اخبار حوادث

هشدارهای پلیس درباره رانندگی در معابر خلوت تهران

معاون اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به خلوتی نسبی معابر تهران در ایام نوروز توصیه هایی را به رانندگان ارائه کرد.

سرهنگ فیروز کشیر در گفت‌وگو با خبر فوری، با اشاره به خلوتی معابر پایتخت در ایام نوروز گفت: ما در ایام تعطیلات سال نو قرار داریم و از آنجایی که معابر پایتخت بسیار خلوت تر از سایر روزها هستند ممکن است کمی وسوسه سرعت در رانندگان ایجاد شود؛ بنابراین به تمام رانندگان توصیه می کنیم حتی با وجود خلوتی معابر، حتما با سرعت مجاز و مطمئنه حرکت کنند و وسوسه نشوند.

وی افزود: چند نکته درباره رانندگی در نوروز وجود دارد که شهروندان و سایر افرادی که برای سفر به تهران آمده اند باید مورد توجه قرار دهند. اولین نکته همان رانندگی با سرعت مجاز است و از این رو توصیه می شود از رانندگی با سرعت بالا جدا خودداری کنند.

معاون اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: همچنین توقف در بزرگراه ها نکته مهم بعدی است. به جز محل هایی که به وسیله تابلو یا خط کشی معابر مشخص شده است؛ توقف در بزرگراه ها ممنوع است. در برخی معابر مانند اتوبان منتهی به بهشت زهرا(س) شاهد هستیم که افراد در حاشیه این بزرگراه برای خرید گل متوقف می شوند که این امر نیز بسیار خطرناک است.

کشیر با اشاره به حرکت با دنده عقب در بزرگراه‌ها نیز گفت: حرکت دنده عقب در بزرگراه را نیز یکی از حرکات خطرآفرین در رانندگی است. متاسفانه شاهد هستیم عده ای از رانندگان تهرانی در صورت اشتباه کردن در مسیر، از خلوتی معابر سواستفاده کرده و دنده عقب می‌روند. همچنین برخی از رانندگان هم که ممکن است در ایام نوروز از شهرهای دیگر به تهران آمده‌ باشند؛ از آنجایی که به مسیرها تسلط ندارند؛ برای تصحیح مسیر خود در بزرگراه ها با دنده عقب حرکت می‌کنند که این مسائل باعث تصادفات بسیار شدید منجر به مرگ در نوروز می شود. 

وی افزود:به همین جهت به رانندگان توصیه می کنیم به جای دنده عقب رفتن، مسیر مستقیم را طی کنند و تا رسیدن به دوربرگردان‌ یا خروجی‌های بعدی  صبر کنند تا جان خود و سرنشینان خودرو را به خطر نیاندازند.

انتهای پیام

کارگروه خبری مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی انتقال احساسات و امواج رویدادها به خوانندگان هستم. از طریق زبان زنده و روان، مخاطبان را در قلب رویدادها قرار می‌دهم.