اخبار حوادث

مرگ ۳ تن به دلیل گازگرفتگی در تهران

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از مرگ ۳ تن درپی گازگرفتگی خبر داد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبر فوری، درباره جزئیات این حادثه مرگبار گفت: در ساعت ۱۸:۳۰ بعداز ظهر پنجشنبه، یک مورد حادثه گازگرفتگی به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی، آتش‌نشانان یک ایستگاه را به محل حادثه واقع در میدان تسلیحات، خیابان انصاری فرد اعزام کرد. 

وی با بیان اینکه محل حادثه یک ساختمان چهار طبقه مسکونی و تک واحدی بود، گفت: در طبقه سوم این ساختمان یک واحد ۶۵ متری قرار داشت که حادثه در آنجا رخ داده بود. پس از رسیدن آتش‌نشانان در ورودی این ساختمان باز شده بود. آتش‌نشانان وارد محل شده و با جسم بی جان سه تن شامل دو مرد ۸۰ و ۴۰ ساله و زنی حدودا ۷۰ ساله که بر کف زمین افتاده بودند، مواجه شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: آتش‌نشانان این افراد را به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند که با بررسی علائم حیاتی مرگ هر سه نفر تایید شد.

ملکی با بیان اینکه اجساد به پزشکی قانونی منتقل شد تا دلیل اصلی مرگ آنان مشخص شود، گفت: اما شواهد حاکی از آن بود که نشست گاز سمی منوکسید کربن سبب مسمومیت و مرگ این افراد شده است. در محل حادثه یک بخاری گازسوز قرار داشت که فاقد دودکش بود. ظاهرا ساکنان این خانه بخاری را بدون دودکش در مقابل شومینه قرار داده بودند و تصورشان براین بوده که گازهای سمی از طریق دودکشی شومینه از خانه خارج می شود. اقدام خطرناکی که در گذشته هم شاهد آن بوده‌ایم و موجب گازگرفتگی افراد شده بود.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان محل را به عوامل انتظامی تحویل داده و به ماموریت خود خاتمه دادند، گفت: آتش‌نشانان در ساعت ۱۹:۱۹ به ایستگاه بازگشتند.

مرگ ۳ تن به دلیل گازگرفتگی در تهران
نصب نا ایمن بخاری سبب نشت گاز منوکسیدکربن و گازگرفتگی شده است

انتهای پیام

کارگروه خبری مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی انتقال احساسات و امواج رویدادها به خوانندگان هستم. از طریق زبان زنده و روان، مخاطبان را در قلب رویدادها قرار می‌دهم.