آماده سازی ۱۲۲واحد اقامتی در مسیر زائران اربعین در آذربایجان غربی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

آماده سازی ۱۲۲واحد اقامتی در مسیر زائران اربعین در آذربایجان غربی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

مرتضی صفری در گفت و گو با خبرنگار آنلاین در خصوص آمادگی این اداره کل برای میزبانی از زائران اربعین حسینی در مرز تمرچین اظهار کرد: در سال گذشته برای حدود ۲۰۰ هزار نفر زائر در مرز تمرچین برنامه ریزی شده بود که ۱۳۱ هزار نفر تردد داشتند و امسال نیز برای ۵۰۰ هزار نفر برنامه ریزی شده است که پیش بینی می‌شود آمار تردد نسبت به سال گذشته دو برابر شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به تعداد مراکز اقامتی در مسیر تردد زوار، نیز گفت: ۱۲۲ واحد اقامتی در مسیر تردد زوار، ۵۳۶۵ تخت و ۲۲۶۰ اتاق وجود دارد.

صفری در زمینه تعداد سرویس‌های بهداشتی ایجاد شده در مسیر پیاده روی اربعین و مقایسه این تعداد با سال گذشته نیز گفت: در مسیر پیاده روی اربعین و برای زائران اربعینی ۲۸ چشمه در ۴ مجموعه سرویس بهداشتی و نمازخانه وجود دارد.

وی با اشاره به بازارچه‌های صنایع دستی که در مرز تمرچین راه اندازی شده است، عنوان کرد: یک مورد بازارچه صنایع دستی برای مرز تمرچین پیش بینی شده است و در کنار همه موکب‌های اربعین امکان برپایی بازارچه صنایع دستی وجود ندارد.

صفری درباره اقدامات ابتکاری اداره کل استان برای میزبانی از زائران، نیز گفت: برپایی موکب و استقبال از زائران حسینی، استقرار راهنمای گردشگر در موکب جهت راهنمایی زائران، تهیه بروشور و کتابچه راهنمای مسیر رفت و برگشت، تشکیل تیم‌های نظارتی مشترک از جمله اقداماتی است که اداره کل استان آذربایجان غربی برای مسیر پیاده روی اربعین تدارک دیده است.