتفاع پایه و تعداد پرژکتورها قابل تغییر و تنظیم می باشند و در مقابل باد و باران و شرایط جوی مختلف از مقاومت و پایداری مطلوب برخوردار هستند . آرتا پارک ارائه کننده انواع دکل های روشنایی می باشد که به صورت گیربکس دستی و برقی تولید می شوند. این شرکت آماده همکاری با همه ارگان های دولتی و خصوصی می باشد. ضخامت ورق مورد استفاده در برج های روشنایی و همچنین قطر دهانه ستون برج نوری و متناسب با آن نوع گیربکس و قدرت موتور بر اساس ارتفاع و تعداد پروژکتور مورد استفاده در برج نوری تعیین می گردد