مشخصات فنی کوئیک اتومات

اين خودرو كه حاصل چندين سال تجربه و تبحر در دانش طراحي و ساخت خودرو است، به طور كامل توسط مهندسين ايراني طراحي گرديده و محصول جديد گروه خودروسازي سايپا مي‌باشد. اين محصول در كنار داشتن امكانات و تجهيزات رفاهي مدرن با استانداردهاي جهاني توليد مي‌گردد.

اضافه شدن امكاناتي همچون سيستم استارت دكمه اي، نمايشگر لمسي ۷ اينچي، كروز كنترل، بلوتوث ، صندلی برقی چند حالته برای راننده ، گيربكس اتوماتيك و آپشن هاي متعدد ديگر باعث شده است كه بازار خودرو از هم اكنون براي ورود خودرو كوييك و ارايه به مشتريان لحظه شماري نمايد.

تغییرات کوییک اتوماتیک پلاس در کابین 

 

– صفحه نمایش بزرگ لمسی

– فرمان دیکات

– کروز کنترل

– سیستم مولتی مدیا

– قطعات دکوراتیو دورنگ

– سیستم پایش فشار باد لاستیک

سیستم کمک ترمز ABS ،EBD و BAS

– استارت دکمه ای

– دوربین دنده عقب

– باز شدن درب صندوق عقب با ریموت

 

کوییک بر اساس تیبا و ساینا شکل گرفته است و این موضوع را می‌توان در تمامی زوایای خودرو دید. نمای جلو همان ساینا بوده و برخی تفاوت‌ها همچون سپر و چراغ‌های تیره‌تر قابل‌ذکر هستند. در نمای ظاهری روح تیبا به وضوح دیده می‌شود ولی اگر به بخش عقب بروید طراحی خودرو کمی بهتر و قابل‌تحمل‌تر خواهد بود. کوییک اتومات از رینگ‌های متفاوتی نسبت به سایر نسخه‌های این خودرو استفاده می‌کند و در واقع تنها وجه تمایز ظاهری این خودرو از کوییک‌های استاندارد همین رینگ‌هاست. چراغ‌های دیلایت یا روزتاب هم دیگر عنصر قابل شناسایی این مدل محسوب می‌شوند. بعلاوه نوشته CVT هم روی گلگیر دیده می‌شود. طرح دورنگ بدنه هم در مدل‌های R ارا شده که این روزها باب شده است. در کل باید گفت طراحی ظاهری کوییک متفاوت و نه لزوماً زیباست. یکی از بدترین مشکلات طراحی این مدل، درز زیاد و عدم تراز بین کاپوت و جلوپنجره است. نسخه تست شده ما و بسیاری از مدل‌های مشاهده شده، یک فاصله عجیب مابین چراغ سمت چپ و جلوپنجره هم دارند. برای لیست قیمت فروش اقساطی خودرو اینجا کلیک کنید

با ورود به کابین شاهد همان طراحی کلی ساینا و کوییک استاندارد خواهید بود اما برخی تفاوت‌های جالب وجود دارد که باعث می‌شود کوییک اتومات بهتر ظاهر شود. فرمان D شکل، کنسول میانی جدید و البته افتضاح از نظر طراحی، نمایشگر لمسی و پشت آمپرهای متفاوت جزو موارد قابل‌ذکر هستند که کوییک اتومات را از برادران دستی خود متمایز می‌کنند.

در بخش کنسول، جالیوانی‌ها با یک برجستگی زشت جایگزین شده‌اند که دو شکاف هم در دوطرف آن برای قرار دادن گوشی موبایل درنظر گرفته شده و چون در این شکاف از پد یا فوم خبری نیست باید در صورت قرار دادن گوشی خودف صدای لرزش‌های آن را هم تحمل کنید. قسمت بالای داشبورد مرکزی هم طراحی برگرفته از ساینا و کوییک دارد که تنها یک نمایشگر به ان افزوده شده است. بهتر بود که سایپا طراحی دریچه های تهویه و نوع قرارگیری نمایشگر را نیز تغییر می‌داد. کلاستر هم باوجود طراحی جدید و اسپرتی تر، آنالوگ بوده و فونت‌های آن کمی کوچک است.

طراحی کلی کابین بد نیست و بهتر از کوییک معمولی است اما نباید انتظار کیفیت بالایی را از ادوات و متریال بکار رفته داشت. پلاستیکی بودن بیش از حد کابین  و جنس خشک آنها حتی روی رودری‌ها آزاددهنده است. در مدل‌های R قسمت‌های از داشبورد و دستگیره درها به رنگ قرمز درامده که می‌توانست با سلیقه بهتر و رنگ درلنشین‌تر و به میزان کمتری انجام شود. بهتر است در آینده طراحان سایپا به جای الگو گرفتن از خودروهای منسوخ، به خودروهای امروزی‌تر نگاه کنند. فضای کابین به ویژه در بخش عقب و در مقایسه با پژو ۲۰۶ بسیار بهتر است و این موضوع می‌تواند یکی از موارد تعیین کننده برای خریداران باشد. تا شدن کامل صندلی‌های عقب و دسترسی به صندوق بار هم به راحتی صورت می‌گیرد. افراد با قد متوسط در پشت ازنظر فضای پا و سر مشکلی نخواهند داشت اما عمودی بودن بیش از حد پشتی صندلی‌ها باعث خستگی شدید و درد کمر در مسافت‌های طولانی خواهد شد.