اخبار عمومی

طرح «ژ ۵» افتخاری برای مدیریت شهری رشت است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، رحیم شوقی امروز یکشنبه در یکصد و سی و یکمین جلسه صحن شورای اسلامی شهر رشت اظهار کرد: امدادگران و کادر آتش نشانی شهرداری در ماجرای حریق بیمارستان قائم رشت از جان مایه گذاشتند.

شهردار رشت با اشاره به روند اجرای طرح ژ ۵ در این شهر بیان کرد: با اخذ مصوبه ماده ۵ روند اجرای پروژه ژ ۵ سرعت بیشتری گرفت که باید اقدامات صورت گرفته به اطلاع شهروندان برسد.

وی با بیان اینکه طرح ژ ۵ افتخاری برای مدیریت شهری است، افزود: با اجرای ژ ۵ از سوی مدیریت و پارلمان شهری بخشی از تنش‌های ترافیکی شهر حل می‌شود.

شهردار رشت با بیان اینکه ۴۲۰۰ متر معبر بدون پرداخت هزینه‌ای تملک شده است، گفت: خرید این مقدار زمین بالغ بر هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

شوقی با بیان اینکه طرح ژ ۵ برای شهرداری درآمدزا است، اضافه کرد: هزینه‌های اجرای پروژه ژ ۵ با عمران و آبادانی و سرمایه گذاری بخش خصوصی دوباره به شهرداری می‌گردد.

وی با بیان اینکه ممیزی املاک در رشت با جدیت در حال انجام است، افزود: اجرای این طرح در منطقه ۴ شروع شده و به زودی در سایر مناطق هم ادامه پیدا می‌کند.

شهردار رشت از ساماندهی پارک‌های محلات این شهر خبر داد و اضافه کرد: تاکنون ساماندهی ۸ پارک محله در حال انجام است و تا پایان سال اقدامات مؤثری در این حوزه انجام می‌شود.

شوقی با اشاره به شناسایی نقاط حساس و آب گیر رشت بیان کرد: با برنامه ریزی هایی که انجام شده با ساماندهی آب‌های سطحی در مواقع سیل، آب گرفتگی شهری تا حدودی کاهش می‌یابد.