اخبار ورزشی

همکاری مشترکین در مدیریت مصرف برق ضامن عبور موفق از پیک مصرف تابستان است

به گزارش خبرگزاری خبر فوری از قزوین؛ جلسه هم اندیشی و هماهنگی گذر از پیک بار تابستان ۱۴۰۳ با حضور نمایندگان اداره کل صمت، شرکت شهرک های صنعتی ، مسئولین اتاق بازرگانی، روسای و اعضای کمیسیونهای صنعت و معدن و کشاورزی و صنایع تبدیلی در محل اتاق بازرگانی قزوین برگزار شد. 

یوسف اینانلو در این نشست با اعلام  برنامه های پیش بینی شده برای مدیریت مصرف و گذر از پیک بار تابستان اظهارداشت: برای این که در پیک بار تابستان بتوانیم با مدیریت مصرف به خوبی از اوج بار عبور کنیم نیازمند مشارکت و همکاری مشترکین بویژه در بخش صنعت هستیم. 

همکاری مشترکین در مدیریت مصرف برق ضامن عبور موفق از پیک مصرف تابستان است

وی بیان کرد: رویکرد ما این است که با استفاده از نظر صاحبان صنایع و بررسی پیشنهاد آنها با هماهنگی  مناسب، گذر موفقیت آمیزی از دوران اوج مصرف داشته باشیم. 

اینانلو تصریح کرد: با ارائه راهکارهای مناسب امیدواریم همکاری خوبی با صاحبان صنایع، بخش های کشاورزی و سایر مشترکین داشته باشیم و دچار ناپایداری شبکه برق نشویم. 

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآورشد: با توجه به این که ناترازی در حوزه تولید و مصرف برق وجود دارد رویکرد ما این است با برنامه ریزی، هماهنگی و همکاری مشترکین و مدیریت مصرف با کمترین مشکل و آسیب دوره تابستان را سپری کنیم. 

وی گفت: در دوره زمانی ۱ خرداد الی ۳۱ شهریور و از ساعت ۸ الی ۲۴ ، صاحبان صنایع بایستی یک روز در هفته میزان مصرف برق خود را تعدیل کنند و به جای آ ن در روز جمعه فعالیت داشته باشند. 

اینانلو بیان کرد : با برخی از صنایع که دارای کوره هستند و امکان توقف مصرف انرژی را ندارند، با همکاری مدیران واحدها و سازمان صمت، شرکت شهرکهای صنعتی، انجمن های تخصصی و اتاق بازگانی می توانیم همکاری و همراهی بیشتری داشته باشیم. 

اینانلو گفت: موضوع بعدی مشترکین کشاورزی و انشعاب پمپاژهای آب و چاههای کشاورزی است که موظف به همکاری ۵ ساعت روزانه هستند ( مصرف برق نداشته باشند) البته برخی از مشترکین مانند پرورش آبزیان و مرغداریها مشمول این بند محدودیت نمی شوند .

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآورشد: برخی چاههای آب کشاورزی دو منظوره هستند و صاحبان آنها در کنار چاه آب فعالیت پرورش ماهی هم دارند که انشعاب این دو باید تفکیک شود تا در زمان همکاری ۵ ساعته روزانه و مصرف نکردن برق، صدمه نبینند. 

همکاری مشترکین در مدیریت مصرف برق ضامن عبور موفق از پیک مصرف تابستان است

وی در خصوص مشترکین اداری هم اظهارداشت: دستگاههای اجرایی و دولتی حتما بایستی در وقت اداری ۳۰ درصد و خارج از وقت اداری ۶۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند در غیر این صورت برق آنها قطع خواهد شد. 

اینانلو افزود: در خصوص سایرمشترکین تجاری و اصناف در جلساتی که با اصناف داشتیم موافقت کردند از ساعت ۱۳ تا ۱۶ تعطیل کنند و مصرف برق نداشته باشند و مدیریت مصرف را جدی بگیرند. 

وی بیان کرد: در خصوص «مولدین خود تامین» هم برنامه داریم و مشترکینی که مولد برق و یا ژنراتور دارند می توانند با مشارکت در این برنامه بخشی از برق خود را تامین کرده و به کاهش بار شبکه هم  کمک کنند و در این راستا مشوق هایی را وزارت نیرو برای آنهادر نظر گرفته است. 

اینانلو تصریح کرد: برای مشترکین خانگی هم برنامه ریزی کرده ایم و چون در این بخش افزایش مصرف نداشتیم لذا هیچگونه قطعی برق هم اعمال نشد اما مشترکین پر مصرف را شناسایی کرده ایم و با اخطارهایی که داده می شود باید مصرف خود را کاهش داده و مدیریت کنند تا مشمول افزایش تعرفه نشوند. 

سرپرست شرکت توزیع برق استان قزوین افزود: همه مشترکین مشمول کاهش مصرف برق هستند اما برای هر مشترک برنامه خاصی داریم و اگر این همکاری صورت نگیرد و مصرف از حد مجاز بیشتر شود و بار شبکه بالا برود، رله های فرکانسی  اتوماتیک عمل کرده و برق را قطع می کند مگر آنکه مردم همکاری کنند. 

وی اظهارداشت: موضوع رویت پذیری برای مشترکین و بار شبکه به صورت کامل انجام شده و بارها به صورت اتوماتیک رصد می شود و هرجا رعایت نشود به صورت آنلاین مشخص می شود. 

اینانلو بیان کرد: امسال باید راهکارهای بهتری را نسبت به سال قبل پیدا کنیم تا با شرایط بهتری از اوج بار عبور کنیم و با همکاری خوبی که از سوی صاحبان صنایع و مشترکین خانگی و تجاری صورت می گیرد بتوانیم مانند سال قبل ناپایداری را کنترل کنیم.

انتهای پیام 

بخش ورزشی

با استفاده از تحلیل‌های دقیق و ارائه‌ی آمار و ارقام، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی داده‌ها و آمارهای جالب و کاربردی درباره‌ی عملکرد تیم‌ها، بازیکنان و رویدادهای ورزشی می‌پردازم. هدفمندی خود را در افزایش دانش و اطلاعات ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای داده‌های جذاب و آماری ورزشی همراه شوید.